tevreden zonder winstpunt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnkeVivaldi

Re: tevreden zonder winstpunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:23

zekerweten! vind het gevoel veel belangrijker dan de punten. Heb wel eens winstpunten gereden die gewoon niet verdiend zijn, dat is helemaal niet leuk. Gevoel is alles :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:11

Absoluut. Ik krijg wel eens winstpunt als ik denk dat ik 160 rij, en als ik denk nou dat ging heel aardig heb je ineens 155 ofzo... Ik kan me er niet meer zo druk om maken eerlijk gezegd :o eerst nog wel, of ja 'druk' gewoon teleurgesteld. Maar nu boeit het me niet meer haha, als ik fijn/voor gevoel goed heb gereden ben ik allang blij en doen die punten ook niet zoveel.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:13

Ik kan zeker tevreden zijn zonder winstpunten :j
Ik ga voor het goede gevoel en als dat er is doen de punten er absoluut niet toe.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:35

Ik kan wel tevreden zijn zonder winst. Mijn pony had echt kuren en had onwijs veel moeite om in de galop mooi gesloten te blijven.
Soms ging de proef echt slecht maar de galop ging dan heel goed en dan was ik echt blij met dat onderdeel.

Met mijn jonge paard heb ik nog niet gestart maar ik zal al blij zijn als ze de onderdelen gewoon doorloopt. Winst zou mooi zijn maar mijn gevoel, daar luister ik naar.
Ik heb vaak genoeg gehad dat ik voor mezelf een fijne proef reed en dat ik geen winst had. Dat is dan wel eventjes balen, maar het voelde goed en fijn dus ben ik heel tevreden. Ook ken ik het andersom. Dat de proef onwijs slecht ging en ik toch winst had. Dat was tegenstrijdig maar toch ging het voor mijn gevoel niet fijn en ging er toch mee aan het werk.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:35

ja, ik had afgelopen weekend voor het eerst een wedstrijd met mijn paard (zelf nog nooit officieel gestart)
en ik had vrij slechte punten 168 -2 is 166 door mijn eigen fouten..
en ik ging tevreden naar huis En een ervaring rijker en ik had verwacht dat mijn paard één en al stress zou hebben maar die liep zo lekker dat ik ook met mijn slechte punten tevreden ben.. volgende keer beter! doe het voor mijn plezier.. en een winstpunt zou leuk zijn maar die komen van zelf na een beetje ervaring!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:44

Ik ging afgelopen weekend voor het eerst op wedstrijd met mijn nieuwe paard. Voordat ik op de kar zat was ik al zo blij met haar. Zo braaf en stoer. Ze was nog niet op ander terrein gereden. Tja, toen reed ik 188 & 189 en dat waren natuurlijk helemaal kadootjes :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:48

Ik ben niet tevreden als ik geen winst heb, maar niet omdat paard het niet doet, maar omdat ik het dan niet goed gedaan heb.
En ik rijd wel liever fijn met lagere punten, dan rot met hoge punten, zolang het wel winst is, want anders kunnen we nog beter thuis blijven. Dan vraag ik dingen die hij blijkbaar nog niet constant uit kan voeren, wat ik dus weer onterecht vind om te vragen.

sannemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:50

Als ik geen wintstpunt heb, maak ik me daar niet druk om, want weet wel dat m'n pony het kan :D

Ben altijd nog tevreden weg gegaan!

SheridaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:25

Meningen zijn flink verdeeld lees ik zo.

Ikzelf ben niet tevreden als ik geen winstpunt rijd. Ik ga op wedstrijd omdat ik denk aan dat niveau te voldoen en dus punten kan rijden.
Ben ook meer ontevreden over mezelf dan dan over het presteren van mijn paard.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:11

Als ik eerlijk moet zijn ben ik altijd tevreden als ik geen wp rijd, zondag ook hij liep super!!
Oortjes lekker hangen en hij liep heerlijk! Helaas geen wp!
En als ik wel wp rijd dan vraag ik me altijd af hoe dat nou kan :Y)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:19

zolang mijn paard geen streken uithaalt tijdens de proef ben ik al tevreden :') soms loopt hij erg netjes en braaf zonder te schrikken van het juryhokje, of te bokken naar plantenbakken ( :') ), en dan ben ik tevreden, of ik nou wel of geen winst gereden heb. Ik heb wel eens een winstpunt in de L1 gereden, overal zessen en zevens, met 2x commentaar: 'mag meer' bij de middendraf. Dan heb ik liever geen winstpunt en een volgeschreven blaadje met kritiek waar ik iets mee kan, dan dat het lijkt alsof de jury de proef voor de helft niet gezien heeft en dus maar gewoon wat geschreven heeft.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:23

Nee, zonder winst ben ik niet tevreden. ik train niet 3 x in de week met instructeur om zonder winst thuis te komen. Het is bij mij zelfs zo dat ookal heb ik winst gereden ik dan nog niet te vreden ben met een net aan winstpuntje.

