Vergoeding voor schrijfsters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:54

xApple schreef:
Bij de verenigiging waar ik lid ben, krijg je een gratis startkwitantie.
Dus 1x gratis starten (2proefjes) of een vergoeding van 12,50 :j
Ook gratis eten/drinken. Dus super geregeld :D

Ik schrijf dan ook graag, want zo kan ik steeds gratis starten als
ik daar een wedstrijd rij.

Dat is wel heel netjes zeg!

Ik schrijf ook wel eens vrijwillig bij mijn oude vereniging. Ik schrijf altijd de klasse waar ik zelf in rij of een klasse hoger, leerzaam om te zien hoe anderen hun proef rijden en hoe er vanuit de juryauto naar gekeken wordt. Meestal is het ook erg gezellig met de jury en vaak word ik ook bij de beoordeling betrokken. Ik hoef er dan ook niet zo nodig wat voor te hebben, eten en drinken is ook altijd goed geregeld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:57

Lolacabana schreef:
Ik heb één keer gehad dat ik als schrijfster mijn eigen eten en drinken moest betalen en ze wel verwachtte dat ik zo'n 5 uur in een hok ging zitten. Heb vriendelijk geweigerd en toen kreeg ik opeens wel een broodje en wat drinken :')

dat zou ik dus echt niet toelaten!! dan zou ik zelf nog betalen voor mijn schrijfster!!

Anoniem

Re: Vergoeding voor schrijfsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:00

ik zorg er zelf altijd voor dat ze mijn schrijfster (zelf meegebracht, of van de organiserende vereniging) niet vergeten hihi.
Als ik sultana oid in mijn tas stop dan doe ik er altijd 2 in zodat ik mijn schrijfster ook wat aan kan bieden.

Soms kom ik het weleens tegen dat de schrijfster een doosje chocolade oid krijgt maar meestal niet.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:10

Bij ons op het concours hippique van de vereniging helpen alle leden ook altijd mee. Die worden dan ingedeeld en een paar moeten dus schrijven. Vind het redelijk logisch dat je daar geen vergoeding voor krijgt.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:11

vonneke schreef:
ik zorg er zelf altijd voor dat ze mijn schrijfster (zelf meegebracht, of van de organiserende vereniging) niet vergeten hihi.
Als ik sultana oid in mijn tas stop dan doe ik er altijd 2 in zodat ik mijn schrijfster ook wat aan kan bieden.

Soms kom ik het weleens tegen dat de schrijfster een doosje chocolade oid krijgt maar meestal niet.

Dat krijgen wij inderdaad ook altijd! :j Alle vrijwilligers krijgen een paar consumptiebonnen en een doosje snoep of chocola.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:00

Dan vind ik dat mensen in het bestuur ook betaald moeten worden haha. Die offeren nog veel meer op dan 1 dag om een wedstrijd te organiseren.
Het organiseren van wedstrijden blijft een vrijwillige taak. De KNHS heeft het zo geregeld dat juryleden een vergoeding krijgen. Heel veel wedstrijd ruiters vinden het leuk om te schrijven, het is leerzaam. En waarom moet overal wat tegenover staan? Soms doe je iets voor je vereniging, om te helpen, aangezien het vrijwillige bestuur niet alles zelf kan op zo'n dag.
Alle vrijwilligers krijgen bij ons trouwens wel een klein presentje als bedankje. En de tijd dat je jureerd/ringmeestert gratis eten en drinken

mirol3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:45

Ik schrijf ook zo nu en dan en ik ben geen lid van een vereniging maar graag gewoon eten en drinken wat ik ook maar wil en aan het einde krijg je altijd een leuk presentje mee, helemaal prima dus.
Ik zou er ook geen geld voor willen, dat het leerzaam is vindt ik al genoeg!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:52

Ik ga geregeld mee als schrijfster van een bekende naar FNRS wedstrijden. Na afloop krijg ik eigenlijk altijd een deel van het geld van de jury. Dit hoeft ze van mij nooit te doen, ik vind het gezellig en leuk om mee te gaan. Zo verschilt het ook nog eens per bedrijf wat je als jury/schrijfster krijgt. Drinken en eten is altijd dik in orde. Bij de een krijgen we allebei geen presentje, bij de andere alleen de jury of wij zelfs allebei.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:10

Ik ga ook wel eens mee schrijven en bied me ook wel eens aan om bij andere verenigingen te helpen met schrijven.
vorig jaar heb ik het best veel gedaan omdat ik door een beenbreuk zelf niet mocht rijden. Bij een vereniging was het bar slecht. Moest ik ook maar zelf zorgen voor eten terwijl ik de hele dag hielp met schrijven. Jury heeft er voor gezorgd dat ik wel gewoon eten en drinken kreeg.
Daar ga ik me ook niet meer aanbieden om te helpen.

