brave ruin ???????????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:04

EngeltjeS schreef:
*dit pb'de ik net ook naar Jury*

Ik vind het niet netjes, omdat het een manier van verkopen is van een ander.
Je kan de waarheid weten, de wereld waarschuwen, maar in mijn ogen is dit niet gepast.

De eigenaar weet zelf wel wanneer/hoe ze een paard moeten verkopen, en natuurlijk heeft ieder paard weleens een vervelend verleden gehad. Wie weet is het paard met een juist te huis wel braaf?
Maar om dit nou op bokt te plaatsen?
Het gaat niet over haar paard, maar over een paard van een ander.

Ik bedoel het echt niet verkeerd, maar vind het niet gepast.

Sorry, maar ik wilde dat ik vooraf gewaarschuwd was voor ik mijn laatste paard kocht.
Goddank was er iemand die het paard kende en die mij uiteindelijk de waarheid over dit paard heeft verteld.

Paard was bij de vorige eigenaar schijnbaar levensgevaarlijk, nekwerverls gebroken gehad etc.
Ik vind het niet normaal dat het paard als zijnde braaf paard verkocht werd met als rede dat ze niet meer kon rijden ivm haar rug. Wetende dat er ook een 8 (!) jarig meisje op zou gaan rijden.
Deze mensen wisten heel goed hoe ze hun paard moesten verkopen, maar imo op een nogal verkeerde (en strafbare!) manier.

Ik vind het goed dat er mensen zijn die actie willen ondernemen om al deze oneerlijke dingen te stoppen.
Moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn als dat paard bij dat 8 jarig meisje volledig geflipt zou zijn. :n

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:05

Ik zou het lekker laten gaan. Bij paarden in die prijsklasse kun je er denk ik wel van uit gaan dat eventuele kopers weten wat ze aan het doen zijn, en dus ook snel genoeg door hebben dat er iets niet klopt (en sowieso het paard volledig doorlichten voor ze het aankopen).
Daarbij kan het ook nog zijn dat met een bepaalde periode rust/ruimte/training, het paard helemaal niet meer zo gevaarlijk is. Als je op mijn paard 3 mensen om de beurt laat stappen, bokt ze nummer 3 er ook af... Duidelijk niet heel geschikt als manegepaard...

Anoniem

Re: brave ruin ???????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:08

Precies milou123 dat bedoel ik nou net met mijn vorige bericht.. Je moet er toch niet aan denken dat er ongelukken gebeuren en dat er mensen zijn die er vanaf weten dat zo een (dit paard) paard niet terug deinst om je een doodsklap te verkopen.. Wel heel makkelijk geld verdienen zo..over de rug van dit paard en misschien wel over iemands leven..

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:11

Het is heel vervelend, maar er is in mijn ogen niet veel dat je kan doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:50

Ts, weet je al wat je ermee gaat doen?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:56

Het kan toch ook zijn dat het paard in zijn voordeel is veranderd?
Door andere huisvesting, andere training etc etc, kan het paard veranderd zijn?
TS maar jij kent het paard: of zou dat onmogelijk zijn bij dat paard?

jb_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:57

ik snap heel goed dat de TS hier over inzit. zou het zelf ook neit prettig vinden om zoiets over een paard te weten en dan later terug te lezen waar je bang voor was
verder denk ik niet dat er veel is wat je kan doen helaas. het is goed dat dit topic er is maar het zou heel toevallig zijn mochten geinterresseerde mensen hierop kijken.
hoop dat de kopers goed weten waar ze mee bezig zijn en laat het los hoe moeilijk dat ook is
verder ga ik wel met mijn voorgangers mee dat het paard verandert kan zijn van een andere omgeving en vaste eigenaar

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:46

Bespreken van andermans advertenties etc. is niet toegestaan.
Daarom hier een slotje.