Chaos schreef:Waarom dan?
Ik denk dat men te allen tijde moet streven naar laden zonder dwang. Bij ELK paard.
Was dit een reactie op mijn bericht?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Paard kan je ook gewoon eens in de maling nemen en als ze dat 1 maal doorhebben weten ze het snel. Moet er wel bij zetten dat dit wel te zien is aan het paard.
) want ze gaat altijd naar 1 kant scharen. Maarja idd wat iemand hier zegt neem je een deur en een muur mee naar het bos? Nee dus. Bovendien ging deze methode ook gepaard met veel stress.

maaike2800 schreef:petra vlasblom misschien een keertje laten komen?
)
)
) en komt bij me in de trailer! fvdhaak schreef:maaike2800 schreef:petra vlasblom misschien een keertje laten komen?
Ik sluit me hier bij aan http://www.2moons.nl Petra heeft ons super geholpen je gelooft het gewoon niet.
Miss_Montana schreef:Voor ons werkt het Monty Roberts dually halster erg goed. Ik heb een erg wispelturig paard dat er de ene keer gewoon in gaat en de andere keer met geen stok in te krijgen is. Na 3 jaar lief en geduldig te zijn geweest in die ikganietindetrailer-momenten en een trailerlaadcursus bij ons op stal waarbij ze als de braafheid zelve de trailer op liep was ik het zat en heb ik toch zo'n halster aangeschaft. Sindsdien hebben we geen problemen meer en loopt ze, na even wat snuffelen aan de klep, er zo op en kan ok zelfstandig de balk erachter doen.
noivadapaz schreef:Graag gedaan! (ik hoop dat het niet zeer deed)
Ow, en ik kan het even niet laten om een dingetje nog te schrijven![]()
Ik moest met een lange lijn rondje lopen en dan de trailer op (toen hadden we al even geoefend en liep ze er goed in) Ik lipe dus een rondje en vervolgens de trailer in, paard keek niet goed en liep er aan een kant langs. Ik moest in de trailer blijven staan, lijntje komt strak en paard denkt: hmm waar is de baas nu.... paard loopt om de trailer heen naar de andere kant, zelfde verhaal lijntje strak en paard denkt weer, waar is de baas nu?!? Kijkt in de trailer (om het hoekje) denkt: Ah daar is de baas, daar moet ik naartoe dus hup stapt dus op de hoge kant van de klep (want dat is immers de kortste weg) en komt bij me in de trailer!
fvdhaak schreef:maaike2800 schreef:petra vlasblom misschien een keertje laten komen?
Ik sluit me hier bij aan http://www.2moons.nl Petra heeft ons super geholpen je gelooft het gewoon niet.
monica08 schreef:Chaos schreef:Waarom dan?
Ik denk dat men te allen tijde moet streven naar laden zonder dwang. Bij ELK paard.
Was dit een reactie op mijn bericht?
En ik denk ook dat men daar altijd naar moet streven.