omhoog slippen in passende rijlaarzen... hoe te verhelpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Atina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:35

Hoi TS,

Ik heb hetzelfde probleem gehad, want het is inmiddels verholpen. Ik heb bij al mijn rijlaarzen hakverhogers. Deze zijn hooguit een centimeter hoog op het dikste gedeelte. Dit voorkomt dat je met je hak omhoog schuift.
Tevens zou ik je willen adviseren om geen plastic zakjes te gebruiken. Vooral bij warm weer zorgt het er voor dat je condens aan de binnenzijde creëert. In plaats hiervan kun je ouderwetse talkpoeder gebruiken, eventueel in combinatie met pantysokjes.

Veel plezier met je nieuwe rijlaarzen.

Muppett

Re: omhoog slippen in passende rijlaarzen... hoe te verhelpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 21:56

Hey, ik heb dus vandaag met hakverhogers gereden. Mijn been zat hoger in de rijlaars maar het probleempje verplaatste zich alleen maar ;) ik slipte er nog steeds een beetje uit. Niet dat die complete laars afzakt, haha. Ik moet ook zeggen dat ik rare voeten heb (heel uitstekende hakken) dus wie weet zijn die ook wel de boosdoener ;)
Zakjes zijn niks. Ik wilde laarzentrekkers halen, maar die waren op bij de ruitersportzaak :S Talkpoeder ga ik proberen!

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:48

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn opmaat gemaakte laarzen. Heb er zondag voor de eerste keer mee gereden en gelijk op wedstrijd, tijdens de proef voelde ik mn hiel helemaal omhoog schuiven. Ik denk alleen dat ik niet meer terug naar de winkel kan omdat ze inmiddels echt al een jaar geleden zijn opgemeten, met lopen zaten ze wel goed :P. En heel raar want ik heb bij diezelfde winkel tegelijkertijd ook een paar trainingslaarzen laten maken en die zitten echt perfect en het zijn precies dezelfde maten alleen een ander model.

Ik houd dit topic ook goed in de gaten!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:52

Lauraaaa, lees even een van mijn eerdere reacties. Het model van de laars is wel degelijk van invloed op de pasvorm, de maten kunnen dan nog steeds wel hetzelfde zijn...

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:52

Dat probleem had ik ook. Heb nu laarzen met rits. Deze sluiten beter aan bij mijn enkels, en sindsdien geen last meer van gehad. Maar helaas heb je daar nu niks aan....

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 18:07

Nogmaals, er rijden heel veel ruiters met laarzen zonder versmalling bij de enkel, zouden die hier ook allemaal last van hebben? Je enkel is, hoe dik je kuit ook is, altijd smaller.
Kijk, een laars met een veter / rits is altijd makkelijker, maar modelletje kachelpijp wordt toch ook veel gedragen... Ik zie meer ruiters met gewone klassieke petri's en cavallo's dan met veters en ritsen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:44

tja het ligt er ook maar aan hoe laag je wreef is. Ik heb een lage wreef daardoor schoot ik in het kachelpijp model omhoog. Nu in de laarzen met rits sluit het mooi aan. (die zullen dan voor de mensen met hoge/normale wreef mischien niet lekker zitten)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 23:14

Hmm ik had iets heel handigs... Dacht ik ;) kleine antislip pads om aan de binnenkant van je laars te plakken. 1,95 bij van Haren. Maar als ik mijn voet in mijn laars doe, schaaf ik met mijn hak dat ding eraf. Misschien moet ik mijn laarzen aantrekken met van die hele lange schoenlepels. Blijven ze dan wel zitten. Want dat lijkt wel een heel goede oplossing...