MAar heb dit jaar bij 2 wedstrijden mezelf weer aangemeld om te helpen en heb ik ook geholpen. OP een wedstrijd zelfs 3 dagen. Schrijven en ook rekenkamer. enz. ERg leuk en leerzaam en je helpt elkaar.
Daar was alles prima geregeld en kreeg ik eten en drinken enz enz. Super gewoon. en zo hoort het ook.
Vergoeding daar in tegen hoef ik niet te hebben. Je leert er toch van.
Al weet ik wel van een van deze wdstrijden werd ik vorig jaar uitgenodigd voor een bbq later in het jaar. Mogelijk idt jaar weer maar ben toen niet geweest. Ken verder niet veel mensen aldaar. Dit jaar misschien dat ik wel ga als ik een uitnodiging krijg maar goed ze denken wel aan je.

vind het zelf erg leuk om te doen.
Ga ook wel eens mee met schrijven en krijg dan van de jury een vergoeding. ERg lief maar niet perse nodig.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:31

Ik schrijf ook met enige regelmaat, ik word gevraagd door een vriendin van mij en zij zegt ook: ja maar je krijgt toch ook de hele dag gratis eten/drinken.
Denk ik; sorry maar ik verrijd ook benzine, ik zit daar ook een dag lang en soms krijg ik een lamme hand van het driftige schrijven :+

Er is 1 manege waar ik ook iets krijg en ik bedank ze daar dan ook hartelijk voor.

Ik vraag me ook af of het presentje van de organisatie af moet komen of van degene die je vraagt te schrijven (in mijn geval een vriendin)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:39

Waarom moet altijd alles betaald worden?! Zonder vrijwilligers geen wedstrijden. Bovendien is het hartstikke leuk en leerzaam.

Ga zeer regelmatig mee met een jurylid, en vind het ontzettend leuk om te doen, ik doe het ook niet voor een presentje, gewoon omdat ik het leuk vind. En op den duur leer je zelf ook te zien waarom iets fout is, of waarom iets goed is.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:50

De scheidsrechters en lijnrechters bij hockey en voetbal zijn ook gewoon vrijwilligers hoor... Kom op zeg. De meeste schrijvers die meegaan zijn kennisen van de jury zelf en een hoop mensen doen het om van het meekijken iets te leren of gewoon een gezellig dagje uit te zijn. Als je dat niet genoeg vind om te schrijven zou ik je vooral adviseren om het dan maar lekker niet te doen.

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:00

Maar de wedstrijdorganisatie, het secretariaat en zelfs het bestuur van de vereniging zijn ook vrijwilligers. Daar is een vereniging afhankelijk van, dus hoef je als schrijfster geen vergoeding te verwachten. Het is wel prettig als je inzet gewaardeerd wordt, maar dat kan ook door even een drankje aan te bieden en dankjewel te zeggen.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:03

Janine1990 schreef:
Waarom moet altijd alles betaald worden?! Zonder vrijwilligers geen wedstrijden. Bovendien is het hartstikke leuk en leerzaam.

Ga zeer regelmatig mee met een jurylid, en vind het ontzettend leuk om te doen, ik doe het ook niet voor een presentje, gewoon omdat ik het leuk vind. En op den duur leer je zelf ook te zien waarom iets fout is, of waarom iets goed is.

Sterker nog, zonder vrijwilligers zal de club geen eens kunnen bestaan.

Zelf vind ik het leuk om te schrijven bij springwedstrijden, ben zelfs gepromoveerd tot omroepster :D

Jemima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:13

Bij de meeste wedstrijden zijn inderdaad geen vergoedingen voor schrijvers en dat vindt ik wel logisch. Ook ik ben schrijfster en leer er heel veel van en zou het juist daarom ook aanraden aan actieve ruiters. Ik denk wel dat juryleden die zelf een schijver meenemen hun schrijver iets geven na afloop, ik heb het zelf ook een keer meegemaakt dat ik wat geld kreeg van het jurylid. Wel vind ik dat je als schrijver en jurylid eten en drinken aangeboden moeten krijgen van de vereniging, zoals bij ons waar alle juryleden alleen al komen voor opa's tomatensoep :) . Trouwens je hoeft niet perse lid te zijn van de rijvereniging om schrijver te worden.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:20

Bij ons op de vereniging krijg je als je geschreven hebt een kwitantie voor 1x gratis starten (1 proef) Rij je geen wedstrijd dan krijg je 1/5 staatslot. En je kan ook altijd gratis eten en drinken krijgen. Vind het echt super geregeld zo!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:49

ik heb het best druk qua werken etc,maar hoe vaak ik wel niet als vrijwilliger bij onze club heb geholpen :=
OOK als schrijver, en doe dit altijd met veel pelzier. tenminste.. de meeste jury's waar ik bij zit, is het best gezellig en erg leerzaam.
onze club zorgt trouwens altijd voor ( goed) eten en drinken, extra muntjes om bv naderhand patat te halen, en vaak een presentje na.
heb zelfs periodes gehad dat ik iets van 20 van die muntjes bezat.. nou.. dan zit je wel vol als je die opmaakt :+

