Paarden op transport naar Ierland: wie/wat/waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:52

Waarom voel je je schuldig als je ze mee wil nemen naar Ierland?
Die reis overleven ze wel hoor.

En jij moet doen waar je je goed bij voelt.
Ik persoonlijk zou dus voor eigen vervoer kiezen, maar dan heb ik ook een goede, brede, trailer, met goede vering, ruimte en ze staan eigenlijk goed stabiel daarin.
Maar dat is ieder zijn voorkeur. Ik wil dus graag persoonlijk bij mn paardjes blijven.

Maar vind niet dat je je schuldig moet voelen.
Ze gaan daar ook vast een geweldig leven kijken. Natuur is erg mooi in ierland.
Dus ik denk dat ze daar ook niets te kort zullen komen, toch??

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:16

Berdien schreef:
Ik geef alleen mijn mening/ervaringen weer anneliesdj, neem aan dat dat mag? Vooral om dat het om míjn paarden gaat die wellicht richting Ierland gaan. Wellicht dat ze in een vrachtwagen minder ruimte hebben, maar ze staan wel stabieler. En zeker op de ferry kan ik zeker de meerwaarde van een vrachtwagen tov een trailer zien. Daarnaast gaat het om twee (zware) Tinkers, waarvan één van 1.65m. Zoveel ruimte hebben die niet op de trailer vrees ik :+

Ja natuurlijk mag dat, dat doe ik toch ook gewoon? :?
Een discussie over de voor en nadelen van het zelf vervoeren is toch niets mis mee?
Overigens snap ik nog het probleem van de ferry niet.
En zoals ik al zei; de ruimte in een vrachtwagen is smaller dus als je paard weinig ruimte heeft in een trailer zal hij in een vrachtwagen helemaal krap staan.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:27

is dat zo? staan ze idd krapper in een vrachtwagen?
Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Ik persoonlijk zou de ferry ook niet als een probleem zien.
Heerlijke rustpunt.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:23

Het is denk ik veel goedkoper om je paarden zelf mee te nemen in een trailer. :o Maar het is veel makkelijker om het te laten doen door een professioneel bedrijf.

En nog een link van een betrouwbaar transport bedrijf; http://www.paardentransporten.eu/
Hier vind je ook de do's & don't's ^

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:44

Ibbel schreef:
Potijk uit Geesteren. Goeie tranporteur.

Daar hebben wij ook goede ervaringen mee :)

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:44

Tenzij je zelf alleen maar héén hoeft met je eigen vervoer, geloof ik nooit dat eigen vervoer goedkoper is dan een transporteur.
Ik heb twee jaar geleden mijn twee shetjes zelf naar Engeland gehaald, dus 1x ferry (maak je over de boottocht zelf geen zorgen). Maar het vrachtwagentje moest wel gehuurd (E350) en ook weer terug (ferry totaal E1000). Transporteur betaal je alleen de reis die de paarden zelf maken en zal dus gauw goedkoper uitvallen.

Pb maar even als je specifieke vragen hebt over leven met paarden in de UK ;)

Oh ja, en succes met je sollicitatiegesprek!

Berdien

Re: Paarden op transport naar Ierland: wie/wat/waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 20:24

Dat is een heel goed punt gemske. Paps+auto+trailer moeten namelijk dezelfde trip nog een keer terug maken. En met de huidige benzineprijzen..

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:36

Mijn paard is vorig jaar van nederland naar ierland gekomen. Potijk werkt samen met een transporteur in ierland: Mullens. Als je daar contact mee opneemt, kun je voor niet al teveel geld terug reizen. Ze gaan namelijk vanuit ierland naar ned/bel/dui om paarden af te leveren en nemen dan eventueel paarden mee terug. Kostte voor mijn paard vorig jaar om en nabij de 700 euro incl. btw. Daar kun je zelf niet voor rijden. Ze hebben 1 overnachting in engeland en rijden dan de volgende ochtend door naar ierland. Het zou 3 dagen duren, maar hij was er al in 2. Alles was goed gegaan en paard kwam heel rustig van de wagen. (voor zover mogelijk met een hengst)

Succes in elk geval!!! (leuk trouwens, nog een nederlander die de overstap maakt!!)

Berdien

Re: Paarden op transport naar Ierland: wie/wat/waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 20:55

Dat is een hele bruikbare tip, dankjewel!