Dierenmishandelaars actief in de noordkop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

Re: Dierenmishandelaars actief in de noordkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:13

Moet dit niet even op de voorpagina eventueel?

Wat een nare berichten steeds :( Je kan je toch niet voorstellen dat iemand zoiets kan doen tegen weerloze wezentjes als veulens... Echt joh, als je frustratie hebt, pak een bijl, zoek een boom.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:17

:(:)
arme kleine, weerloze, veulentjes.
wat zullen ze bang zijn geweest en wat hebben ze een pijn gehad...
ik hoop echt dat de monsters gepakt worden!
ik voel onmacht en woede, kan me niet eens voorstellen hoe jij je voelt...
wens je héél veel kracht en sterkte en héél veel beterschap voor dit mooie veulentje!

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:34

lisetteexx schreef:
ja wij hebben aangifte gedaan bij de politie en het komt in de krant en op het nieuws vooral om mensen de waarschuwen
sorry ik had inderdaad de foto's beter in linkjes kunnen plaatsen ik heb exxpress al de ergste foto's niet neergezet

Deze foto's die je er nu in hebt staan zijn opzich niet schokkend, doelde meer op de foto's van de andere veulens.. het feit dat mensen dit bewust bij ze aan heeft gedaan is schokkend.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:00

Hoe gaat het met je veulen nu TS ? ik hoop dat geen nieuws, goed nieuws is...
Heb je aangifte gedaan ?

wens je veel sterkte!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:51

Ik verplaats dit topic nu van MD naar TAO na overleg binnen het team.
Er is nog te weinig informatie voor een Nieuwsbericht.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 11:29

het staat vandaag in de krant!
en er is meer nieuws er is van het weekend s'nachts politie gebeld door een vrouw omdat ze paarden had horen gillen en heel veel herrie heeft gehoord,
zij woont vlak bij het land.
er was dus al politie bij geweest alleen wisten wij dat niet.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:16

Werkelijkwaar verschrikkelijk dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die in staat zijn tot dit soort dingen.

Ik zou het wel weten als zo iemand in mijn handen terecht zou komen.
Heb ik nog straf voor over ook. Als de dieren (en mensen) maar verlost zijn van zón monster...

Hoe komt het dan dat er geen DA bijgehaald is of dat de politie niet naar de eigenaren, dus jullie, opzoek gegaan zijn?
Zeker andere prioriteiten??

Sorry, maar wordt nogal depri, negatief, verdrietig maar vooral woedend hiervan

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:18

Wat een vreselijk verhaal. Ik snap echt nooit hoe iemand dat een onschuldig diertje kan aandoen. Echt verschrikkelijk.
Stertke ts en ik hoop dat ze de dader(s) gaan pakken.

Ik vond dit trouwens op internet: http://www.noordhollandsdagblad.nl/arti ... e-veulens-

Wij hebben hier de Alkmaarse courant, maar daar staat het dan weer niet in. Beetje jammer.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:23

Belachelijk, ik snap mensen niet die dit leuk vinden om te doen?
Willen ze mensne pijn doen? of juist de dieren?
Deze mensen zijn heel ziek in hun kop, en moeten precies hetzelfde onderstaan mochten ze
zo snel mogelijk gepakt worden.
Ik zou dagelijks snachts te vinden zijn bij me paarden en bij elk klein dingetje zou ik al bellen.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:31

Ik wordt helemaal naar van zulke verhalen en moet ze eigenlijk niet lezen of foto;s kijken> Maar ja doe je toch. En dan denk ik nu aan mijn eigen paarden die maar 2 dagen per week overdag zonder toezicht staan bij ons huis:) Rest van de week is er altijd iemand thuis. Moet er niet aan denken dat ik onze paarden zo vind. En inderdaad ik denk dat ik zou kunnen gaan zitten in de gevangenis als ik iemand bij mijn paarden zo zou vinden. Want doe ze wat aan. Die dieren vragen er niet om en kunnen er weinig tegen doen als wij mensen zoiets doen bij dieren. Ziek...blijft het..een dier kiest niet voor mensen maar mensen kiezen voor dieren en helaas zieke geesten gunnen andere mensen het geluk met dieren ook niet altijd en doen dit bij andersmans dieren

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 12:44

het staat in de schager courant

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:49

Oh jeetje! Dat is hier dichtbij! (woon in Den helder!) Heel veel beterschap met je veulen! :j

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:45

Hoe halen die mensen het in hun botte kop om dit te doen. Verschikkelijk!!! En zo dichtbij voor mij.
Woon er zowat een dorp naast.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:00

Ik heb het ook gelezen in de krant, staat op de voorpagina.

