Gezelschapsdier voor paardje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Gezelschapsdier voor paardje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:05

Wij hebben een geitje bij één van onze paarden in de stal (waren er 2 maar 1 is na 15 jaar overleden. Het andere omaatje is er nog steeds :) ) . Gaat echt super samen, paard is er heel voorzichtig mee. Buiten heeft ze wel haar eigen verblijf, maar als je t goed omheind gaat dat ook prima.

edit: ik zie dat je een shet wilt kopen, ook heel prima uiteraard :D. Denk ook bij shetties er aan of je omheining shet-proof is haha, ze willen nog wel eens ergens onderdoor vliegen.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:09

Hallo,

Ik weet dat ik nu tegen HEEL veel meningen in ga. Maar ik heb een pony en geitjes, schapen en varkentjes bij elkaar staan. Dit gaat prima samen. En eerlijk gezegd zie ik mijn pony regelmatig 'praten' met de geitjes.
Ik vind het eigenlijk een prima oplossing want bekijk het eens uit een ander perspectief:
- de pony staat niet alleen want ze heeft gezeldschap van schapen en geiten. De 'taal' wordt wel geleerd (immers als wij naar italie gaan kunnen we de taal ook naar een tijdje.
- de dieren spelen ook met elkaar!
- Als ik nog een pony zou kunnen bekostigen, heb ik gras te weinig -> meer hooi voeren -> meer geld en uiteraard ook meer dierenartskosten.
- Als ik niet genoeg geld heb voor 2, zou je kunnen zeggen dat ik er dan geen moet houden. Maar dan komen er nog meer paarden op de markt of worden er nog meer paarden slecht behandeld (bv geen aandacht wegens tijdgebrek door hoeveelheid paarden)

En zo kan je natuurlijk even doorgaan...

En daarbij vindt ik het zieliger om 2 paarden te houden op een klein stuk zodat ze enkel zand overhouden en geen gras. Dan 1 paard dat gras in overvloed heeft en gezeldschap van andere dieren.

Het is natuurlijk beter om meerdere paarden te hebben, maar ik vind mijn pony totaal niet zielig omdat ze geen paardenvriendje heeft...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:53

@Jojoni, zoooo, je gelooft het zelf ook nog he?

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:58

jojoni schreef:
- de pony staat niet alleen want ze heeft gezeldschap van schapen en geiten. De 'taal' wordt wel geleerd (immers als wij naar italie gaan kunnen we de taal ook naar een tijdje.

De mensen in Italië zijn nog steeds van dezelfde diersoort als dat wij zijn hoor! ;)
Dus dat is een beetje een kromme vergelijking.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:03

Dacht ik ook al, zijn echt stuk voor stuk drogredenen. Volgens mij wil ze vooral zelf geloven dat haar paardje het goed heeft...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:18

Ik heb drie paarden en twee van hen verstaan elkaar ook niet, als ik die bij elkaar zet maken ze elkaar af dus nu heb ik er twee bij elkaar staan en die andere heeft gezelschap van een geit.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:34

Ja ik geloof het zelf echt.

Ik vind dat mijn pony het beter heeft, dan de pony's in het dorp. Waar ze met z'n 2en op een stuk modder staan. De mijne kan teminste gewoon grazen en spelen met de geitjes.
En geloof me die verstaan elkaar echt wel. Je ziet dat echt, als ze bijvoorbeeld aan het spelen zijn of als mijn pony er even genoeg van heeft. En als ze dan allemaal hooi aan het eten zijn, neemt mijn pony het op voor de kleinere.
Het is niet zo dat ze niet kunnen communiceren..

Maar ja, iedereen zijn mening..

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:40

Leuk dat je een shet doet! Wij hebben er ook een, als gezelschap voor mijn paard, en dat gaat heel erg goed, ze grazen gezellig samen en mijn zusje is ook gek op pony's (6 jaar oud) Dus als de shet oud genoeg is kan zij er ook op rijden en evt. inspannen voor een karretje! :)

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:57

Mijn pony heeft jaren tussen de koeien gestaan.
Hij liep ook gewoon vrolijk met ze mee de stal in, dus dan waren we hem weer kwijt. (Hij moest dan in het land wachten, en dan zouden de koeien weer buiten komen als ze gemolken waren).
Dit heeft nooit problemen opgeleverd dat hij tussen de koeien stond.
Het is wel zo dat een paard met andere paarden wel (beter) kan communiceren etc.