Trailercursus nav inslapen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:33

Equimotion schreef:
De Rendac komt ook wel op het erf, als het maar bereikbaar is voor de vrachtwagen.

De speciale paardenservice is een kleinere wagen en die kan dus ook op een minder bereikbare hoek komen. Je paard ligt dan alleen in die wagen. Het idee is best aardig, maar denk aan de uitdrukking "trekken aan een dood paard", die bestaat niet voor niets. Of hij nou met een lier een trailer in moet, of met een grijper een vrachtwagen in moet, het blijft een rotgezicht. De kosten zijn fors hoger (ik meen E450,-)

Eens, die trailerservice is ook niet alles. Klinkt leuker maar is het niet. En je paard is dan toch al dood. Die merkt het niet meer of hij de trailer in getrokken wordt of in de bak wordt gegooid. En ja het is rot, want ik heb het ook gezien. Beide manieren trouwens. Maar ik kies nu voor de Rendac gewoon ophalen, gaat heel snel en je hoeft er niet bij te zijn. Je legt je paard aan de weg met een zeil erover. Meestal is er wel een shovel of tractor op stal die je paard naar de weg kan slepen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:46

Ik zou dan toch echt kiezen voor het beste voor het dier ipv voor mezelf.

En dat is duidelijk lijkt me. Thuis in laten slapen.
Ik zou de stress van het vervoeren mijn dier niet aan willen doen als het niet nodig was.
Zeker niet zo vlak voor het einde...

In elk geval veel sterkte!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:17

LauwtjuhLevi schreef:
Als je echt een goede cursus wil krijgen met trailerladen ben je niet in 1 x klaar, bij sommige paarden moet je daar een paar weken maar ook maanden voor uit trekken. Ligt er aan hoe het paard erop reageerd.

wat een onzin zeg! Als je weken/maanden moet oefenen om het goed te krijgen dan oefen je dus niet op de juiste manier!

aan TS, het is zeker wel te leren met zo'n oudje om nog te trailerladen, vraag is alleen of je dat nog in je paard wilt investeren en haar nog op transport wil zetten of toch thuis inslapen.
Het is voor jou moeilijker om thuis te doen maar niet voor je paard en je hebt het beste voor met je paard (anders zou je hier al niet eens over nadenken dus je bent er toch al heel erg mee bezig).
Het is voor je paard makkelijker om thuis in te slapen in dr eigen omgeving, ze merken toch al aan je dat er 'iets' aan de hand is en als je dan ook nog op transport moet is dat te veel in 1 keer voor je paard. Maar het trailerladen an sich is te leren.

HobbyRobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:49

Individueel ophalen door Rendac kost 419,75 exclusief BTW. Tarievenlijst staat op www.rendac.nl

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:45

HobbyRobby schreef:
Individueel ophalen door Rendac kost 419,75 exclusief BTW. Tarievenlijst staat op http://www.rendac.nl

Als je dit goed afspreekt, en ze komen snel nadat je paard is ingeslapen gaat dit heel netjes, heb dit een tijdje geleden nog gezien, paard was nog warm en niet hard, werd netjes op de plank gerold, en toen de lier die de plank, en dus niet het paard op laden, netjes alle benen er in gevouwen, niks kwam er klem te zitten, nog 1 keer de trailer in om het paard vaarwel te zeggen... Ja dat ging mooi.