Er staat in dat de dierenartsen twijfelen tussen een natuurlijke oorzaak of mishandeling.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:07

De ponies lopen op een stuk weiland wat ik( met mijn ouders) meer dan 25 jaar gehuurd heb. Het ligt achteraf en is moeilijk te zien vanaf de weg. Er naast zijn volkstuinen en het grenst aan een industrieterrein. Als je het niet weet, kan je er bijna niet komen en zie je de paarden ook niet staan.
Er is twijvel bij de dierenarts of er een doodsoorzaak door "natuurlijk" of door mishandeling heeft plaats gevonden. Er is ieder geval geen bewijs dat het ook echt mishandeling is geweest. Het eerste veulen had een gebroken been en lag in de sloot, tweede veulen lag dood op de weide. Oorzaak niet duidelijk. Verder is een derde veulen gewond.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:26

Ik geloof er geen barst van dat het een ongeluk geweest kan zijn.
En volgens mij is iedereen dat wel met me eens.
1 veulen, ala dat kan. Maar 3!!! Onmogelijk!!!

Maar ja, in dit land, met onze regelgeving..... zijn daders vaak zo vrij als een vogeltje... |( :( |(

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:38

4 juni 2011 - paardenbeul hakt in op paarden
Een dierenbeul heeft de afgelopen dagen in de streek rond het Limburgse Ulbeek (Wellen) en Zepperen (Sint-Truiden) verschillende paarden gruwelijk toegetakeld. Maandagavond moest een merrie worden afgemaakt nadat haar been bijna was doorgehakt. 'Hier is een barbaar aan het werk. We doen geen oog meer dicht', zeggen paardenfokkers uit de streek.

Paardenfokker Guido Neven uit Zepperen deed maandagavond een gruwelijke ontdekking toen hij zijn paarden ging voederen. Zijn merrie Diamond lag halfdood in een plas bloed in de weide. 'Het been van Diamond was bijna afgekapt. Het was gruwelijk om te zien. Ik heb onmiddellijk de dierenarts gebeld, die mijn paard heeft doen inslapen. Het dier viel niet meer te redden.'

'De dierenarts vermoedt dat het been met een bijl of een hakmes was bewerkt. Eenvoudig kan dat niet geweest zijn. Echt het werk van een beul. Wie doet nu zoiets?', zegt Guido Neven aangeslagen.

Helaas is hij niet het eerste slachtoffer van de dierenbeul in de streek. 'Er werden zeker al drie gelijkaardige feiten vastgesteld', zegt korpschef Benny Reenaers van de lokale politie Borgloon, die de zaak onderzoekt. 'Wellicht werd zelfs een vierde paard verminkt, maar we onderzoeken nog of het niet om een ongeluk gaat.'

'De paarden werden allemaal toegetakeld in een straal van amper twee vierkante kilometer. De beul of beulen slaan meestal toe in de weiden op de grens van Ulbeek en Zepperen. We vragen aan al onze inwoners, in het bijzonder de paardenfokkers, om uiterst waakzaam te zijn. Het is ook voor ons een raadsel wie hier achter kan zitten. De paardenfokkers weten in elk geval niet wie het op hen zou hebben gemunt.'

Slagader bijna geraakt

'Het kan onmogelijk iemand uit de paardenwereld zijn', zegt fokker Ludo Berden uit Alken. 'Als je paarden fokt of verzorgt, ben je niet in staat om zoiets te doen.' Vorige week nog werd ook een van zijn veulens zwaar toegetakeld. 'Ik vond mijn veulentje Lisa, een Brabants trekpaard, vrijdagochtend ook in een grote plas bloed. De eigenaar van de weide in Zepperen waar Lisa stond, heeft mij gelukkig heel snel verwittigd. Ook hij is er het hart van in.'

