Hoe lang gaat een cap mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romeoluver

Re: Hoe lang gaat een cap mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:39

Wat nou als je 3 keer bent gevallen alleen niet op je hoofd??
Geen nieuwe toch??

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:40

nee, tuurlijk niet. misschien even je cap na laten kijken. maar je hoeft dan echt nog niet persee een nieuwe. dan blijf je bezig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:41

Cap na laten kijken is inderdaad aan te raden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:46

Je moet je cap vervangen als je op je cap bent gevallen.
Er is dan een kans dat de cap een beschadiging heeft opgelopen tijdens het breken van je val.

Dat kun je vaak aan de buitenkant niet zien.
(@TS: en óók niet voelen, dus als die persoon het gecontroleerd heeft door te voelen, is dat niet veilig).
Er kunnen namelijk ook hele kleine haarscheurtjes in zitten na die val, die zie je nog niet, maar als je de volgende keer valt, zijn ze wel een zwakke plek. En dat kan bij je volgende val misschien net het verschil maken tussen bescherming en geen bescherming. :)

Dus; ben je een keer op je hoofd gestuiterd? --> Tijd om een nieuwe cap aan te schaffen. :j

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:48

Ik ben gisteren gevallen en heb nog behoorlijk hoofdpijn. Dus ik dacht ook, moet mijn cap nu vervangen worden.
Kan je je cap ook laten nakijken of hij nu nog goed is en zou een duurdere cap beter beschermen dan een goedkopere?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:52

Ik zou het in ieder geval even proberen bij een ruitersportzaak in de buurt :j

Een duurdere beschermt niet beter dan een goedkope, ze voldoen aan dezelfde eisen. Maar het draagcomfort is beter. Een Samshield bijvoorbeeld, heeft memoryfoam, memoryfoam is een hele harde schuim die zich aanpast aan de vorm van je hoofd.
GPA is dan weer gewoon tempex, maar mogelijk hoogwaardigere producten verwerkt in de cap.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:56

Oke, dus ik hoef niet een hele dure te kopen om optimaal beschermt te worden. Mijn hoofd sloeg gisteren wel op de grond en ik voelde het heel duidelijk door dreunen/schudden in mijn hoofd.

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:59

Wat vreemd! Ik wist niet dat je een nieuwe cap moest kopen na 1 val?! Ik heb een paardje ingereden en ben daarbij wel 30 keer gevallen in totaal :) en ik heb pas 2 jaar later een nieuwe cap gekocht...

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:14

MarkusHaifa1 schreef:
Wat vreemd! Ik wist niet dat je een nieuwe cap moest kopen na 1 val?! Ik heb een paardje ingereden en ben daarbij wel 30 keer gevallen in totaal :) en ik heb pas 2 jaar later een nieuwe cap gekocht...

eerst even hele topic doorlezen voor je reageert. alleen als je op je hoofd gevallen bent. anders alleen je cap na laten kijken.

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:15

tjady schreef:
Oke, dus ik hoef niet een hele dure te kopen om optimaal beschermt te worden. Mijn hoofd sloeg gisteren wel op de grond en ik voelde het heel duidelijk door dreunen/schudden in mijn hoofd.

nee, gewoon 1tje die goed en lekker zit. en eerst even je cap goed na laten kijken. voor hetzelfde geld is hij nog prima.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:17

Ik heb mijn HH Pro Plus nu ongeveer 6 jaar.
daarvoor had ik een Horka, daar ben ik nog regelmatig mee gevallen, maar met de HH pro plus cap nog nooit, begint nu alleen wel wat lelijk te worden en te scheuren bij die oor-dingen.
Ik ben nu dus weer toe aan een nieuwe cap.

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:59

Ik heb ooit een cap van de Lidl gehad, zo'n ding met een "extern" plastic zonneklepje. Die heb ik aan de kant gelegd, was te bang dat dat klepje een keer zou afbreken bij een val en dat ik er alsnog iets aan zou overhouden.
Verder een HH cap gehad die te klein was, en nog een paar waarmee ik maar kort heb gedaan

Nu weer een HH, passend deze keer :D en ik ben benieuwd hoelang deze het gaat volhouden. Ik heb heb nu een jaar of 2, maar nog niet vaak gebruikt.

