Jullie mening graag: Organiseren informatieve toch texel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: Jullie mening graag: Organiseren informatieve toch texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:32

Overtocht valt trouwens best mij als ik het me goed herinner. Was voor auto + trailer 60 euro ofzo kwijt, maar voor alleen de auto ben je toch ook al 30 euro ofzo kwijt.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:34

ik denk niet dat je het van de grond krijgt zeker niet voor 75€
mensen vinden de boot al mega duur dus laat staan nog eens 75€ er bovenop
ik heb meerdere keren mensen naar texel willen halen via het tinkerwereldje waar ik in zit
ze staat er allemaal open voor totdat de boot tersprake komt
mensen denken dat wij gratis overgaan :+
ik vind het idee wel leuk maar ik denk niet dat je het echt van de grond krijgt

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:35

ps amber heb je mijn sms gehad ?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:35

Overtocht naar Texel valt ook best mee.. Het is meteen een retourtje en je mag met een volle auto, dus deel het maar eens door 5 en door 2.. Dan valt het voor enkele reis per persoon best mee..

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:38

zo denken wij ja 8-)
ik ga al jaren meerdere keren naar de vaste wal voor ritten
ook wel s'morgens heen en s'avonds weer terug
ik heb dat er voor over

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:41

Ach, kan geen kwaad om mensen er af en toe eens op te wijzen dat die kosten best meevallen O:)
Ik ging idd ook regelmatig met pony op pad buiten texel :j

ammie_1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 12:07

Thnx mensen de prijzen waren.niet reeel ik doe het ook.omdat ikt leuk vind en er een zakcentje aan over te houden, misschien is het een belachelijk idee, maar daarom was het op de topic. Die snelle site was even om te kijken hoe het zou zijn. Hebben jullie nog leuke routes bij jullie in de buurt ?tips ?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:09

Maar als je het 'erbij' doet doe je het dan naast school/werk, want veel mensen die op vakantie zijn zullen bijvoorbeeld op een doordeweekse dag 's middags willen gaan rijden..

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:14

Sowieso moet je als gids blind alle ruiterroutes weten op Texel. Daarbij moet je je echt goed gaan verdiepen in de geschiedenis en weten welke informatie daarvan de ruiters die je meeneemt aanspreekt. Je kan geen grote groepen meenemen, aangezien dan niet alle informatie de achterste ruiters in de groep bereikt. Wil je de informatie al rijdende vertellen (zodat jij dus grotendeels achterstevoren te paard zit) of zijn er bepaalde punten waar je heen rijd om stil te staan? Hou dan rekening met ruiters wiens paarden moeilijk stil kunnen staan. Als de ritten over het strand gaan, heb je rekening te houden met het tij. Wil je tijdens een langere rit nog een pauze inlassen? Wellicht ben je dan ook afhankelijk van iemand die met koek en zopie naar die plaats komt.
Dan is het ook belangrijk om rekening te houden met ziekte. Heb jij zelf 1 paard of meerdere paarden? Stel dat jouw paard geblesseerd is, dan heb je vervanging nodig. Hetzelfde geldt natuurlijk wanneer je zelf ziek wordt. Is er voor jou dan een vervanger?

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:47

http://www.paardenroutestexel.nl/
Heb je hier wel eens aan gedacht! Ook voor niet Texelaars trouwens (als Texellaar ken ik de routes wel).
Denk niet dat je het voor elkaar krijgt annemie!
En net wat ik eerder al las wat als jij ziek bent of je paard!
En ook zijn veel mensen niet van plan de boot kosten te betalen (al krijgen ze er een kleine vergoeding voor) Heb zelf voor wad en duin geprobeert verschilende shownummers naar Texel te halen maar ook zei bedankte.
Maar evengoed succes met je idee.