Mijn cap was 'opeens' kapot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:05

shetties schreef:
DJB schreef:
Dat is precies de reden waarom ze bij ons op de manege verboden zijn, er is altijd wat met die dingen. Heeft al iemand z'n neus gebroken omdat de cap niet op zijn plek bleef zitten bij een val. Nu wil ik niet zeggen dat het met een andere cap niet kan gebeuren, maar was steeds wel wat met de Casco caps.

Dat komt denk ik ook deels doordat diegene hem dan niet goed strak heeft 'aangedraaid'
Want dat heb je ook met een gewone cap die te los zit (wat je al zegt).

Maar casco is idd niet heel erg favoriet hier. Maar ik denk dat je dat zowiezo hebt met van die verstelbare en redelijk goedkoper caps.

Zou kunnen, dat is achteraf moeilijk te beoordelen. De pasvorm vind ik sowiso al niet erg fijn, heb er ooit eens een geleend van iemand maar het leek net een kartonnen doos op m'n hoofd :o .

happyjoyce

Re: Mijn cap was 'opeens' kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:09

Ik heb dit ook gehad met twee Casco caps.
Bij de één vloog de bovenkant er spontaan en af en bij de ander na een val.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:09

Ik denk dat ik maar voor een nieuwe cap ga sparen :=

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 17:37

Bedankt voor jullie ervaringen/meningen!
Oké, weet ik dat ook weer, een Casco cap is niet erg goed. Ik ben niet van plan hem te gaan lijmen, gewoon een (mooiere!) nieuwe cap. Ik vind hem ook niet erg fijn zitten...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:53

Dezelfde cap is vandaag ook bij mn vriendin er zo ineens afgegaan, moest meteen aan dit topic denken (":
maar zij heeft een tape randje aan de binnenkant gemaakt, en toen de bovenkant er op gedrukt zegmaar,
hij zit nu wel weer wat strakker, maar de kans blijft natuurlijk dat die nogsteeds af vliegt..

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:24

Hmmm. Ik had ook een casco cap (heerlijk ding trouwens, lekker licht op je hoofd). Die van mij was ook ineens kapot, maar ik dacht dat ijn hond zich uitgeleefd had :=

foxof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:44

de casco heb ik ook, nou weinig goede moed er mee nu ik dit lees!

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:44

Ik heb gisteren gezegd dat ik toch maar moest gaan sparen voor een nieuwe cap, nou vandaag is mijne kapot gegaan! :(
Ik sprong met een tinker 1.10 toen hij niet goed uitkwam en er dwars doorheen sprong.
De balk duwde hij dus voor zich uit en na 2 meter struikelde hij ook nog eens over deze balk. _-:(
Hij trok zijn hoofd omlaag om evenwicht te bewaren en ik, 55 kilo, wordt zo uit het zadel gelanceerd.
Achteruit, vol op mijn hoofd, cap doormidden. En ík heb niet eens een hersenschudding, dan is het toch niet normaal dat dat ding doormidden breekt?
Echt raar, ik wil niet zo'n cap weer in ieder geval. :n

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:07

Ik heb al jaren een HH pro, toen een van de populairste caps van dat moment. Wil geen andere meer, zit nog steeds heerlijk :D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:11

xDeems schreef:
Ik heb gisteren gezegd dat ik toch maar moest gaan sparen voor een nieuwe cap, nou vandaag is mijne kapot gegaan! :(
Ik sprong met een tinker 1.10 toen hij niet goed uitkwam en er dwars doorheen sprong.
De balk duwde hij dus voor zich uit en na 2 meter struikelde hij ook nog eens over deze balk. _-:(
Hij trok zijn hoofd omlaag om evenwicht te bewaren en ik, 55 kilo, wordt zo uit het zadel gelanceerd.
Achteruit, vol op mijn hoofd, cap doormidden. En ík heb niet eens een hersenschudding, dan is het toch niet normaal dat dat ding doormidden breekt?

