Strandrit + Ruitervakantie in Zeeland - Burgh-Haamstede

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bertali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:51

Ik verbaas me over de Haamstedenaren: Als er een paar paarden in de blubber staan 'gaed d'r mond as 'n kleppermeule', maar als de dieren de hele winter in een box staan krachtvoer te vreten 'is 't nog geen knoppe van h'n broek'.
Overigens staan de heerlijke paarden van de Camargue hun heel leven in de moeras/het drasland van de Rhone delta en hebben er klaarblijkelijk geen last van.

iffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 21:59

www.stoeterijwoodstock.nl
Bibi66 schreef:
Hooooi,,
Is er toevallig ook een site van deze stoeterij woodstock? Wil al heel lang een strandrit doen, maar kan geen leuke manege vinden in zeeland. misschien is dit wat...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:56

bertali schreef:
Ik verbaas me over de Haamstedenaren: Als er een paar paarden in de blubber staan 'gaed d'r mond as 'n kleppermeule', maar als de dieren de hele winter in een box staan krachtvoer te vreten 'is 't nog geen knoppe van h'n broek'.
Overigens staan de heerlijke paarden van de Camargue hun heel leven in de moeras/het drasland van de Rhone delta en hebben er klaarblijkelijk geen last van.

Die twee gebieden zijn toch niet helemaal vergelijkbaar, al was het maar dat ze in de Camarque een veel groter gebied tot hun beschikking hebben...........

Over Haamstede kun je kort zijn, dat ligt gewoon een takke-eind van het strand af. Ik prefereer het nog steeds om gewoon in Westenschouwen te zitten, met m'n kont tegen de zeedijk........

LoveDoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:32

Ben het met bertali eens,zodra er in Haamstede iets gebeurd,wordt er flink "geklepperd"en staan er tal van dorpelingen te schreeuwen hoe het dan allemaal wel zou moeten,maar met ideeën komen of hulp bieden,ho maar.
In een dorp als Haamstede mag je toch verwachten dat de mensen elkaar de hand reiken.
Hopen dat SW kan blijven functioneren en dat men niet te vlug oordeeld over een ander,verbeter de wereld,begin bij jezelf !

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:19

LoveDoortje schreef:
Ben het met bertali eens,zodra er in Haamstede iets gebeurd,wordt er flink "geklepperd"en staan er tal van dorpelingen te schreeuwen hoe het dan allemaal wel zou moeten,maar met ideeën komen of hulp bieden,ho maar.
In een dorp als Haamstede mag je toch verwachten dat de mensen elkaar de hand reiken.
Hopen dat SW kan blijven functioneren en dat men niet te vlug oordeeld over een ander,verbeter de wereld,begin bij jezelf !

Nou heb je toch niet de illusie dat zoiets alleen in Haamstede gebeurt, hoop ik..........

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:36

LoveDoortje schreef:

Nog even zeg, als je paarden hebt, weet je hoe je ervoor moet zorgen,en hoe ze gehuisvest moeten worden, zo niet, duidelijk verhaal, niet aan beginnen.......
Het zijn maar enkelingen die de fout ingaan en dat is al sinds jaar en dag, die leren het toch nooit.
Ik voel me dus niet geroepen om ze te helpen o.i.d, het het druk genoeg met mijn eigen vee, om me daar mee bezig te houden.

Ik heb zelf de moeilijke beslissing genomen, om mijn PRE met langdurige en niet verbeterende peesblessure weg te geven,omdat dat geen paard is voor 24/7/365 op de wei met weinig aandacht, ik heb dus mijn eigen egoisme aan de kant geschoven en een goed huis voor hem gezocht.

Vindt dus dat ik zelf goed bezig ben geweest, zouden er meer moeten doen...

st_woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:42

mammaslamma schreef:
LoveDoortje schreef:

Nog even zeg, als je paarden hebt, weet je hoe je ervoor moet zorgen,en hoe ze gehuisvest moeten worden, zo niet, duidelijk verhaal, niet aan beginnen.......
Het zijn maar enkelingen die de fout ingaan en dat is al sinds jaar en dag, die leren het toch nooit.
Ik voel me dus niet geroepen om ze te helpen o.i.d, het het druk genoeg met mijn eigen vee, om me daar mee bezig te houden.

Ik heb zelf de moeilijke beslissing genomen, om mijn PRE met langdurige en niet verbeterende peesblessure weg te geven,omdat dat geen paard is voor 24/7/365 op de wei met weinig aandacht, ik heb dus mijn eigen egoisme aan de kant geschoven en een goed huis voor hem gezocht.

