Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elma_ schreef:Waarom nou weer meteen rammen met een zweep?
Natuurlijk moet je hem duidelijk maken dat dit niet door de beugel kan, maar met wijd gaan staan, met je armen of een halstertouw zwaaien, en evt. hard NEE roepen kom je ook al een heel eind hoor
Elma_ schreef:Tja, dat is jou mening. Ik zie liever een paard met respect voor mijn persoonlijke ruimte dan dat ik middelen nodig heb om hem te slaan
), maar mept er ook op los. Dekrijpe hengsten kunnen zeer fanatiek en onhandelbaar gedrag vertonen. De hengst in het voorgaande stukje had zelfs geen oog/reactie/respect voor de zweep meer en was echt niet meer te handelen. Nogmaals, de ene hengst is de andere niet, maar zodra ze met hun 5e been gaan denken, heb jij als mens echt niets meer te vertellen.
Shenavallie schreef:Elma_ schreef:Tja, dat is jou mening. Ik zie liever een paard met respect voor mijn persoonlijke ruimte dan dat ik middelen nodig heb om hem te slaan
Dat heeft zo'n hengst op zo'n moment echt niet meer. In de natuur gaat een leider uit de groep ook niet lopen zwaaien met zijn hoeven dat hij niet wil dat zo'n dier in zijn persoonlijke ruimte komt ("He toe, ga eens weg"), maar mept er ook op los. Dekrijpe hengsten kunnen zeer fanatiek en onhandelbaar gedrag vertonen. De hengst in het voorgaande stukje had zelfs geen oog/reactie/respect voor de zweep meer en was echt niet meer te handelen. Nogmaals, de ene hengst is de andere niet, maar zodra ze met hun 5e been gaan denken, heb jij als mens echt niets meer te vertellen.
En dan moet ik er nog even aan toevoegen dat ik het in zo'n geval eerlijker voor het dier vind dat het dan geholpen wordt, dan dat het een bestaan met "geweld" krijgt.
, ik kan nu zelfs rustig naar hem toe gaan zonder BANG te zijn.