Cap stinkt vanbinnen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Cap stinkt vanbinnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:58

Ik ruik er gewoon niet aan...ook een idee?

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:06

Sonja schreef:
Gatverdamme wat een stelletje ransbekken zitten hier :r
Die vieze geur wordt veroorzaakt door zweetresten, huidschilfers en andere viezigheid. Daar spuit je dan toch geen deo of febrèze over om het te verdoezelen! We leven niet meer in de middeleeuwen hoor... Of spuiten jullie ook gewoon wat extra deo ipv te douchen? Niet schoon, toch fris. Brrrr!

In een emmer of bv spoelbak een lauwwarm sopje maken met bv Biotex. Cap erin, paar uurtjes laten soppen, héél goed uitspoelen, en gewoon uithangen om te drogen.
Binnen een dag is je cap weer fris en schoon.

HaHa!!!!!!! _O-
Ik dacht eerst doe mij ook maar die spray maar als ik dit zo lees....... :oo
Doe mij ook maar een sopje! _/-\o_

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:08

Vala schreef:

Na een tijdje niet meer, sommigen ruik je al op een paar meter afstand...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:13

Als de cap in wasmachine doet, moet je deze wel een programma zetten waarbij niet gecentrifugeerd word.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:15

KarinvdM schreef:
Vala schreef:

Na een tijdje niet meer, sommigen ruik je al op een paar meter afstand...

:)* Cap ^) op tijd in een sopje dan blijft er een hoop leed bespaard! _/-\o_

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:16

Ik heb die van mij in een sopje gedaan. Wasmiddel en een emmer met water. Kwam zo'n ranzig water vanaf dat ik 3 keer zwart water heb weggegooid. Daarna ochtentje drogen in de zon en hij was weer als nieuw!
Ik was er echt heel verbaast van! Had zelfs al bijna een andere cap gekocht maar wilde dit toch proberen... :+ En met succes!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:48

Dat zwarte water is wrs meer omdat de kleur van de cap afgeeft denk ik hoor.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:21

Men neme: een emmer, een zeer mild wasmiddel (neutral gebruik ikzelf). En half/half warm/koud water. Cap erin, even een half uurtje laten weken, afspoelen en drogen aan het droogrek, niet boven de verwarming of met de fohn, omdat caps niet zo goed teen hitte kunnen. Ook niet drogen met een doek, omdat je dan het fluweellaagje beschadigt. Daarna issie weer fris :)

Niet in de wasmachine/droger, omdat zit behoorlijk kan krassen op je cap EN het wasprogramma kan samen met die "spatels" (ben een echte wasmachine kenner :7 ) je cap beschadigen, zonder dat je het ziet, namelijk in de binnenschaal. Net als met een val, waarbij de buitenschaal niet is gebarsten, maar de binnenschaal wel.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:02

Mijn oude cap deed ik gewoon in de machine, ik stak hem in dat bijhorende zakje en deed er veel handdoeken bij.

Mijn nieuwe kan niet meer in de machine en nu heb ik zo'n product ( spuitbus) gekocht om een motohelm te kuisen, soort wit schuim dat je erin moet spuiten. Dat helpt ook goed.

hennep112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:54

Hmmm, ik heb nog nooit echt antibacteriele caps gezien. Zou wel prettig zijn, want je zweet toch behoorlijk als je intensief aan het rijden bent. Ik laat'm gewoon na de tijd goed luchten.. Sopje wil ik nog wel es proberen, maar de vaatwasser en de wasmachine, daar begin ik niet aan! :=

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:06

Heel raar.. Heb net mijn cap voor het eerst in de wasmachine gedaan met een hele berg donkere was.
Toch is de buitenkant (de stof) aan een kant voor een klein stukje gesmolten ofzo. :? Het is zo'n Global cap http://www.tackshop.nl/images/HH-Pro-Pl ... idscap.jpg.
Nu hangt ie te drogen en als ie droog ik probeer ik de stof wat vast te lijmen en dan doe ik die schaal maar met zwarte stift, van wat je er van ziet.

Lissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:05

Misschien anti bacteriele spray proberen?

