Opgeven van wedstrijden, hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:02

listiglistje schreef:
Naast wedstrijdplatform heb je hier ook http://www.inschrijfsysteem.nl je kan je daar digitaal inschrijven en zelf je startplaats/tijd bepalen :)

Zoo dat is echt ideaal zeg!!

Ashley5760

Re: Opgeven van wedstrijden, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:06

Ik doe alles via wedstrijdplatform.nl, mail de vereniging, stuur coupons meteen op. Zoek op wedstrijden dicht in de buurt en 2 proeven. De rest maakt me niet zoveel uit.

Echter vind ik inschrijfsysteem veel ideale, je kan dan zelf je 'plek' bepalen etc. En coupons nasturen en klaar. Misschien een idee om dit landelijker te maken? Er zijn maar paar rijverenigingen die hier gebruik van maken.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:17

Ik schrijf ook in via het opsturen van mijn coupon en/of http://www.inschrijfsysteem.nl. Wel leg ik aan het begin van het seizoen (dus in april al) de outdoorkalenders dressuur zeeland en west-brabant, de SGMW kalender en 'mennen' kalender naast elkaar en dan doe ik ook nog mee aan 3 keuringen vanuit het stamboek.

Ik maak direct mijn wedstrijdrooster t/m september. Hier in de regio moet dat ook wel. De Kroo en De Weelruiters is vanwege de accommodatie binnen twee weken vol. Bij concoursen als Jumping (is bv. al een maand vol maar is pas over 2 maanden) en Outdoor is dat nog sneller.

Ik kijk altijd naar de locatie en het aantal proeven. Ik rij niet op gras maar gelukkig heb je ook geen vereniging hier in de buurt waarbij dat moet :).

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:20

ik zoek op startlijsten.nl naar wedstrijden in de omgeving. ik plan meestal 2 maanden vooruit. dan stuur ik een mail naar de vereniging en als ik dan goedkeuring heb stuur ik de coupons op.
tegen woordig let ik ook nog op of het wel op zand is.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:26

ik heb een lijst van alle wedstrijden dit jaar in noord holland. Dat is erg handig!
Maar ik kijk ook veel op startlijsten.nl
Voor mezelf maak ik altijd een overzicht van wedstrijden dat werkt voor mij erg goed. Coupons stuur ik altijd ruim van te voren op.
Ik heb nu een schema gemaakt tot en met september. Dat hoeft hier op zich niet maar ik vind het makkelijk :)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:30

ik heb voor mezelf ook een heel handig excel bestandje gemaakt met daarin de data van wedstrijden waar ik heen wil en heel makkkelijk vakjes met kruisje of ik ze al gemaild heb, of ik de coupons op heb gestuurd en wat het startgeld is en of ik dat over moet maken ofop wedstrijd moet betalen.
Na de wedstrijd vul ik in mijn bestand mijn punten in, en das best handig moet ik zeggen :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:31

Hee, dat klinkt inderdaad handig, wil je em delen?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:33

zal kijken of ik hem op een of andere manier hier kan plaatsen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:33

anders mailen? ;-)!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:34

Ik ben ook benieuwd naar dat Excel bestandje. :))

En dat inschrijfsysteem kende ik niet, heel handig zeg! Maar niks uit de buurt! :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:34

Ik kijk altijd op startlijsten.nl (ja blijf hem automatisch zo noemen) en kijk dan welke concoursen qua locatie binnen onze km grens liggen en hoe de datum valt t.o.v. reeds geplande concoursen.
Vervolgens mail ik de vereniging of ik me kan inschrijven en dan krijg ik van hun altijd wel reactie over het opsturen van de coupons en/of inschrijven via inschrijfsysteem.nl

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:39

Willen degene die het bestandje willen hebben dan even hun email adres geven?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:40

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:47

Ik heb ook zelf een xls bestand. Ik heb dan elke weekend in kolom A staan, in de kolommen ernaast de paarden. Ik start momenteel met drie paarden dus het is echt wel even goed plannen.

In maart/april kijk ik op de site van de kring wanneer de selectiewedstrijden zijn, die vul ik vast in op mijn xls kalender. Dan zoek ik verder op knhs en op wedstrijdplatform naar leuke wedstrijden.