Vindt dus dat ik zelf goed bezig ben geweest, zouden er meer moeten doen...

Aangezien ik je nog nooit heb ontmoed bij mijn paarden en ook nog nooit met je gepraat heb, vraag ik me af, of je niet een beetje te ver gaat, over mij te oordelen.

iffie

Re: Strandrit + Ruitervakantie in Zeeland - Burgh-Haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 19:45

Ik wou eigenlijk alleen maar weten, of hier op bokt meer mensen bij stoeterij Woodstock hebben gereden!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:37

Vindt dus dat ik zelf goed bezig ben geweest, zouden er meer moeten doen...[/quote]

Aangezien ik je nog nooit heb ontmoed bij mijn paarden en ook nog nooit met je gepraat heb, vraag ik me af, of je niet een beetje te ver gaat, over mij te oordelen.[/quote]

We waren het op de vorige bladzij al eens hoor, als de situatie veranderd is, met meewerking van de gemeente, dat dat een prima initiatief is, verder moet je niet overal je naam achter lezen, die is nml in bovenstaan stukje nergens genoemd.
Je weet hoe het op een eiland gaat, als alles goed gaat, hoor je niemand........

Bibi66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:46

iffie schreef:
http://www.stoeterijwoodstock.nl
Bibi66 schreef:
Hooooi,,
Is er toevallig ook een site van deze stoeterij woodstock? Wil al heel lang een strandrit doen, maar kan geen leuke manege vinden in zeeland. misschien is dit wat...

Okee,,
Super bedankt... Ga der zo is op kijken. En misschien wel een afspraak maken voor volgend weekend ofzeu...

Bibi66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:10

Wauw,,
Zaterdag heb ik dan de strandrit gemaakt die ik al een paar jaar wil maken. Nadat ik hier boven de site heb gekregen. Heb ik woensdag, maar gelijk opgebeld om voor zaterdag een afspraak te maken als dit nog kon. En dit kon nog. Wat was ik blij! We hadden afgesproken dat ik er rond 10 uur zou zijn, want dan kon ik nog helpen opzadelen.
Ik kwam er netjes optijd aan en Natascha kwam me al tegemoed. Samen zijn we naar achter gelopen en heeft ze me even voorgesteld aan de paarden. Ik vond het zo leuk. Normaal gesproken moet je paarden vangen, hier moest je de paarden bijna van je af slaan. Vooral Chelsea, wat een ondeugend ventje is dat toch.
Na het opzadlen konden we vertrekken. Ik mog trouwens op Johnny de tinker ( wat een geweldig beest!!). We moesten eerst een stukje door de polder wat ik wel fijn vond, want zo kon ik een beetje aan alles wennen. Na klein kwartiertje kwammen we bij het bos aan. Hierdoor heen gereden moesten we door een slootje, lekker spetteren. Nog een stukje langs een paar campings en toen kwamen we bij het uitzicht dat ik nooit meer zal vergeten. Boven op een berg kon je zo op het strand kijken. Dit was helemaal verlaten en heeeeel breed. Alleen voor dat uitzicht zou je al gaan. Op het strand hebben we een heerlijk galopje gedaan en nog lekker door het water gespetterd. En toen moesten we jammer genoeg weer terug.

Ik weet dat ik mijn adresje heb gevonden voor mijn strandritten!! Vooral, omdat Natascha veel tijd aan je besteed en ook goed oplet of alles verantwoord is voor haar paarden.
Echt een aanrader!!!!!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:37

Ik heb zelf altijd op manege Grol in Renesse ritten gereden, omdat ik er manege klant was kon ik met de les naar buiten en dat is veel goedkoper. Ik vond het altijd super alleen de gewone strandritten ontwijk ik liever, vandaar dat ik van plan ben om mijn strandrit bij Stoeterij Woodstock te gaan rijden. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat worden en ik heb er al super veel zin in :D

daniela83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:14

Hallo,
hat jemand von euch die aktuelle adresse von Natascha oder telefon nummer????

Danke für jede antwort

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:59

Ga je op Woodstock ook in rengalop op het strand of dat niet?

Bibi66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:09

LiNdA1986 schreef:
Ga je op Woodstock ook in rengalop op het strand of dat niet?

Bij mij in de rit niet...
Was doordat ze ons niet goed kenden,,
Wel hebben wij een vlotte galop achter elkaar gedaan. Was ook best snel...

iffie

Re: Strandrit + Ruitervakantie in Zeeland - Burgh-Haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 22:42

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:49

Bibi66 schreef:
Hooooi,,

De ponyhof ik ben m dresssuur en m springen en houdt niet van manege's maar dit is een aanrader!!!