Stof happen tijdens lesgeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:25

Een megafoon.... 8)7
_O-

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:36

Houd je er wel rekening mee dat de binnenkant van de longen er net zo van lijden als je stem en je huid? Geen les meer geven daar als je geen oplossing weet. Als ze je graag willen hebben, zorgen ze dat ze hoe dan ook de bodem nat kunnen maken.

ginoblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:47

het enigste dat ik kan bedenken is een mondkapje. :)

EvelijnS

Re: Stof happen tijdens lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:01

Een megafoon vind ik nog niet eens een heel gek idee, bij de roeivereniging gebruiken de trainers ze ook als ze langs het kanaal fietsen. Er zit een externe microfoon aan waar je doorheen kunt praten, ze hebben goed bereik en bij sommige kun je het volume instellen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:40

schipper1 schreef:
Een megafoon.... 8)7
_O-

ik weet niet wat er zo lachwekkend aan is, als je je verstaanbaar wil maken is het best een goed idee ;) Wij werden ook zo lesgegeven als we buiten reden en het waaide hard. Tegenwoordig hebben de megafoons echter plaatsgemaakt voor microfoons en versterkers

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:45

Slaan er niet veel paarden op hol van een megafoon? :)*
Het is natuurlijk wel een kwestie van wennen.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:54

Een megafoon kan best handig zijn, ik zelf heb jarenlang eentje gebruikt die ik voor mijn buik kon hangen en die ook behoorlijk duidelijk was/is.
Een megafoon moet je met 1 hand vasthouden en neem van mij aan dat dat best vermoeiend is. Overigens gaf ik per definitie niet les in een bak die zodanig stuift dat zowel ruiter EN paard En instructeur er last van hebben.
En vaak is het ook nog eens zo dat als een bak zo erg stuift hij soms tegelijkertijd daardoor ook te zwaar is. Dus nog een goede reden om er niet in te gaan rijden.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:54

@Mitchall: Wel als je je paard in z'n oor tettert ja maar volgens mij was het probleem dat de instructeur aan de rand van de bak zat en vanaf daar niet te verstaan was. Als je gewoon midden in de bak kunt staan heb je ook geen versterkers of wat dan ook nodig lijkt me.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 10:25

Een megafoon hihi dat lijkt me wel grappig! Nou ik heb nu dus steeds een mondkapje voor,ben wel iets minder verstaanbaar maar dat moet dan maar.En idd de laatste tijd gelukkig niet zo veel last van het stof.

Vur:ja daar ben ik wel achter gekomen,alle zooi kwam er weer uit dmv een flinke verkoudheid en het is nog niet helemaal lekker.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:46

Tja, ik snap het dilemma heel goed. Blijven aangeven dat de situatie voor iedereen verre van optimaal is en dat er beter gesproeid kan worden, geeft vroeg of laat bij de meesten wel soelaas. ;)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:36

een megofoon is echt een super idee!
alleen je moet je paard er wel aan laten wennen...

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:04

Een headset hoeft niet perse duur te zijn. Je hebt ook goedkopen. Ja natuurlijk wel verschil in kwaliteit. Ik heb er een te koop. Een prof. kan je 2 mensen tegelijk lesgeven en er zitten diverse oortjes bij. Werkt erg goed en comfortabel.