Uitbreiding NP Utrechtse Heuvelrug: ecoduct voor ruiters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 16:42

Klopt, zijn ze nog steeds mee bezig, Den Toom/KNHS en provincie, maar gaat erg stug.
Schiet dus niet echt op, terwijl de daadwerkelijke bouw dichterbij komt....

Smotz

Re: Uitbreiding NP Utrechtse Heuvelrug: ecoduct voor ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 17:59

Vandaag de plannen voor knooppunt-paaltjes mogen bekijken voor het huidige NP, dus gedeelte van onder de A12 Driebergen tot aan Rhenen.
Super hoor, wat gaat daar een tijd in zitten, hulde aan de KNHSconsulent en betrokken partijen!
Als het eenmaal zo ver is, komt er ook een mooi kaartje van (ook gedrukt) en website.

Verder is er een ruiterroute bij Achterveld open: http://www.valleitrail.nl/
Kan je met je paard door het water! Moet nog wel het een en ander aan doorgangen worden geregeld, maar het begin is er. Zal er een apart topic voor openen.

Route bij Houten (de Wulven) wordt verder aan gewerkt en Tull en 't Waal, maar ja, de bal ligt ook bij de ruiters zelf.
Ik heb idg antwoord van gemeente Zeist dat mijn brief mbt een ruiterpad over vliegbasis Soesterberg ontvangen is, dat moest voor 14 juli (dus mocht je nog willen schrijven: www.hartvandeheuvelrug.nl).
Ik ben idg zeer benieuwd naar het gesprek van as maandag over de A28, kijken of we het viaduct kunnen openhouden voor ruiters.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:04

Mijn complimenten voor je acties smotz!

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 19:49

Er zit echt jaren werk achter van de KNHS consulent. Dus dan is het leuk als zoiets van de Vallei Trail wel lukt, het resultaat komt er namelijk niet altijd.
Nu hopen dat mijn actie ook wat op gaat leveren...

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:49

Super!!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:18

wat goed dat je er zo mee bezig bent..

ik heb een lange lange tijd geleden dit topic geopend: [BRT] inloopavond ruiterpaden in de Kromme Rijnstreek!

heb een tijdlang in de werkgroep gezeten, maar uiteindelijk kwam er weinig uit. al een tijd niets meer gehoord eigenlijk. Ik zal weer eens informeren hoe het er nu voor staat, alhoewel mijn paardje inmiddels is verhuisd, dus ik heb er zelf niet zo veel belang meer bij...

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 10:31

Daar is Coen Langkemper nog steeds mee bezig geloof ik. Anders mail je hem even voor een update, adres staat op knhs site bij Buitenrijden - Regioconsulenten.

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:11

Marjolein is een toppertje!!!

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 15:49

haha Wilma :o Maar als t lukt moeten wel wel eens een rit organiseren, gezellig :D

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:15

Smotz schreef:
haha Wilma :o Maar als t lukt moeten wel wel eens een rit organiseren, gezellig :D
:D :D :D

Tuurlijk moet het lukken! Jij bent al je energie :D :D zetten wij de rit samen uit idee? Grootje en kleintje bij elkaar!!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:32

Smotz: ten eerste waardeer ik echt wat je doet maar er zijn een aantal dingen reeds aan de orde:
*de route bij Achterveld lopen reeds 2 topics over met werkelijk ALLE informatie erover. Ben ik zelf nogal fanatiek mee.
*de route bij de Zanderij bij Bussum heb ik al 15 jaar gereden zonder eco-duct. Er liep reeds een ruiterroute in dat gebied die prima te doen was,(via asiel naar GNR) nu is het veiliger misschien maar zeker niet makkelijker met de hekjes etc.
*De A1 loopt al een prima route ( 2 zelfs) die goed te doen zijn, je kunt de A1 op diverse plekken oversteken ( Bussum, bij tergooi ziekenhuis via bushalte onder A1 door, via pad bij AZC weer de hei op óf het fietserstunneltje bij de Gooische gebruiken.
*A27 loopt reeds járen al een ruiterroute over de snelweg bij de Bosberg...dit gaat vanzelfspreken weer verder over het nieuwe eco-duct.Of je kunt eronder door bij de Hollandse Rading.
Beide snelwegen lagen reeds routes dus is het logisch dat ze weer meegenomen worden in het traject.
Vliegbasis Sioesterberg wordt teruggegeven aan de natuur, dáárom dus geen ruiterpad.