Eline_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:13

Bij de Divoza had ik het advies gekregen om er 'tapijtreiniger' in de binnenkant te sprayen (te halen bij de drogist), even laten intrekken, doekje erlangs halen, laten drogen en dan zou die weer helemaal goed zijn!

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar dat zal ik zeker doen.
Vaat/wasm-smachine lijkt mij niet verstandig...

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:16

teiltje met groene zeep of wasmiddel voor fijne was/wol, niet te heet water, gewoon lauwwarm en half uurtje laten staan.
Herhalen tot 't water geen vieze kleur meer heeft ;)
vervolgens niet drogen in de zon/op verwarming, gewoon even de tijd geven.

werkt als een tierelier(ook bij leatherfeel handschoenen) en heb ik erg vaak gedaan met mijn oude HH cap toen ik nog geen cap had met een uitneembare voering.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:30

DeniseM schreef:
In de paardenwinkel heb je er spuitbussen voor, meen ik wel eens gezien te hebben..

Choplin helmverfrisser :$ 10.95.
Heb ik (zelfde geur) en werk super!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:31

Lissel schreef:
Misschien anti bacteriele spray proberen?

ja kan je proberen, maar lijkt me wel dat het stinkt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:33

Ik vind dat zo iets raars.. Die bacteriën lossen niet op met die spray. Ik bedoel, jij sprayt je toch ook niet in met die spray, maar neemt een bad? :P
Kleren was je toch ook?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:36

Macs schreef:
Ik vind dat zo iets raars.. Die bacteriën lossen niet op met die spray. Ik bedoel, jij sprayt je toch ook niet in met die spray, maar neemt een bad? :)
Kleren was je toch ook?

ja dat is waar. maar een cap kan niet in bad. tenminste bij mij raade ze het af :P !

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:38

Maar wassen vind ik ook een beetje eng, de binnenkant is vaak gewoon piepschuim hoor! Kan dat daar wel tegen dan?!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:43

winnietje3 schreef:
Maar wassen vind ik ook een beetje eng, de binnenkant is vaak gewoon piepschuim hoor! Kan dat daar wel tegen dan?!

Ja om die reden zou ik het ook niet doen. Ik heb nu een redelijk dure cap en als die kapot gaat dan heb ik en probleem met mijn ouders (wat ik niet wil :+ ). Dus om die rede doe ik het ook niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:02

Met piepschuim gebeurt niks als dat nat wordt.
Mijn GPA heeft al talloze malen in een emmer met sop gestaan. Hij wordt wel wat valer, maar verder gebeurt er niks mee.

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:12

kan dat soppen wel echt met zo'n stoffen cap zoals deze? ik dacht dat de stof dan altijd zo ribbelig wordt en niet meer mooi aansluit!
wil het heel graag doen maar ik ben wel bang dat ie straks helemaal lelijk is!!!

Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:29

Die zou ik gewoon in een sopje zetten. Natuurlijk zal hij er niet mooier op worden als je hem geregeld een keer wast, maar wat heb je liever, die stank of een wat vale helm???

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:30

gewoon in een emmer met sop gooien, dan weer even goed uitspoelen en zo goed mogelijk droogdeppen en dan laten drogen :) Heb ik ook wel eens gedaan.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:36

De stof wordt door het wassen inderdaad eventjes iets ribbelig, maar bij het drogen wordt die weer helemaal strak (is mijn ervaring bij wassen op de hand). Ik had mijn stalgenoot geadviseerd (voordat ik mijn cap zelf ging wassen) dat ze die van haar gewoon in de wasmachine kon doen, want dat had ik hier op Bokt gelezen :-). Resultaat: gat in de stof van de cap, en ook in de (fleece) paardedeken die ze erbij had gedaan. Denk bij het centrifugeren langs mekaar geschuurd en heet geworden. De deken had zo'n soort schroeigat. Ik doe de mijne dus nooit in de wasmachine. Maar vaatwasser is nog een idee. Maar goed ik vind in een emmertje ook heel goed te doen. Ik vind hem trouwens nooit stinken :-).