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:58

Ik ben wel blij dat ik er achter ben gekomen, dat je een nieuwe cap moet kopen als je eraf valt :)
Veiligheid gaat voor alles :P

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:08

Petraa14 schreef:
Ik ben wel blij dat ik er achter ben gekomen, dat je een nieuwe cap moet kopen als je eraf valt :)
Veiligheid gaat voor alles :P

*zucht* alleen als je op je hoofd valt.

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:00

Jaa dat snap ik :D

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:14

horsefan96 schreef:
tjady schreef:

nee, gewoon 1tje die goed en lekker zit. en eerst even je cap goed na laten kijken. voor hetzelfde geld is hij nog prima.

Dat ga ik van de week dan even doen, barst nog van de koppijn, dus ik rij de komende dagen toch niet. Ik heb een HH en die bevalt mij prima. Ik heb hem wel al 7 jaar, dus als ik een nieuwe moet hebben, geen probleem.

big_ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:10

deze zeggen naar een keer vallen dat je een nieuwe cap moet kopen
maar ja volgens mij doet niemand dat (of de cap moet zichtbaar kapot zijn)

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:06

big_ben schreef:
deze zeggen naar een keer vallen dat je een nieuwe cap moet kopen
maar ja volgens mij doet niemand dat (of de cap moet zichtbaar kapot zijn)

wie is deze? en dat hoeft ook niet dus idd niemand (of haast niemand) doet dat. alleen als je op je hoofd bent gevallen.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:52

Ik heb mijne nu 2 jaar, ben wel paar keer gevallen maar niet op me hoofd ofzo :P

Lissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:41

Ik heb mijne ook al een jaar of 4 denk ik, nou ben ik er ook niet zo vaak mee gevallen en als ik viel niet altijd op mijn hoofd maar mijn harry's horse cap is nog prima!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:04

Vandaag mijn cap laten nakijken. Ben ik niet veel wijzer van geworden. Ze drukte een paar keer er op en zei: ja ik hoor wel een kraakje. Ik vroeg wat dat betekende en kreeg geen duidelijk antwoord. Ze haalde de binnenvoering opzij en vertelde dat ze niet veel kon zien.
Als er een haarscheur in zit, dan kan hij bij een volgende keer, barsten. Ik vroeg hoe kan ik daar achter komen. Dat wist ze ook niet. Ik vroeg is de cap nog veilig, wist ze niet en ze wist ook niet hoe ik er achter kon komen.
Ik heb nog even een paar nieuwe gepast, alleen kreeg ik gelijk weer hoofdpijn van het op en afzetten. Er lag een mooie cap in de uitverkoophoek met 25 % korting in mijn maat. Ik weet niet of dat verstandig is, niemand ziet wat er met die cap gebeurd , misschien is hij wel al een keer gevallen bij het passen.
Als je bij het rek een cap past, dan halen ze er eentje achter uit het magazijn voor je. Dan weet je "zeker" dat hij er niets mee is.
Ik denk toch maar dat ik een nieuwe ga kopen. Dit is de tweede keer dat ik gevallen ben met deze cap en dat mijn hoofd de grond raakte. Ik heb hem daarnaast ook al een keer laten vallen.
Wat zouden jullie doen een nieuwe en dan helemaal nieuw of die afgeprijste?

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:06

hmm die vrouw heeft er blijkbaar niet veel verstand van. probeer nog eens iemand anders en anders idd nieuwe halen. met afgeprijste is niets mis mee. als je er liever 1 uit het magazijn hebt moet je een nieuwe halen vrees ik.

Zenarijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 00:37

Er zijn denk ik geen apparaten die kunnen zien of er een beschadiging in het harde gedeelte van je cap zit? In dat geval zou je eigenlijk altijd een nieuwe cap moeten kopen na een keer stuiteren...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:45

Mijn eerste cap heb ik 1 jaar gehad want groeide erg hart en zat dus toen al weer te klein. Nu groei ik niet meer (qua hoofd blijkbaar) want doe met deze cap al 6 jaar. Nog nooit een heftige val partij gehad dus hoef tot nu toe geen nieuwe aan te schaffen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:42

Ik heb hem nog niet zo lang, maar mijne word zoiezo niet te klein want hij is verstelbaar en staat aardig klein ;)