Zo verzamel ik een hele "wensen" kalender bij elkaar. Dan ga ik srepen, welke wil ik rijden, welke laat ik vallen. Met paard 1 wil ik alles in de buurt rijden, paard 2 start ik 1x per maand, paard drie wil ik selecties rijden.

De wijze van inschrijven is overal anders, voor de subtop gaat het vaak via http://www.knhsinschrijfsysteem.nl, de andere wedstrijden digitaal via http://www.wedstrijdplatform.nl of via http://www.inschrijfsysteem.nl

Ik werk met kleurtjes.

Wedstrijd geweest is oranje, coupons verstuurd/definitief ingeschreven is groen, in de planning geen kleur, blauw voor de reservelijst en rood zijn de vrije weekenden!

Voor mij persoonlijk vind ik een systeem als http://www.knhsinschrijfsysteem ideaal. Wanneer het vol is kom je automatisch op een reservelijst en je weet gelijk waar je aan toe bent. Je krijgt een bevestigingsmail met een link om je af te melden. Bij afmelding ontvang je opnieuw een bevestiging en de eerste reserve wordt na een paar uur via mail benaderd.

http://www.inschrijfsysteem.nl vind ik ook erg fijn. Dan zie je gelijk wie zich nog meer aangemeld heeft, en dat is weer handig voor voorlezers :')

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:48

Hee, dankje, fijn bestandje! Ge hem gebruiken, en je vader is inderdaad crea!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:49

graag gedaan! vindt het zelf ook echt heel handig en leuk om al je winstpunten zo bij te kunnen houden.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:48

Idd handig ja!

Marketing aspecten:
promotie: speelt wat mij betreft geen rol. Wel is het handig als de wedstrijd goed te vinden is op internet, dwz in de kringkalender, op startlijsten en ook met vraagprogramma erbij. Posters en flyers zijn leuk, maar dat is voor mij niet bepalend of ik wel of niet mee doe
Prijs: liefst niet te duur, zeker als er ook geen leuke (geld)prijzen te winnen zijn. In de lagere klasses vind ik 10 euro te duur. Voor 't Z kom ik daar helaas niet onderuit.
Plaats: over het algemeen binnen 20 km. Dit met uitzondering van crossen, dan ca 100 km.
Product: Leuke wedstrijden, leuk aangekleed, goed georganiseerd en een goede sfeer.

Ik schrijf soms digitaal in, dan stuur ik daarna de coupons. Meestal stuur ik meteen coupons. Wedstrijden zoek ik vooral op wedstrijdplatform, soms in de kalender van de kring of regio. Voor de crossen meld ik me aan zodra de inschrijving open is (1 dag ervoor op de post). Daar is weer een aparte kalender voor+ik hou bokt in de gaten

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:59

Als je "met de tijd mee" zou willen gaan.
Dan zou eigenlijk alles via www.inschrijfsysteem.nl moeten gaan.
En dan daarna de coupons op sturen.
Ik vind het voordeel, wie het eerst komt, wie het eerst maalt, en kan dus zijn beste startplek uitkiezen.
Ik start namelijk graag achteraan!
En als ik lekker optijd ben met inschrijven via inschrijfsysteem.nl, kan ik me plekje ook zelf kiezen!

Helaas kan die nog niet bij alle wedstrijden,
Van de 10 kon het bij 4 wel. (3 via inschrijfsysteem.nl 1tje ging via de website vereniging maar zelfde concept)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:09

Ik doe het wedstrijdsecretariaat voor onze vereniging en geef onze wedstrijdruiters ook op voor wedstrijden. Zij krijgen van mij maandelijks een overzicht per mail wat er de volgende maand aan wedstrijden kan worden opgegeven. Hierbij maak ik gebruik van de wedstrijdkalender van de knhs regio Brabant. Zij geven aan mij door waar ze willen starten en ik stuur alle coupons in. Als ik weet dat een bepaalde wedstrijd snel vol zit, mail ik eerst de inschrijvingen door.