De andere weet ik niets van, maar ga zo door!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:34

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 20:21

@ElCamino: met t Gooi (A1, A27 etc) hou ik me niet echt bezig, daar gaat het mij niet om behalve de route erheen :o , dus bedankt voor de info.
Enige waar ik me wel in verdiept heb daarover zijn de onderzoeksresultaten naar recreatief medegebruik van de ecoducten (zanderijen). Maar je krijgt gelijk de bal weer terug gekaatst: in de conclusie wordt aanbevolen om over 5 jaar weer onderzoek te doen. In 2014 dus, terwijl de ecoducten over de A12 en A28 binnen 2 jaar er zeker komen en dat hoofstuk definitief is afgesloten. Die wel positieve bevindingen van 2009 helpen zo niet echt in de onderbouwing ecoducten ook voor bijv ruiters open te stellen.

Sorry voor het plaatsen van het dubbele topic over Achterveld, daar heb ik idd niet naar gekeken. Leuke topics zijn dat!

Over maar vooral om de vliegbasis soesterberg komen nieuwe wandel en fietspaden; de basis is vooral voor natuur bedoelt natuurlijk maar recreatie krijgt ook een plaatsje. Er worden zelfs 440 woningen aan de rand van de basis gebouwd. Dus waarom geen ruiterpad langs de recreatieve verbinding over de basis, thats the question. Maar goed dat ik vandaag Gemeente Soest heb gebeld: brief met inspraakreactie was niet aangekomen (van gem. zeist had ik wel ontvangstbevesting terug gekregen) en vandaag was de sluitingsdatum...dus even gemaild! pffff

@Wilma: dan mag het wel beter weer zijn als vandaag, anders waaien we nog van dat viaduct af :D Uurtje bos in geweest, zeikes nat en veel takken van dichtbij gezien haha

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:35

Smotz schreef:
@ElCamino: met t Gooi (A1, A27 etc) hou ik me niet echt bezig, daar gaat het mij niet om behalve de route erheen :o , dus bedankt voor de info.
Enige waar ik me wel in verdiept heb daarover zijn de onderzoeksresultaten naar recreatief medegebruik van de ecoducten (zanderijen). Maar je krijgt gelijk de bal weer terug gekaatst: in de conclusie wordt aanbevolen om over 5 jaar weer onderzoek te doen. In 2014 dus, terwijl de ecoducten over de A12 en A28 binnen 2 jaar er zeker komen en dat hoofstuk definitief is afgesloten. Die wel positieve bevindingen van 2009 helpen zo niet echt in de onderbouwing ecoducten ook voor bijv ruiters open te stellen.

Sorry voor het plaatsen van het dubbele topic over Achterveld, daar heb ik idd niet naar gekeken. Leuke topics zijn dat!

Over maar vooral om de vliegbasis soesterberg komen nieuwe wandel en fietspaden; de basis is vooral voor natuur bedoelt natuurlijk maar recreatie krijgt ook een plaatsje. Er worden zelfs 440 woningen aan de rand van de basis gebouwd. Dus waarom geen ruiterpad langs de recreatieve verbinding over de basis, thats the question. Maar goed dat ik vandaag Gemeente Soest heb gebeld: brief met inspraakreactie was niet aangekomen (van gem. zeist had ik wel ontvangstbevesting terug gekregen) en vandaag was de sluitingsdatum...dus even gemaild! pffff

@Wilma: dan mag het wel beter weer zijn als vandaag, anders waaien we nog van dat viaduct af :D Uurtje bos in geweest, zeikes nat en veel takken van dichtbij gezien haha

Ben gisteren het bos in geweest 'ondanks noodweer' wat we niet kregen! Maar ben helaas met een kreupel paard (Cassie) terug uit het bos gekomen? Dierenarts komt hopelijk deze week nog anders volgende week. Ga dit weekend maar met Arrie het bos in...