zadel gekocht maar niet verstuurd, wat nu???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

edith2

Re: zadel gekocht maar niet verstuurd, wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 20:30

Helaas, het is nu woensdagavond en nog niks gehoord. bedankt voor al jullie tips en adviezen. Ik ga proberen mijn geld terug te krijgen. Post kan natuurlijk laat zijn of vertraging hebben maar dan zou je het rack&trace nr moeten kunnen overleggen. Maar ik hoor dus helemaal niks. Balen hoor en dit is ook wel de laatste keer dat ik in goed vertrouwen zo'n koop sluit. Vind het echt misselijk dat dit gebeurd en alsof ik nu nog even geld heb voor een ander zadel te kopen!! Ga een mod opsnorren

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 13:03

hehe, zo juist een mailtje ontvangen vd verkoper vh zadel. Die was gewoon op vakantie en heeft het verzenden aan haar vriendin overgelaten. het lijkt er dus op dat het gewoon later weg is gegaan }:0 . ik wacht nog even met juichen totdat ik de track&trace code heb maar ga uit van een goede afloop.
dit onderwerp kan dus op slot!

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:08

Hopelijk is het er dan snel!
Maar inderdaad pas juichen als je het track en trace nummer hebt.
Via internet bestellen is altijd een risico, hopelijk gaat dit goed.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:10

Ow dat is wel fijn om te horen TS.
Maar het kan wel degelijk gebeuren dat je iets koopt en niet krijgt,dus kan me voorstellen dat je dacht;ik ben mooi me geld kwijt.
Zo kocht ik een stroomaparaat via bokt,was nooit gebruikt stond erbij.
Ik kreeg het wel thuis gestuurd,maar in losse delen,verroest en hij is ook nog kapot.
De mod kon me helaas niet helpen.Zit zonder stroomaparaat en geld kwijt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:14

Hopelijk loopt het dus goed af!

Voor de volgende keer: vraag altijd naar naam, adres en telefoonnummer (vast nummer). Check dit allemaal in het telefoonboek of het overeenkomt, en zorg dat de naam van het rekeningnummer ook hetzelfde is als van het adres. En bel het telefoonnummer ook om na te gaan of ook echt de verkopende partij daar woont. Dan weet je in ieder geval bijna zeker aan wie je gaat betalen, en heb je ook een adres om het op te gaan verhalen. Omdat de verkoper weet dat jij weet wie hij/zij is, is de kans ook groter dat je ook echt krijgt waarvoor je hebt betaald.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 14:47

Ja, dat is wel zo handig. Ik had ook wel d'r naam, adres + banknr maar toch! ik doe vaker dingen via bokt en nog dit nog nooit meegemaakt. door die ervaring wordt je misschien wel te goed van vertrouwen. zal voortaan wel zorgen dat er een telefoonnr. bekend is. Nu had ik haar vader te pakken gekregen en die heeft met haar contact opgenomen op d'r vakantie-adres. tja, het leek me ook al niet het type om mn pootje te lichten hoor! Gelukkig zijn er dus toch nog genoeg eerlijke mensen

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:33

Onder de paarden spullen en zo wordt op mp heel veel opgelicht.
Ik had ook spullen gekocht maar nooit gekregen ,.
Schijnt veel voor te komen,

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:36

Ugh, erg gelijkaardige situatie hier.
Ook van een bokker een zadel gekocht. Eerst kwam het geld niet door - duurde echt abnormaal lang -, toen ging ze met vakantie, toen zou haar vriendin het zadel versturen terwijl ze op vakantie was, en nu alweer een paar weken niets meer. En dus ook geen zadel!

Grr, word er echt boos van! Ik snap dit soort mensen niet.

En ik ben natuurlijk de sukkel die enkel het bankrekeningnummer en de familienaam heeft (e-mailadres was anders dan naam voor bankgegevens, ik dacht nog 'ach, vast een gezamenlijke rekening met een partner o.i.d').

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:38

misschien even de naam van de bokker bekend maken, dan zullen ze wel denken van Oei..

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:42

ts heb je nu uiteindelijk wel je zadel gehad?