'We dachten dat het veulen tegen een draad was gelopen, maar het dier had een grote gapende wonde in de hals, die enkel door een mes kon zijn veroorzaakt. Hier was een barbaar aan het werk. De snede was zeker twintig centimeter lang. Eén millimeter verder en de slagader was geraakt. Onmiddellijk heb ik de dierenarts erbij gehaald, die de wonde nog kon dichtnaaien.' Het veulen herstelt van zijn verwondingen in de stal bij Ludo.

Ook een fokker in Ulbeek vond zijn paard vorige week bloedend in de wei. 'Dat was een van de eerste gevallen', zegt korpschef Reenaers. 'Het paard had een diepe snijwonde in zijn bil. Maar omdat de veearts toen nog geen kwaad opzet vermoedde, werd geen alarm geslagen. De eigenaar heeft nu ook aangifte gedaan omdat hij gelijkenissen zag met de andere verminkingen.'

De fokkers houden hun hart vast voor de komende dagen. 'We kunnen onmogelijk al onze weiden in de gaten houden. De dader of daders winnen blijkbaar wel telkens het vertrouwen van onze paarden. We doen geen oog meer dicht.'

Toch houden ze hun dieren niet op stal. 'Dat is onmogelijk', zegt Ludo. 'Ik heb in totaal veertien Brabantse trekpaarden, waarvan vier veulens. Die dieren hebben enorm veel beweging nodig. Ze zijn niets meer waard als ik ze op stal houd.'

Guido beaamt. 'Ik fok paarden voor springwedstrijden. In totaal heb ik er acht. In de winter kan ik die nog op stal houden, maar zodra het warm wordt, moeten ze buiten kunnen. Zeker jonge paarden hebben heel veel beweging nodig.'

De lokale politie neemt de zaak zeer ernstig. 'We weten niet of de beul alleen werkt of handlangers heeft. We zullen in elk geval extra patrouilleren in de buurt. Al wie ons tips kan bezorgen of iets verdachts heeft opgemerkt, mag zich melden bij de politie van Borgloon.'

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:26

Jeetje dit is wel heel erg dichtbij. Het eerst wat m'n man zei toen ik het verhaal voor las "die paarden gaan met de nact weer op stal".

Maar wie is er zo allemachtig ziek in z'n hoofd. Wat mij betreft zijn zulke zieke personen vogelvrij, en mogen ze bij hun hetzelfde doen

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:39

Bah.. :n

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:11

:( Eerlijk waar he.....

Ik wens jullie ontzettend veel sterkte! Ik weet hoe het voeld om je veulen(s) op een vreselijke manier aan te treffen.... helaas.

Ik weet niet of het handig is maar kunnen niet al deze vreselijke berichten in 1 topic die alleen leesbaar is voor mensen die geregistreerd staan op bokt?

Dan heeft iedereen hier overzicht hoe wat waar er vreselijke dingen zijn gebeurd......

Mochten er mensen bezig zijn met een zieke geest dan is het meestal voor de hand liggend dat die kicken op "bekentheid" in kranten en op tv....

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:21

Jesus word het nog een rage ofzo om paarden en met name veulens te mishandelen _-:( _-:(

Is wel erg dichtbij nu, hopelijk worden die daders heel snel opgepakt voordat ze nog meer aanrichten.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:18

ben t een beetje gaan volgen maar als ik t goed begrijp zijn de paardjes dus niet op de zelfde dag overleden.
is de vermoedelijke dierenmishandelaar dan terug gekomen?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:11

Nee ze zijn niet op dezelfde dag overleden en gewond geraakt. De merrie stonden nog maar net op dat weiland en voor het eerst bij elkaar. het was een net samengestelde groep met merries met veulens. Het is een redelijk smal stuk weiland( ongeveer 15 meter breed) met aan beide kanten sloten. Zonder afrastering.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 22:31

op zondag is er me veulen dood gevonden en had me andere veulen ook een hoofdwond dus dat was wel op dezelfde dag!!!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:16

Op dat land aan de grote sloot of bij de dijk.