Dat je cap na een val stuk is, is niet erg: dan heeft ie de schok voor je hoofd opgevangen. Je moet na een val toch ja cap weggooien.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:14

ik ehb die cap ook altijd gehad, maar nooit last van gehad?
op gegeven moment is de sluiting alleen kapot gegaan

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:52

In het begin heb ik ook met een Casco gereden, nooit problemen mee gehad gelukkig.
Bizar dat dat zomaar kan bij een cap, je zou toch denken dat juist een cap goed in elkaar moet blijven zitten...

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:42

Hoe is het nu met je? nog naar de dokter geweest?

xHorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:58

ik meld me :S
Mijn casco cap ging naar een paar jaar ook 'ineens' stuk zonder dat ie ooit gevallen was of ik van een paard gevallen ben/

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:14

Ik blijf het echt vreemd vinden hoor, je zou beter verwachten van zulk soort caps...ze zijn idd niet duur, maar dit is toch wel echt vreemd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:21

xDeems schreef:

Je schedel had ook doormidden geweest kunnen zijn als je geen cap op had gehad. Dus denk dat je het feit dat hij doormidden is niet aan het merk te danken hebt, maar aan de klap die je hebt gemaakt.
De zin dat je nooit meer een Casco wilt slaat dus ook niet echt ergens op :) Want die Casco heeft zo te horen je hoofd beschermt tegen een hersenschudding :)

Heb een casco cap als reserve op stal liggen, mocht iemand zijn cap vergeten als we gaan mennen dan kunnen ze die op. Zelf heb ik een Horka cap :)

big_ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:21

dit heb ik nog nooit gezien

ik zou wel een nieuwe kopen

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:39

Vaag, hoop niet dat het met mijn cap gebeurd.
Nu kan je dus wel een nieuwe kopen :P

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:13

Ik heb ook precies dit gehad. :)
Het is niet een erg probleem, mijn vader heeft hem ook een hele tijd lang weer vast lopen lijmen,
maar ben toch wel blij dat ik een nieuwe heb gekocht.
Is wat veiliger.
Je kan het beste een nieuwe kopen dus, van HH ofzo.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:21

Toch kwam deze casco cap wel heel goed uit een test van de duitse consumentenbond. Die test ging puur over veiligheid. Deze casco's kwamen er beter uit dan sommige hele dure caps zoals GPA!
Ik weet dit nog omdat ik een paar jaar geleden een nieuwe cap kocht en toen grondig onderzoek heb gedaan. Ik heb uiteindelijk ook dit type casco gekocht.
Zal eens kijken of ik de test nog ergens opgeslagen heb.

Neemt niet weg dat ze lelijk zijn natuurlijk en ik om die reden inmiddels een andere cap heb :+

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:46

Ik had eerst ook zo'n cap maar bij mij vloog hij ook een keer af toen ik eraf viel en ik had hem goed strak hoor ik heb nu ook een andere cap...

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:07

weg ermee ind ik heb er ook een de binnekant was 1x helemaal kapot en natuurlijk hadden ze toen ik kwam niet in deze maat de binnenkant en toen hebben we thuis gekeken en de vrouw zij er moet een nieuw ding in en wij hebben thuis gewoon kunnen oplossen echt raar

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:12

Ik vind de oudere modellen van casco en de goedkopere echt een ramp! Ik had mezelf voorgenomen om nooit meer een casco te kopen. Echter heb ik nu de casco choise en daar ben ik heel erg tevreden over. De goedkopere modellen vind ik echt gevaarlijk..

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:16

Ik vind die Casco-caps altijd verschrikkelijk, maar wel handig voor als je bij een stal bent waar dan een paard gereden moet worden en ze je vragen zonder dat je erop voorbereid bent...
Die cap kan je makkelijk verstellen, maar ze zitten afschuwelijk!

Geef mij maar m'n Happy Valley cap :))

Ookal rijd ik eigenlijk nooit met cap :o

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:31

Ik had vroeger ook zo'n Casco cap. Wat een ondingen zeg!
Ten eerste zag het niet uit, het was echt zo van :Hé cap waar ga je met dat meisje heen?
En mijn haren werden altijd keismerig ervan.
Het zat niet fijn!
De stof liet vanzelf los , en daarna derest ook , uit het niets!
Moet er niks meer van hebben.