Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mltex schreef:Alle proeven lijken zo op elkaar (binnen dezelfde klasse dan) meestal 1 afwijkende.
Ik ben te chaotisch daarvoor, voorlezen is mijn redding. Ik ging altijd met stalgenoot op wedstrijd dus of elkaar voorlezen of iemand van onze club even vragen die er dan toch was.
Moet bekennen dat ik zelden *kuch* eigenlijk alleen in het Z mensen uit hoofd zie rijden. Verder nooit.
VInd ook bijzonder dat hier zoveel mensen zeggen dat ze uit hoofd rijden.
gr_roos schreef:Dat vind ik juist het voordeel, wat je rechtsom krijgt, krijg je bijna identiek linksom ook. Daarnaast rij je 3 maanden dezelfde proef, scheelt ook al weer een hoop. Heb ook uit het hoofd gereden dat je iedere maand 2 nieuwe proeven kreeg. Bij de eventing heb je per klasse maar 2 proeven. Is ook niet heel moeilijk uit het hoofd te leren.
xxrossiexx schreef:Allebei, als je de proef uit je hoofd leert kun je je beter concentreren op het rijden en minder van oh wat nu,
En als je het dan effe niet meer weet heb je altijd een spiekvoorlezer!

:P (nouja kan niet missen, keurig langs A K E H C
)
Nienke96 schreef:Ik probeer ook wel een beetje uit mijn hoofd te kennen, maar meestal heb ik het iig wel door als mijn moeder fout zit.. als ik na de stap moet aangalloperen (in de B) dan denk ik......; mam, bedoel je aandraven???
Mijn moeder doet altijd die makkelijke dingen vet overdreven zeggen en die moeilijkere dingen 1x..
Ik zei nog zo: mam, je hoeft ECHT maar 1x te zeggen; A-K-E-H-C binnenkomen in arbeidsdraf,
ja hoor wat doet ze..... zegt ze het 4x:P (nouja kan niet missen, keurig langs A K E H C
)
Dan neemt ze ook echt 2 seconde de tijd voor een letter, zo van AAAAAA KKKKKKKK EEEEEEE HHHHHHH CCCCCCC enz..

oKim0miKo schreef:Een proef uit mijn hoofd rijden, geeft me meer rust dan wanneer ik voorgelezen wordt. Ik ben bezig met mijn paard en in mijn hoofd met de oefeningen die gaan komen. Als ik me tevens moet concentreren op de voorlezer, kan ik deze concentratie niet in mijn paard op dat moment stoppen. Daarbij hoor ik de voorlezer ook regelmatig niet door spanning en harde wind bijvoorbeeld.

) en ik was dus heel blij met mijn voorlezer.Jethafa schreef:'Ik zou hem zo veel mogelijk uit je hoofd leren, en kijken of je op dat moment een voorlezer kunt vinden. Zo niet, dan kun je hem alsnog uit je hoofd rijden.