Bodyprotector tijdens inrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wel of geen bodyprotector?

Wel
58 (76%)
Niet
18 (23%)

Totaal aantal stemmen: 76

_00_0

Re: Bodyprotector tijdens inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 23:32

ja, ik heb rugproblemen en een harde klap kan heel veel pijn doen voor mij en langer duren dan bij een ander.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:52

Als ik jouw was zou ik het doen jaa..
ik moet het als ik rij , rij niet vaak op mn eigen pony ,
moet ik het ook .. we hebben hem zelf in gereden ,
hoe braaf die ook is .
het is en blijft een jong beessie !

niet dat oudere paarden zo braaf zijn altijd ,
maar toch voor de veilig heid zou ik het doen,
en je kunt hem idd nog altijd verkopen als je hem niet meer gebruikt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:13

Ik heb er 1 gekocht, omdat ik zonder bp het crossterrein niet op mocht en de bodyprotectors die je mocht lenen veel te lang waren, waardoor ik steeds met het achterpand op mijn zadel botste. Dat vond ik eigenlijk gevaarlijker dan zonder bp, omdat ik erg raar ging zitten door de beperkte bewegingsvrijheid.

Toen ik de bodyprotector eenmaal had, heb ik 'm de eerste keren op een groen paard wel aangetrokken. Was niet nodig, omdat 'ie heel braaf was, maar de bodyprotector zat me ook niet in de weg, dus het was alleen maar veilig en niet vervelend. In voorgaande jaren heb ik de paarden gewoon ingereden zonder extra bescherming. Alleen cap en veilige rijkleding.

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:30

Heb zelf nog nooit met een BP ingereden, is natuurlijk wel extra veilig. Maar heb ook op die momenten me cap gewoon op + goed schoensel + cap + rijbroek + handschoenen.. Tja, vind dat persoonlijk toch fijner dan een BP.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:46

ik heb nooit met een BP ingereden.
ik vind het nooit echt fijn zitten en heb het gevoel je er niet zo goed mee kan bewegen.
ik heb hem zelf laten meten want ik dacht dat ik misschien een aparte maat had maar dat was niet zo.
ik gebruik hem alleen omdat het verplicht is met de crossen.
maar als jij hem gewoon fijn vind en er geen last van hebt zou ik het wel aan doen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:11

Ik denk dat de mensen die zeggen, niet doen, en als argument aangeven 'omdat je bewegingsvrijheid beperkt is' nog nooit een goed passende bodyprotecter aan hebben gehad. Als hij goed past heb je er echt geen last van, zeker niet bij de nieuwere modellen. Je hebt echt zoveel verschillende types, je moet gewoon echt even uitvinden welke het beste werkt voor jouw lichaamsbouw enzo.
Ik zou er iig zeker een aandoen. Als ik voor mezelf spreek: juist omdat ik me veiliger voel met bp durf ik makkelijker te rijden als er eens een paard moeilijk doet. Zeker een jong paard kan ook eens onverwacht reageren.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:05

Zo als veel zeggen boven mij wel doen. Beperkte bewegingsmogelijkheid klopt alleen als hij niet goed past. Ik had de eerste paar keren bij het door rijden van mijn bij rijd paard van 5 jaar wel een bp aan van me zusje. na verloop van tijd merkte ik dat ze geen kick gaf ben ik zonder gaan rijden. dus doe het wel voor de zekerheid de eerste paar keren.