Knot + Cap = Geen goede combinatie....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:24

Ik heb er 2 van HH. De pro en die met 'vleugels' aan de zijkant.

Het probleem met die caps is dat ze op je achterhoofd een stukje doorlopen en daardoor tot onderaan je hoofd aansluiten. Dan kun je dus echt alleen maar een heel laag staartje in je nek maken.

QueenE

Re: Knot + Cap = Geen goede combinatie....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 10:30

Bij mijn cap zit inderdaad ook een soort stuk stof achterop wat naar je nek doorloopt..
Denk dat het daardoor idd niet past dan..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:36

Bij mij gaat er altijd een hele hoop in.
Ik heb wel vrij lang haar, maar echt ontiegelijk dun... dus als ik alleen een knot ga maken met mijn eigen haar dan lijkt dat nergens naar (vind ik) net als een vlechtje en die dubbelvouwen, dan heb je echt zo'n babyknotje...

Ik maak idd altijd een hele lage staart, doe de donut erom, vouw mijn haar netjes om de donut heen en draai er dan nog een elastiekje om zodat het een beetje vast zit.
Dan gaat er nog zo'n simpel oma netje overheen die ik er een paar keer overheen draai(alleen over de knot, zodat alle uitstekende plukjes in het knotje blijven zitten), daarna het kralennetje, dan nog een dik elastiek die ik er strak omheen doe, en dan nog een dik elastiek/band voor de afwerking :D
Zit bij mij altijd muurvast geen beweging in te krijgen.

Ik trek hem dan idd altijd wel iets 'los', zodat het randje van de cap net een beetje tussen mijn hoofd en de knot kan vallen, maar toch blijft hij wat naar voren drukken idd. ik denk dat je er haast niet aan ontkomt met de caps van tegenwoordig... maar snel op naar een hoedje dan ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:42

Ik heb een prachtig haarnetje gekocht in Zweden, een netje waar mijn knot in kan, en dan met zo'n klapsluiting die ik boven mijn knot door mijn haar haal. Op de sluitling zit dan versiering. Kan het niet duidelijker maken, ga plaatje zoeken. Iig, nu past het wel bij mij! :D :D En het staat heel mooi, vind ik zelf!

Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:10

Ik doe altijd eerst een staart, dan een draaiknot,
daaroverheen een haarrol, dan een mooi netje, en
dan een zwart elastiek met van die frummels haha.
Staat heel netjes. Ik duw het ook heel goed naar beneden,
dan gaat het wel :j

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:29

Ik maak altijd eerst een lage staart. En dan een knot. Ik heb nergens last van.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:35

gewoon goed laag in je nek de knot maken met een donut, aantal dikke elastieken er strak om heen doen en hij blijft perfect zitten (bij mij dan) :o

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:40

ik heb te dun haar voor een donut, ik gebruik een frutsel met haar. Ik vouw mijn, lage, staart dubbel, doe de frutsel met haar eroverheen en doe daarover een netje. De afwerking is net zoals een donut. Het lijkt dan net of ik een dikke knot heb ;) :D

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:54

bij mij lukt het ook echt nooit met zo'n knot! halverwege valt de knot er bijna altijd uit
en als het er niet uitvalt trekt het de haren uit me hoofd :')!

ik heb een Charles Owen cap, en daaronder is het helemaal een ramp.
iemand daarvoor tips :Y)?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:04

Chaos schreef:
Ik heb een prachtig haarnetje gekocht in Zweden, een netje waar mijn knot in kan, en dan met zo'n klapsluiting die ik boven mijn knot door mijn haar haal. Op de sluitling zit dan versiering. Kan het niet duidelijker maken, ga plaatje zoeken. Iig, nu past het wel bij mij! :D :D En het staat heel mooi, vind ik zelf!

Afbeelding

ik heb ook zon netje maar simpeler en volledig zwart. En dunnere gaatjes, bevalt mij prima :j
Haar in een staart, dubbel klappen en dan in dat netje frommelen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:11

_Natasja_ schreef:
Je kunt bij sommige caps (bv HH pro plus) de achterkant wat open knippen. Als je dat voorzichtig en netjes doet zie je er niet van.
Dat scheel net een halve tot een cm.

