Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sonja schreef:Gatverdamme wat een stelletje ransbekken zitten hier
Die vieze geur wordt veroorzaakt door zweetresten, huidschilfers en andere viezigheid. Daar spuit je dan toch geen deo of febrèze over om het te verdoezelen! We leven niet meer in de middeleeuwen hoor... Of spuiten jullie ook gewoon wat extra deo ipv te douchen? Niet schoon, toch fris. Brrrr!
In een emmer of bv spoelbak een lauwwarm sopje maken met bv Biotex. Cap erin, paar uurtjes laten soppen, héél goed uitspoelen, en gewoon uithangen om te drogen.
Binnen een dag is je cap weer fris en schoon.
En met succes! 
) je cap beschadigen, zonder dat je het ziet, namelijk in de binnenschaal. Net als met een val, waarbij de buitenschaal niet is gebarsten, maar de binnenschaal wel. 
Het is zo'n Global cap http://www.tackshop.nl/images/HH-Pro-Pl ... idscap.jpg.

winnietje3 schreef:Maar wassen vind ik ook een beetje eng, de binnenkant is vaak gewoon piepschuim hoor! Kan dat daar wel tegen dan?!
). Dus om die rede doe ik het ook niet.
. Resultaat: gat in de stof van de cap, en ook in de (fleece) paardedeken die ze erbij had gedaan. Denk bij het centrifugeren langs mekaar geschuurd en heet geworden. De deken had zo'n soort schroeigat. Ik doe de mijne dus nooit in de wasmachine. Maar vaatwasser is nog een idee. Maar goed ik vind in een emmertje ook heel goed te doen. Ik vind hem trouwens nooit stinken
.