MACMOON

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:25

ja zie wel eens mensen die helemaal boos worden maar dan denk ik, je hebt toch je best gedaan?

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:30

Boos worden op het paard vind k niet nodig, maar ik kan ook boos op mezelf worden als ik net niet genoeg gegeven heb hoor!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:34

Ik heb het hele winstpunten verhaal losgelaten hoor, in de M2 mezelf behoorlijk tegengekomen en ook daar weer uit gekomen door er niet teveel druk op te zetten. Ik ga ook niet op wedstrijd om te scoren maar om verder te komen in mijn training. Juist op wedstrijd loop ik tegen dingen aan die in de training niet direct eruit komen. En winst is leuk, hardstikke leuk maar niet zaligmakend.

Ik heb vier winstpunten gereden met twee proeven die echt niet om aan te zien waren, tempo te laag, paard niet voldoende eraan, oefeningen slordig en toch 4 winst. Doe mij nu maar die proef van vorige week waar ik ontieglijk blij was dat ik m, na een heeeeel lange achterwaarts, tóch weer in zijn vooruit kreeg en ontspannen de rest van mijn proef heb kunnen rijden!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:35

Je weet meestal zelf wat je eigen minpunten zijn,dus de pluspunten maken het wel weer goed.
Daarvoor train je ook.
Ik had ook wel eens op wedstrijd zoiets van "onee niet die jury"dan wist ik al dat ik een winst reed en dan zou het zomaar kunnen dat ik die niet verdiende (en ook nog eens bij de beste 3 belanden..,paard wat ik toen reed zag geregeld kabouters door de ring gaan)...
En als het naar mijn gevoel K** ging had ik meestal winst.
Maar goed het belangrijkste is dat je zelf tevreden bent!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:02

Tsja, je hebt toch een bepaald gevoel als je van je paard afstapt terwijl je je coupons nog niet hebt gezien?
Op onze eerste wedstrijd ging het inrijden heel fijn, proeven wat minder máár ponylief bleef tijdens de dodenherdeking wel keuring stilstaan op de AC-lijn. Was ik tevreden? Ja dat was ik zeker, ondanks dat ik geen WP had. De wedstrijd erna stapte ik met een heel fijn en tevreden gevoel af, dat ik een paar punten te kort kwam vaan een WP was zeer teleurstellend, maar daarom ben ik niet anders gaan denken over m'n proef :)

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 00:26

Ik ga ook voor het gevoel, kan er echt van genieten als Britt het allemaal maar weer voor me doet.
Ze is niet gemaakt voor de wedstrijdsport maar ze doet toch leuk mee.
Ik verwacht ook geen Z met haar te worden, wil gewoon plezier hebben met mijn paardje.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:06

ik sluit mij bij daffo aan. ik kan heel fijn rijfden en geen winst hebben maar dan ben ik erg tevreden. Natuurlijk rijd ik het liefste en fijn met winst

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:58

Ik ben niet altijd tevreden zonder winstpunt, maar bijvoorbeeld dinsdag was ik dat wel. Dat was mijn eerste keer L2 en mijn paard was zooo braaf en deed alles wat ik vroeg en al met al heb ik lekker mijn proefjes kunnen rijden. Zonder stress, alleen met een paar foutjes die niet hadden gehoeven, maar verder was het geweldig. Nou, dan is mijn dag al helemaal gemaakt.
We hadden 2x 177, dus geen winstpunt, maar dat maakte me echt totaal niets uit.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:30

Tja jurysport, ik heb het ook vaker gehad. Met een tevreden gevoel afgestapt maar de punten niet gekregen.
Maar andersom is het ook voorgekomen. Ik zeg dan hardop "volgende keer" beter. Mijn gevoel is heel belangrijk.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:16

xApple schreef:
Als ik geen WP rij ben ik wel degelijk teleurgesteld ja.
Ik ga naar een wedstrijd omdat ik denk dat we er klaar voor
zijn en we die punten ook kunnen rijden. Ik zou nooit aan een nieuwe
klasse beginnen als ik niet zeker weet dat het wp-waardig is.
(daar heb ik mijn instructeur dan weer voor, die GP jurylid is)

Het is nu 1x voorgekomen dat ik geen winstpunt had en toen baalde
ik echt. Ookal had ik fijn gereden en ging het eigenlijk heel goed.
Maar met een fjord tussen de paarden moet je jammergenoeg ook
rekening houden met juryleden die bij voorbaat al geen winst
willen geven.

Nouja zeg? Omdat je 1x geen wp hebt, dan ligt het aan de jury? uhuu look at yourself ;)

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:20

Dat kan idd voorkomen. Heb het vaak zat meegemaakt met mn fries. Dat je minder punten krijgt terwijl je een betere proef rijd dan de kwpner, die fouten maakt/dingen niet laat zien.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:21

Hoezo zou jij voor een goede middendraf een 6 krijgen, terwijl de kwpn'er die onregelmatig loopt wel een 7 krijgt?

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:35

Ja wel als de jury een fries beschouwt als karrenpaard.