Als ik voor mezelf moet bepalen waar ik wil starten, houd ik met bepaalde dingen rekening:
- wat is het inschrijfgeld en wat is het prijzengeld. Als dat niet in verhouding staat ga ik liever ergens anders starten.
- het moet redelijk in de buurt zijn.
- liefst binnen losrijden (in de winter)
- liefst 2 proeven

Het klopt inderdaad dat er voor secretariaten al een nieuw verwerkingssysteem is voor startlijsten en uitslagen. Er werd bij deze uitleg verteld dat ze er over een hele poos naartoe willen dat ruiters geen coupons meer in hoeven sturen maar dat na digitaal inschrijven een blanco protocol geprint kan worden. Maar toen dat uitgelegd werd begonnen er nogal wat verenigingen te steigeren.
Voor de ruiters is het nl. makkelijker, maar voor de secretariaten veel extra werk en kosten (denk aan het printen, inkt en papier). Verder kost het op de dag zelf ook veel extra werk en kosten (kopiëren, weer inkt en papier).

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ik ben als secretariaat zijnde iig erg te spreken over het nieuwe systeem!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:10

Het nadeel van inschrijfsysteem vind ik dat het voor de organiserende vereniging extra kosten met zich mee brengt. Je houdt al niet veel aan een wedstrijd over omdat er overal zoveel wedstrijden georganiseerd worden...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:56

Regallie schreef:
Nou met marketingaspecten bedoel ik eigenlijk hoe de organiserende vereniging zelf communiceert over haar wedstrijd.

Op het http://www.wedstrijdplatform.nl bijvoorbeeld zijn er soms verenigingen die alleen het vraagprogramma plaatsen en verder helemaal niks, geen tekst of iets dergelijks. Ik vind dat zelf erg onpersoonlijk en stoot mij een beetje af zeg maar. (Snappen jullie het nog? ;))

Wat wou je dan dat ze er nog meer bijzetten?
Vraagprogramma is denk genoeg, goedkeuring KNHS, welke rubrieken, welke dag/wanneer, waar.
En als ik iets wil weten stuur ik wel een mailtje :j

Ik zoek altijd mn wedstrijden via startlijsten/wedstrijdenplatform. :j Liefst binnen straal van 20km kan ik genoeg vinden. :j Dan eerst mailen met aanmelding en dan als je mail terug hebt coupons op de post. Dan weet je zeker dat je ingeschreven staat. (hier nml wel eens meegemaakt dat de oh zo fijne :roll: tnt mn coupons al eens niet heeft afgeleverd).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:57

EL4a1990 schreef:
ik heb voor mezelf ook een heel handig excel bestandje gemaakt met daarin de data van wedstrijden waar ik heen wil en heel makkkelijk vakjes met kruisje of ik ze al gemaild heb, of ik de coupons op heb gestuurd en wat het startgeld is en of ik dat over moet maken ofop wedstrijd moet betalen.
Na de wedstrijd vul ik in mijn bestand mijn punten in, en das best handig moet ik zeggen :)

Hmm das idd ook best handig :j
Ik heb beneden wel kalender hangen en daar zet ik dan op. Maar dit lijkt me idd ook wel wat. :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:17

Ik kijk op http://www.startlijsten.nl Dan mail ik dat ik mee wil doen, dan krijg ik een accoord en stuur ik m'n coupons op en als ze willen dat je vooraf geld over maakt, maak ik dat ook gelijk over. Soms willen ze het via http://www.inschrijfsysteem.nl hebben, dat staat dan gewoon op startlijsten.nl dus dan doe ik dat. :)

Ik maak idd ook een lijstje met welke ik wil gaan rijden, dan met een 'x' erachter als ik gemaild heb en een 'c' erachter als de coupons op de bus zitten, als ik dan ook betaald heb gaan ze van de lijst af en schrijf ik ze op mijn deur (= krijtbord).

Selecties rij ik liever niet, dan rij ik gewoon de dichtsbijzijnde, tenzij dat een rot locatie is, dan niet. Vind het ook leuk om over eens te starten, dus als er meerdere wedstrijden zijn op dezelfde dag en het scheelt niet veel qua afstand neem ik degene waar ik nog niet geweest ben. Soms kom ik niet onder de selecties uit als ik geen uren in de auto wil zitten, dus dan moet het maar.