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:55

Ik vind dat je als schrijver,zeker in de hoge klasse veel kan leren.
Dus je hebt er zeker wat aan,betalen is dus echt niet van toepassing,blijft vrijwillige keuze.
Ik vind het wel zo netjes dat je van de vereniging je hapjes en drankjes krijgt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:21

Jemima schreef:
Bij de meeste wedstrijden zijn inderdaad geen vergoedingen voor schrijvers en dat vindt ik wel logisch. Ook ik ben schrijfster en leer er heel veel van en zou het juist daarom ook aanraden aan actieve ruiters. Ik denk wel dat juryleden die zelf een schijver meenemen hun schrijver iets geven na afloop, ik heb het zelf ook een keer meegemaakt dat ik wat geld kreeg van het jurylid. Wel vind ik dat je als schrijver en jurylid eten en drinken aangeboden moeten krijgen van de vereniging, zoals bij ons waar alle juryleden alleen al komen voor opa's tomatensoep :) . Trouwens je hoeft niet perse lid te zijn van de rijvereniging om schrijver te worden.

Die jury is gek... :D
Ze komen zelf amper uit de kosten.

MiniBoots schreef:
Ik vind dat je als schrijver,zeker in de hoge klasse veel kan leren.
Dus je hebt er zeker wat aan,betalen is dus echt niet van toepassing,blijft vrijwillige keuze.
Ik vind het wel zo netjes dat je van de vereniging je hapjes en drankjes krijgt.

Ik schrijf meestal B/L1/L2, daar kan je al een berg leren. Daar rijdt een hoop die de zaken nog niet voor elkaar hebben.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:09

Het is iets wat je vrijwillig doet, dus mi onzin om voor iets vrijwilligs betaald te willen krijgen. Natuurlijk is het wel fijn om tijdens zo'n (vaak) lange zit genoeg eten en drinken aangeboden te krijgen door de vereniging en afgelopen zondag kreeg ik een bos zonnenbloemen als dank voor het schrijven. Hartstikke leuk! En zoals iemand hierboven het al zegt; het is ook nog eens enorm leerzaam.
Als ik schrijf bij mijn eigen vereniging zijn de kadootjes trouwens helemaal geweldig: de ene keer een mooie ingelijste foto van mij met mijn paard daar op wedstrijd plus een cd vol fotos, daarna een kommetje met Frieze paarden en de laatste keer kreeg ik een hele grote tas vol met wortels. Echt heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:14

Het schrijven kan heel erg leuk zijn, vooral voor de wedstrijdruiters die nog niet zo veel ervaring hebben kan het enorm verhelderd zijn om eens vanaf de jurykant te zien waarom bepaald commentaar (steeds weer) op het protocol komt te staan en hoe je daar het beste iets aan kunt doen.

Zelf heb ik een tijdje wedstrijden georganiseerd en bij ons kregen de schrijvers altijd een presentje en natuurlijk te eten en te drinken. Alle vrijwilligers kregen aan het eind van de dag iets mee en als het volgens het bestuur niet uit het budget kon, betaalde ik de doosjes merci gewoon uit eigen zak. Dat was best krom als je zag hoe datzelfde bestuur soms het budget om zeep hielp op het terras.

Er zijn een aantal verenigingen in de regio waar ik absoluut niet meer als schrijver heen wil. Dat is een club vlakbij Zandvoort omdat ze daar te beroerd zijn om af en toe een drankje en een hapje te bezorgen en het niet nodig vinden om je een kopje koffie aan te bieden op de vroege zondagochtend. Maar vooruit, achteraf mag je wel met en bon naar de dampende friettent. Er is een club in Velsen-Zuid die een dreigbrief in het juryhok heeft hangen die gericht is aan de schrijvers. Dat briefje gaat erover dat hetgeen zich daar afspeelt vertrouwelijk is en nooit naar buiten mag komen. Dat is een beetje raar omdat alles natuurlijk op de protocollen komt te staan doorgaans :). Als je zulke briefjes aantreft is het gauw klaar met het plezier in het schrijven. Als je dan ook nog eens niks krijgt na afloop en je dus eigenlijk voor 2 glaasjes cola 30 kilometer heen en 30 kilometer terug in je (eigen) auto hebt gezeten, dan is de pret er wel een beetje af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:15

Dniekje schreef:
idd! bij ons op concours wordt er geschreven door de leden van de club. vrijwilligers dus!

bij ons ook.