Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
petitparis schreef:als je paard nog herstellende is, dan vind ik een bijrijdster niet zo'n bijster goed idee.
ook heb ik het idee dat je baantjes onderbetaald zijn, tenzij je leeftijd hier een grote rol speelt. Maar toch...
Giolli schreef:kleinvosje schreef:Ik ga het even over een andere boeg gooien. Hoeveel geef jij uit per maand als je met drie banen niet rond kunt komen? Wat voor banen zijn dat dan? Misschien ook eens een kritische blik werpen op je uitgavenpatroon?
Als jij een bijrijdster wilt, betaalt zij voor het rijden. Dit kun je gebruiken als meebetalen voor hoefsmid en dierenarts.Zo doe ik het ook. Mijn bijrijdster betaalt 60 euro voor 2 keer in de week. Dit geld hou ik apart zodat ik daar de hoefsmid van kan betalen.
Ik vind de opmerking dat het niveau van het paard ook nog uitmaakt hoeveel iemand betaalt, een beetje krom. Ook de opmerking over benzine-kosten vind ik niet terecht, de bijrijder kiest er toch zelf voor om jouw paard te gaan rijden? Ik had een bijrijdpaard op 15 km staan, was mijn eigen keuze. Dat mag geen invloed hebben op de prijs die de eigenaar vraagt voor het bijrijden.
Ik verdien 2,95 per uur. Ik kan-mag niet vaker werken dan 2 dagen in de week.
Giolli schreef:oOoKellyoOo schreef:Ik neem aan dat je verhuren bedoelt, leasen wilt zeggen dat mensen een bedrag per maand betalen en gedeeltelijk operweek kunnen genieten van het paard, en als uiteindelijk de vraagprijs is afbetaald dat is het paard van hun , bij verhuur blijft het paard ten alle tijden van jou ,
Kortom; Leasen is iets aankopen op afbetaling
Nou dat moeten we absoluut niet hebben.![]()
Gelijk de titel aangepast!
Ragdollcat: Ik had er ongeveer 500/600 euro op staan. Tja.. dat is voor mij wel veel.
Ik weet dat paarden duurder kunnen zijn als mijn spaar rekening.
Maar voor mij was dat wel veel, laten we het zo stellen.
Zunzuncito schreef:Ik heb even in je profiel gekeken en ik herken die foto van een ander topic. Je hebt niet zo lang geleden een merrie erbij gekregen die je dit jaar laat dekken door een hengst? Begrijp ik het dan goed dat je op dit moment 2 paarden zelf onderhoudt?