Dat lijkt me toch echt niet de bedoeling. Dat stuk zit niet voor niets aan die cap. Als je dat door knipt, verander je ook de stabiliteit van je cap en verminder je je veiligheid.

Je knot maken met je cap op of in ieder geval met je cap in de buurt zodat je af en toe tussendoor kunt passen lijkt me het handigst. En inderdaad echt heel laag in je nek. Anders gaat het gewoon niet.

Zo'n klem met een netje zou ik volgens mij niet kwijt kunnen onder mijn cap...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:18

Ik heb ook een cap met zo'n flexibel stukje en het past gewoon :j

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:26

Bij het kruidvat verkopen ze een soor spiralen per 2. Die kan je in je knot draaien en dan zit het als een huis. Bij de kapperswinkel koop ik antisliphaarspeldjes die glijden niet uit je haar. Ik zet eerst mn cap op dan lage staart maken met stiekje, dan de staart om het stiekje heen draaien dan spiralen erin draaien ik gebruik er altijd 3. dan met wat speldjes de losse plukjes vast steken. dan netje erom heen. en klaar!
en het blijft zitten.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:08

Zo'n klem juist wel. Het netje kan op alle plaatsen in je nek, dus ook laag. En de klip is plat, en dus weg te werken. + De strik, die is flexibel. :D Ik kon nooit knotten in, en nu voor het eerst wel. :P

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:09

Ik heb ook altijd problemen met me haar los haar als ik me cap op heb vind ik totaal niet lekker zitten of me staart zit te hoog .. misschien kan je een vlecht maken ?

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:18

Ik maak een knot zonder donut, heb heel erg dik haar:).

Ìk doe het zo;
1- een staart maken met dun elastiekje
2- Haar zo draaien om het elastiekje zodat het een "donut van eigen haar" word
3- Een dikke elastiek er om.
4- Netje er om
5- En als laatst 5 oma speldjes er in schuiven..

Ik heb de GPA Carbon cap, moet m'n staart wel lager maken dan bij m'n oude casco.. da's wel ff wennen!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:24

Ik werd er echt gek van, verloor regelmatig mijn donut tijdens het rijden :+
Strak, strakker strakst, dat ding ging er altijd uit.

Heb toen gewoon een staart gemaakt, dubbelgeslagen op mn hoofd, cap er snel op...
Dus een klein inimini-knotje alsof ik heel kort haar heb.
Of ik maak gewoon een vlecht.
Die donuts vind ik echt niets :n

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:20

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:36

goh nee dat ziet er ook nog wel leuk uit, maar weet niet of het sterk genoeg is voor dat gehobbel? :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:38

Misschien als versteviging. Ziet er iig wel handig uit maar betwijfel ook of het op zichzelf sterk genoeg is.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:10

PriscaZ schreef:
_Natasja_ schreef:
Je kunt bij sommige caps (bv HH pro plus) de achterkant wat open knippen. Als je dat voorzichtig en netjes doet zie je er niet van.
Dat scheel net een halve tot een cm.

Dat lijkt me toch echt niet de bedoeling. Dat stuk zit niet voor niets aan die cap. Als je dat door knipt, verander je ook de stabiliteit van je cap en verminder je je veiligheid.

Aan stevigheid of stabiliteit ben ik niets verloren. Allen het voordeel dat mijn hoofd niet pijn doet met knot in.
Het is echt een heel klein stukje in het midden aan de onderkant.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:15

Hele lage knot, dan trek ik hem nog wat losser en door de druk van mn cap komt ie dan weer strak te staan :'). Is er nog nooit uitgevallen :)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:18

jaa ik heb de knotgrip gehad!
werkt fijn hoor!
heb hem alleen nooit op wedstrijd gebruikt,
omdat het niet zo flexibel is en ik was bang dat hij door het wiebelen los/verkeerd zou gaan zitten omdat het dus gewoon niet meebeweegt zoals elastieken dit wel doen

oKim0miKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:15

Lage staart, donut en twee goede elastieken, twee minuten werk en mijn haar is de hele dag ´concoursproof´, met en zonder cap.
Geklooi met speldjes, haarlak en andere smeerseltjes heb ik een hekel aan, zonder gaat ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 00:15

Wd-V => RUI