Ik krijg voor verenigings lessen 20 euro Heb nou een jaar mijn ORUN diploma, deze ook door de vereniging betaald, dus ik mag niet mopperen Privelessen vraag ik het zelfde voor.
Ik krijg als ik voor wat langer werk (dus vaste dagen in de week of invallen voor een bepaalde periode) 7,50 per uur betaald bij mij op stal. Ik heb geen enkel diploma en geef dus puur vanuit mezelf les. Losse lessen krijg ik 10 euro per uur voor, en als mensen bij mij een privéles boeken (op aanvraag dus) krijg ik 10 per half uur.
Tjee grote verschillen hier in de bedragen? Heb ook de ORUN papieren. Ik kom bij twee maneges in het Noorden. Bij de ene 12,50 per uur en de andere 12,50 per 50minuten. Als ik privelessen geef aan huis en thuis vraag ik ook iets meer. Denk zelf altijd, het is ook mijn hobby dus ga ik op dit moment niet voor het grote geld.
Kafue
Geplaatst: 08-07-11 18:39
Nou als je het zo bekijkt zie ik 2700 euro bruto roepen staat er dat paardensport slecht betaald. Maar dat vind ik helemaal niet nog zo slecht betaald hoor voor 36 uurtjes per week. Er zijn beroepen die minder betalen.
Essie_Bokkie
Geplaatst: 09-07-11 16:56
Als de belastingdienst op deze site gaat kijken dan vallen er een aantal door de mand met zwart werken. Ik zou dat soort dingen niet zo op internet zetten, is niet zo verstandig
Ik bedoel het niet onaardig hoor
CM_
Geplaatst: 09-07-11 17:14
Met de juiste diploma's , ervaring en bij de juiste manegehouder, en natuurlijk het leveren van kwaliteit, kun je best wat verdienen op een manege. Je moet wel aantoonbaar goed zijn in het lesgeven, dus enthousiaste reacties, en zowel goed les kunnen geven aan gevorderden, en goed aan kinderen.
Sommigen doen het prima bij kinderen, maar bakken niets van gevorderde lessen, en andersom idem dito.
Ik verdien ook prima. Maar heb reeds 12 jaar mijn diploma's en reeds 20 jaar ervaring met het lesgeven, ik denk dat dat ook een hoop scheelt. Kom je net kijken en heb je weinig ervaring, ongeacht je leeftijd, dan moet je denken aan het laagste minimum loon, voor 27 + is dat 7,50 a 8 euro bruto.
Maar een goed manegehouder wil zijn personeel graag meer betalen als de kwaliteit van het lesgeven goed is, en je veelzijdig inzetbaar bent. Pre's zijn natuurlijk dingen als voltige kunnen geven, aangepast paardrijden etc. Deze certificaten zijn heel simpel en goedkoop te halen bij de fnrs (beetje jammer dus dat ze te makkelijk te verkrijgen zijn ,maar goed het zijn wel pre's als je ergens solliciteerd) Dus zorg dat je breed opgeleid en inzetbaar bent.
Overigens levert lesgeven aan een club, of privelessen op een pensionstal meer op, omdat dat vaak zwart is. Wil je wit op een manege werken en een volle week hebben, dan levert dat minder op, maar heb je natuurlijk veel meer zekerheid