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:43

ik ben op mp opgelicht voor 400 euro
aangifte gedaan maar nooit meer iets van gehoort
dat was in oktober
2010 :(

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:44

Ik heb het helaas ook een keer gehad op bokt, zadel van een paar honderd euro. Ik heb het er toen niet bij laten zitten en gedreigd met politie ed. Ik had haar naam en rekeningnummer en ben er zo achter gekomen waar ze woonde. Ze is toen door de mods geband en toen had ik dus geen poot meer om op te staan en geen mogelijkheid meer tot contact. Ik heb toen via google, facebook en hyves alles geprobeerd en ben zo bij haar rijvereniging terecht gekomen en via de voorzitter daar heb ik het huisnummer gekregen. Daar kreeg ik een moeder aan de telefoon die zwaar teleurgesteld was in haar dochter. Ze had namelijk na 2!maand nog geen enkele poging ondernomen om het zadel te verzenden. Dit heeft de moeder uiteindelijk voor me opgelost. Maar heb aardig in de rats gezeten dus doe dit nooit weer! Maar via google en hyves ed kun je er dus misschien achterkomen!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:49

moelly schreef:
misschien even de naam van de bokker bekend maken, dan zullen ze wel denken van Oei..

Mag ik helaas niet, vrees ik? Wel jammer, want ze heeft nog spullen te koop hier op Bokt!!

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:52

Oei, da's indd niet fijn! Gelukkig gaat het nu lukken! (hopen dan maar ;p)
Zou ik haar naam in PB mogen? Koop nogal vaak iets @bokt!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:56

Weet iemand trouwens of en hoe je achter meer gegevens kan komen als je het rekeningnummer en de familienaam van iemand hebt?

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:59

geen idee... rekeningnummer op google zoeken? :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:03

Ik heb het ook meegemaakt. Hierdoor zal ik zelf geen dure dingen meer op laten sturen. Vind het risico gewoon te groot. Spullen tot een bepaald bedrag durf ik nog wel aan, maar bij grote(re) bedragen ga ik het ophalen.

Heb overigens wel het idee dat bokt wat veiliger is dan MP. Weet niet hoe het komt maar bokt is gevoelsmatig persoonlijker dan MP of een andere advertentie site.

Tip van Angela is een goede! Die ga ik onthouden!

Succes met je zadel, hoop dat je het vandaag of morgen in goede staat in huis hebt. (want ook daar gaat het weleens mis :+)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:52

Wendy_Chewie schreef:
moelly schreef:

Mag ik helaas niet, vrees ik? Wel jammer, want ze heeft nog spullen te koop hier op Bokt!!

Een mod inschakelen!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:52

cissy schreef:
Wendy_Chewie schreef:

Een mod inschakelen!

Al gedaan...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:54

Met welk verzendbedrijf is het verstuurd?

TNT heeft altijd vertraging in de zomervakantie. Met DHL (en dan vooral dhlforyou) kan het zoiezo erg lang duren. Soms wel 7 werkdagen of langer. Omdat ze het uitbesteden aan SelectVracht.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 20:32

ts heb je nu uiteindelijk wel je zadel gehad?
ja, sorry hoor. heb dit topic al lang niet meer bekeken en dacht dat het op slot was. zadel inderdaad ontvangen en gelukkig past het ook prima bij mijn paardje. ik heb toen contact opgenomen met de moderator en ook de verkoopster op mp gezegd, dat als ze niets liet horen d'r naam en dergelijke genoemd zou worden. Weet niet of het mag of niet maar oplichten mag ook niet ......

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:57

HorseTopShop schreef:

TNT heeft altijd vertraging in de zomervakantie. Met DHL (en dan vooral dhlforyou) kan het zoiezo erg lang duren. Soms wel 7 werkdagen of langer. Omdat ze het uitbesteden aan SelectVracht.

Joh, het is gewoon niet verstuurd! Grapje is al twee maand aan de gang...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:04

Wendy_Chewie schreef:
HorseTopShop schreef:

Joh, het is gewoon niet verstuurd! Grapje is al twee maand aan de gang...

Sta ik ff voor l*l :+ *Zoekt de schaam smiley* :o
Je hoort het heel veel de laatste tijd. Heb je al wat van de mod gehoord?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:08

Haha, dat voor l*l staan valt wel mee, kon je niet weten :)
De mod kan alleen vertellen dat het niet de eerste keer is.

En mijn grootste frustratie is dat de banken me niet kunnen helpen, terwijl zij toch wel moeten weten wat de gegevens zijn die bij een banknummer horen. Maarja, oplichters hebben geluk, er bestaat zoiets als bankgeheim.

Maargoed, heb wel aangifte gedaan bij de politie (kan makkelijk via mijnpolitie.nl!). Die moeten het wel kunnen opvragen.

Het stomme is dat ik dacht 'veiliger' te kopen via bokt. Ook omdat deze persoon rijtechnische topics heeft gepost met foto's en dergelijke!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:56

Bij een rekening nr (iig van rabo) kan je elk gewenste naam er voor gooien. En heb je nog geen zekerheid..