wijze raad gezocht, wel of niet verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: wijze raad gezocht, wel of niet verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:51

Ik zie in het ITP topic in je ondertekening dat je een vriend hebt. Wil hij niet af en toe gaan knuffelen/longeren?

Kun je nog een keer zeggen waar je paard nu staat? Want volgens mij zei je dat ze nu in een groep staat, dan is dat toch prima? Als ik het zo lees is jouw paardje heel leergierig en pikt dingen heel makkelijk op, dus als je over een (half)jaartje met je super afgetrainde lijf erop springt zal je zonder al teveel moeite er weer uit kunnen halen wat erin zit! (Dat denk ik tenminste.)

Zet je advertentie lekker hier neer, want volgens mij word jij al blij van iemand die wil knuffelen en longeren. En die vind je vast wel hier ^^ Succes!!

--> Even voor de duidelijkheid: ik zou dus zeggen, absoluut niet verkopen, want daar kom je niet meer overheen als ik het zo lees :)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:02

en brommertje oid aanschaffen, is een heel stuk voordeliger dan een auto en scheelt je knieen weer. Als je paard zo je allesie is, en het paard loopt lekker op het land, dan zou ik niet verkopen, staat ie nu altijd op stal, tot jij komt, dat is niet eerlijk in mijn ogen en dan is het beter om een ander baasje voor het paard te zoeken..

Succes met je keuzes

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:22

Donna89 schreef:
@toverbal, Bedankt voor je reactie.. iedereen bedankt trouwens.
paardje ziet er gelukkig uit. stond eerst een etterbak bij in de wei maar, staat ze in een leuke rustige groep.

Paysbas, nog niet, wel op marktplaats, maar dan kreeg ik of mensen zonder ervaring of mensen die volgens hen giga veel ervaring hadden maar nog geen fatsoenlijke volte kunnen rijden.
zal vanavond eens wat op bokt zetten
ben op zoek naar of iemand die echt kan rijden en het paard door kan trainen. of iemand die gewoon lekker bezig gaat een knuffelen en beetje beweging geven.
als iemand hier zich aanbied is ook goed natuurlijk! haha

jammer dat je niet hier in de buurt woont, anders had ik wel gewild haha!
daar heb je helaas niks aan dat weet ik wel, maar moest het toch even zeggen.

ik snap dat het een moeilijke beslissing is en die kun je inderdaad ook niet zo maar maken.
je bent in ieder geval iemand die het hart op een goede plek heeft zitten en het beste wil voor het paard, ik denk dat je er wel uit komt.

in ieder geval veel succes met je beslissing

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 18:42

Voor degene die wilde weten waar ze staat. Ze staat nu net buiten rietmolen op een pensionsal. ze staan nu dagelijks van 10 tot ongeveer 6 buiten. in de zomer iets langer (tot uur of 8) en mogelijkheid tot dag en nacht buiten. de rest staat ze op stal. in de wei staat ze nu in een groep met nog 1 paard en 2 pony's. dus met zijn 4tjes.

Heb ook al via pb een aanbod gehad om haar bij een bokker de zomer maanden stallen als ik het goed zeg een uitloop stal met nog 2 paardjes. ongeveer een half uurtje hier vandaan.
Ook dat hou ik even in mijn hoofd.

Auto moet er zowiezo komen. heb er ook 1 nodig voor het werk. ben nu namelijk met de bus 2x zo lang onderweg. Had vorige week aanbod gekregen van iemand voorlopig een brommer te lenen. helaas kregen we die niet aan de praat. haha

btw, iedereen tussendoor bedankt voor de berichten en het mee denken.

Inmiddels hier ook adv geplaatst; [EA-VP] haaksbergen/eibergen partime/fulltime verzorger gezocht

jb_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:32

je bent iemand die alleen het beste wil voor het paard
als ik je voor en tegens zie heb je er zeker goed over nagedacht en iets zegt me dat eht gevoel nu even wint ten opzichte van het verstand.
misschien is eht voor nu dan ook beter om de zoektocht naar een verzorgster nog neit op te geven of een leaseplekje voor haar te vinden
die rugproblemen zijn ook een goede reden om de verkoop nog eens in overweging te nemen ookal denk ik wel dat er mensen zijn die daar mee om zouden kunnen gaan en het regelmatig zouden laten controleren
ik kan je voor nu alleen naar sterkte wensen met de beslissing en je komt er zeker uit

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 14:22

@ jb_s dankje voor je reactie, het gevoel wint het nu zeker. gister weer even bij haar geweest en dan is het zo'n knuffel. als recreatie/ bos paard is ze heel geschikt. mits ze geen zere rug heeft. dan bokt ze je er af (is mij al overkomen) dus ja gaan mensen die pijn voor zijn of willen ze dat risico niet lopen..
lastig.

opnieuw adv op marktplaats gezet en dan nu ook op bokt. Denk ook misschien wat op te hangen bij een manege ofzo hier in de buurt.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:53

Donna89 schreef:
Praktisch gezien zou ik haar weg moeten doen, maar gevoelsmatig hou ik haar liever.
stil zetten lijkt niet erg bevorderlijk voor haar rug. heb haar 3 maand niet hoeven laten behandelen en nu na 2 weken rust had ze wel een behandeling nodig. (komt dan wel elke dag van 10 tot 6 op de wei.) Dus denk dat de beweging haar goed doet. ben beetje bang dat als ik haar een jaar weg zet dat ze daarna zo stijf en stram is in haar rug dat dat nog een hele kluif word om dat goed te krijgen

wat betreft veulen; ik heb altijd geleerd dat als een paard op die leeftijd nog een eerste veulen moet krijgen dat vaak niet helemaal goed gaat

paardje van mn zus is 16 en een paar dagen tergug bevallen van haar 1ste veulen(anike @bokt)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 22:41

@MissDonna, ik geloof ook wel dat het goed kan gaan hoor. Maar heb zelf te vaak gehoord dat het niet goed ging. en eerlijk gezegd niet genoeg ervaring met drachtige merries om bepaalde signalen op te vangen.
Ik zou denk ik dan voor elk wissewasje de DA bellen. haha en paard heeft al zo'n hekel aan de DA.

Kreeg van het weekend telefoontje van mijn schoonmama of ik nog iemand zocht want ze wist wel iemand.
Dus die laat ik komen, hopen dat het wat is.
En kreeg via MP een reactie van iemand die eigenlijk eigen paard wil maar dat niet kan betalen.
Die belt mij morgen voor een afspraak..