Equimotion schreef:De Rendac komt ook wel op het erf, als het maar bereikbaar is voor de vrachtwagen.
De speciale paardenservice is een kleinere wagen en die kan dus ook op een minder bereikbare hoek komen. Je paard ligt dan alleen in die wagen. Het idee is best aardig, maar denk aan de uitdrukking "trekken aan een dood paard", die bestaat niet voor niets. Of hij nou met een lier een trailer in moet, of met een grijper een vrachtwagen in moet, het blijft een rotgezicht. De kosten zijn fors hoger (ik meen E450,-)
Eens, die trailerservice is ook niet alles. Klinkt leuker maar is het niet. En je paard is dan toch al dood. Die merkt het niet meer of hij de trailer in getrokken wordt of in de bak wordt gegooid. En ja het is rot, want ik heb het ook gezien. Beide manieren trouwens. Maar ik kies nu voor de Rendac gewoon ophalen, gaat heel snel en je hoeft er niet bij te zijn. Je legt je paard aan de weg met een zeil erover. Meestal is er wel een shovel of tractor op stal die je paard naar de weg kan slepen.