mijn paard was ook ineens veel rustiger en minder lomp, nog voordat ik getest had. hij was dus eigenlijk mijn zwnagerschapstest!

de hond had het trouwens ook haarfijn in de gaten, zowel bij de eerste als bij de tweede. bijzonder, toch?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

fjordowner18 schreef:dat zijn je hormonen bregje.
van het moment dat je zwanger bent, produceert je lichaam hormonen en dat zorgt ervoor dat je je anders gaat gedragen, sommige zwanger hebben dit zelfs zo erg dat ze het wel merken en soms blijft de verandering, andere merken hetzelf niet, maar dieren merken dat zeker wel

fargo schreef:Ik denk dat de gewijzigde hormonen en de (gewijzigde) geur die je lichaam afscheidt voor honden en paarden duidelijk waarneembaar is. Dus niet zozeer dat wij door de hormonen anders gaan doen, maar anders gaan ruiken!
Net als iemand anders opmerkte dat ze ook waarnemen als we ongesteld zijn of niet, dat zullen ze ook merken/ruiken doordat ons lichaam gewoon andere geuren aanmaakt op zo'n moment.
Honden en paarden kunnen geuren op meerdere km's waarnemen schijnt het, dan zullen ze onze veranderende hormoonhuishouding ook wel kunnen ruiken (en voelen) .
Edit zie dat Fjordowner net hetzelfde vertelt![]()

fjordowner18 schreef:klopt, van de verandering van geur, maar ook het anders gedragen, maar dan onbewust.
wel of niet crossen is een bewuste keuze en aangezien je niet weet dat je zwanger bent, wil jij het wel.
net zoiets als dat je ineens dingen erg lekker vind of juist heel vies terwijl voor je zwangerschap dit niet het geval was![]()
ook is het iedere zwangerschap anders, bij mijn eerste had ik heel heel heeeeeeeel erg last van mijn hormonen en ben ik erg verandert en sommige veranderingen zijn nooit meer weggegaan.
bij deze zwangerschapo heb ik eigenlijk weinig last van hormonen
... hoezoooooo psychisch? Maar daarna heb ik ook trouw 3 maanden de pot omhelsd, en toen was het klaar. Gelúkkig.
Ik heb maar één zwangerschap gehad en dat kind is idd gek op de Mac, is mijn schuld overigens want ik was gék op de BigMac...Hormonen viel wel mee geloof ik bij mij. Maar het is ok al dik 12 jaar geleden dus daar kan ik geen eerlijk antwoord meer op geven.
) iets wat ik vroeger bijna dagelijks dronk, wou opeens veel fruit en groentjes eten vooral appelen, en had enorme zin in zuurtjes. Nu heb ik ergens gelezen dat appelen en zuurtjes helpen tegen de misselijkheid, dus dat verklaard waarschijnlijk waarom ik daar zo'n zin in heb
Het hangt dus waarschijnlijk ook af van paard tot paard? Misschien wel omdat ik nu bij mijn pony meer oplet en bij mijn merrie niet omdat zij eigenlijk altijd wel braaf is. Of omdat ik mijn pony al super lang heb en hij mij echt goed kent. Het kan zoveel redenen hebben
bv tijdens het mesten.

Tijdens haar beide zwangerschappen heeft hij geen enkele keer tegen haar opgesprongen oid. Hij was mega voorzichtig.
)

beaniej schreef:Bij mij op stal staat een paard waarvan de eigenaresse zwanger is, als zij er zelf is dan hoef je met geen enkel paard bij haar in de buurt te komen, omdat hij dan aan valt. Dit is haar 2e kindje en het schijnt bij die eerste ook zo heftig te zijn geweest. Als ze niet zwanger is is er niets aan de hand of ze moet haar kind bij zich hebben want die beschermt tie ook als er een ander paard in de buurt komt.

dat ik dacht dat moeten ze in de gaten hebben, zo braaf bestaat niet!
Het zoontje van een stalgenoot besloot in de daar hangende hangmat te gaan liggen en begon lekker te schommelen. Mijn merrie schrok, verliet haar muesli om tussen mij en de hangmat in te komen staan en vervolgens na wat verbaasde blikken maakte ze aanstalten om het joch te grazen te nemen