Paardenvierdaagse Zorgvlied 13 sept - 16 sept 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:32

ik kan alleen op de site niet vinden vanaf hoe laat er gestart mag worden? Anybody?

tallechie

Re: Paardenvierdaagse Zorgvlied 13 sept - 16 sept 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 22:34

Tussen 12 en 16 uur geloof ik, staat in programma boekje (die ligt momenteel bij ouders dus kan het niet nakijken)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:36

Dacht ik ook (en op vrijdag vroeger)
Als er nog fotografen zijn die tips willen hebben waar ze het mooiste plekkie kunnen vinden (wat ook nog bereikbaar is met de auto) kunnen mij PB'en

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:43

Prachtig gereden vandaag en heel veel mazzel met het weer. _/-\o_
Vandaag bij wijze van experiment mijn Jack Russell mee gehad op het paard en dat ging prima. Hij mag morgen weer mee. Hij viel bijna om van de slaap toen we terug waren, heel veel indrukken opgedaan en bijna verdronken in een diepe plas, haha. Maar hij vond het heel erg leuk en heeft zich uitstekend vermaakt. Ik ook. Mijn lieve Myrthe heeft zich perfect gedragen en puik gelopen, ze is een echte topper. <3
Ga d'r zo meteen nog even een lekkere arm hooi brengen en dan op tijd mijn bedje in, want ook ik ben best moe.
Ik heb ongelooflij veel zin in morgen en hoop dat het weer ook goed blijft.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 19:53

Ik heb je zien rijden.

Ik ben ook weer terug en echt mazzel gehad met het weer.

Ik was er niet vanuit gegaan dat er enorme plassen lagen, die van mij heeft daar een hekel aan, maar hij deed het keurig. Hij keek niet op of om.

Alleen toen we langs de albertshoeve reden op de terug weg zagen we een ambulance en een meisje op de grond. Ik weet niet wat er gebeurd is maar zag er akelig uit.

Toen we terug waren was die van mij nog niet moe. Hij wil ook niet achter andere paarden lopen en moest helaas daardoor veel mensen in halen, omdat ik hem anders niet kon houden

Blacky5677

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:54

Wij zijn ook weer terug. Heerlijk gereden. Practige omgeving en dat nog drie dagen.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:18

Er was een ongeluk gebeurd met een menwagen. Paarden waren er vandoor gegaan en de wagen was omgeslagen. 1 persoon is naar het ziekenhuis vervoerd omdat ze rugpijn had en 1 persoon had 2 wonden in het gezicht. Tenminste, dat is wat ik hoorde nadat ik voeg of het ernstig was. Paarden waren niet gewond.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 21:38

Wij hoorden inderdaad ook dit verhaal, alleen er waren op het moment dat wij er bij waren geen paarden meer in het zicht. Wel lag er een fiets naast, vandaar dat er ook aan een ongeluk met een fiets werd gedacht. Lag in ieder geval een meisje heel naar tegen/onder de heg. De ambulance kwam ons achter op.

Na aftuigen moet je natuurlijk plassen
Afbeelding

Vieze kar na 1 dag
Afbeelding

veale in zijn prive land
Afbeelding

Van de rest geen foto's ivm drukte van Veale of plassen of te veel gaten in de weg

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:56

Toch stiekem mee gereden (nadat ik de jack Rusell op het paard had gezet)
Morgen ga ik een stukje onder het zadel mee (voor de derde keer in 6 jaar weer op het paard, dat wordt auw....)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:56

Wie was trouwens de eerste fotograaf op de kale duinen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 21:58

Mijn vader heeft een kaartje gekregen, kan ik morgen wel even navragen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:29

Misschien dat ik donderdag nog een stukje ook in het bos rijd, mits fatsoenlijk weer...
Alleen dan natuurlijk niet de volledige route

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:35

:D WeCo jullie waren gaaaf om te fotograferen zeg, dat kleine racehondje achter je aan :')
Mijn uitgezochte fotoplekkie was echt per-fect, hopen dat ik morgen weer zo een vind! ;)

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:26

Napie schreef:
Toch stiekem mee gereden (nadat ik de jack Rusell op het paard had gezet)
Morgen ga ik een stukje onder het zadel mee (voor de derde keer in 6 jaar weer op het paard, dat wordt auw....)

Aha, dat was jij dus. Leuk, nu weet ik wie je bent. Aan het eind werd Perry al wat dapperder en ging hij tegen het voorbeen van Myrthe opstaan om er zo opgetild te worden. Maar die bleef dan weer niet staan, dus waren we nog wel afhankelijk van bankjes langs de route. Maar daar springt ie dan weer wel gehoorzaam op.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:32

WeCo schreef:
Er was een ongeluk gebeurd met een menwagen. Paarden waren er vandoor gegaan en de wagen was omgeslagen. 1 persoon is naar het ziekenhuis vervoerd omdat ze rugpijn had en 1 persoon had 2 wonden in het gezicht. Tenminste, dat is wat ik hoorde nadat ik voeg of het ernstig was. Paarden waren niet gewond.

Dit betreft mijn hoefsmid, hij zou morgen mijn pony opnieuw komen beslaan maar hij is wat stram en heeft hechtingen in z'n gezicht en natuurlijk veel blauwe plekken, dus hij belde om af te zeggen. Verder voor zover ik begreep geen ernstige verwondingen verder bij beide gelukkig :)

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:35

_l_amanda_l_ schreef:
:D WeCo jullie waren gaaaf om te fotograferen zeg, dat kleine racehondje achter je aan :')
Mijn uitgezochte fotoplekkie was echt per-fect, hopen dat ik morgen weer zo een vind! ;)

Ja haha wat kan dat kleine menneke hard rennen hè. ;)
Zelf baalde ik juist een klein beetje, want Perry heeft ongeveer de helft van de rit voorop gezeten en bij elke fotograaf die ik tegenkwam had ik hem er net afgezet, leek me juist wel leuk om een foto te zien met Perry voor op Myrthe.
Maar als hij er gewoon bij op staat dan is het ook al helemaal super, ik was bang dat hij te klein was en niet boven de hei uitkwam, haha.
Ik kijk vol verwachting uit naar je foto's.

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:44

Ow, dan heb ik jou in het hoge gras zien liggen:) Met rode muts:)
_l_amanda_l_ schreef:
:+ goeie tip Neskolay :+
Ik heb al een mooi plekje gevonden denk ik, als ik het kan vinden tenminste!
Dat stuk achter Oude Willem lijkt me wel mooi, ben ik nog niet eerder het bos in geweest...
Dus, als jullie daar een wegwaaiende fietser met een rood petje signaleren, that would be me :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 20:37

Dan heb ik _l_amanda_I_ ook gespot.

Mijn vader is net bij mijn paard geweest. Deze staat momenteel in een weiland bij een boer.
Helaas heeft hij een los ijzer. Heb organisatie gebeld en als het goed is kan ik morgen bij een hoefsmid terecht.

Vandaag op wat kleine buitjes na droog gehad. Lekker gereden. Paard was braaf.
Heb nu wel spierpijn in mijn armen en mijn schouders doen pijn

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 21:22

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:23

Vandaag een deel meegereden op een fjord (jaja, weer eens op het paard gezeten, mijn rijbroek van 16 jaar oud paste nog) Beetje kontpijn maar verder was het heerlijk.
Daarna lekker chinees op de Alberthoeve (en bardienst) Gezelli.....
Morgen werken maar daarna naar de BBQ!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:24

Josfoto schreef:
Ow, dan heb ik jou in het hoge gras zien liggen:) Met rode muts:)

Nou, líggen was het nog niet niet hoor :') Maar inderdaad, dat was ik!
Ik heb alleen niet iedereen gezien, was telaat op pad gegaan (de c1000 was maar tien kilometer de andere kant op :roll: ) maar morgen weer een poging!
Foto's dag 1 zullen vannacht allemaal online komen, en zijn te vinden via deze link.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:45

Noh, had een heel bericht getikt is het weg??
Maar wat een prachtige foto's heb je gemaakt, daarvan ga ik er zeker een aantal bestellen.
Ik heb je gister gemist, maar was erg vroeg omdat ik gisteravond naar het theater moest.
Vandaag kom ik je vast wel weer tegen. Hoop ik.
De tocht was heel erg mooi weer, maar ik was wel zeiknat geregend. Geen regenkleding mee want buienradar zei dat het droog bleef, domme ik.
Gelukkig scheen de zon op de pleisterplaats en met een bakkie soep en een bakkie koffie was ik zo weer droog en warm.
Zo nu ga ik een paardje op halen bij de Drift in Dwingeloo, voor een vriendin die me de laarste 2 dgen komt vergezellen.
Het lijkt iig weer een prachtige dag te gaan worden. Veel plezier iedereen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:51

Vandaag aan het werk, jammer. Succes allemaal

Froukje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:04

_l_amanda_l_ schreef:
Foto's dag 1 zullen vannacht allemaal online komen, en zijn te vinden via deze link.

Mooie foto's weer Amanda! 8-) Dat wordt weer moeilijk kiezen... :o

Die foto van door de wei fietsende fotograaf-met-rood-petje op dag 2 krijg je nog wel! :D
Jos had voor de "special effects" een stilleven langs het pad opgebouwd (krukje enzo) := , wat een mooi plaatje van mijn hyperfries opleverde; haar ogen rollen bijna uit haar hoofd! :)

groetjes Marjanne

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 18:20

Wij waren om kwart over 2 al weer terug.

Paard had een los ijzer dus waren er om 11 uur al. Gelijk om 12 uur gestart en binnen 2 uur en 20 minuten waren we weer terug.

Helaas heeft paard wel een aantal schuurplekken van het tuig, dus gelijk maar onderleggers gekocht. Heb de plekken behandeld en hopelijk kan ik morgen nog starten.

Vond het een zware rit vandaag.