Welke bodeyprotector is nou ECHT goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paleoceen

Re: Welke bodeyprotector is nou ECHT goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:35

Ik was aan deze snel gewend want hij draagt gewoon als een bodywarmer. Hij is wel duur maar het draagcomfort is echt heel fijn.

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:08

Ik kan het hier alleen maar helemaal mee eens zijn.Na een aantal keren van mijn paard te zijn gevallen, was ik er klaar mee. Het idee dat het de volgende keer verkeerd zou kunnen aflopen, maakte me behoorlijk gespannen. Daarom heb ik het vest gekocht. Ik draag het hit air vest altijd tijdens het rijden en hij geeft totaal geen belemmering. Ik ben er al eens mee gevallen en het werk perfect, je nek je rug, je stuit, je schouders alles wordt helemaal ingepakt. Je bent net een michelin mannetje :D Dus als het geld geen probleem is zou ik zeggen doen!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:17

als je um eenmaal aanhebt,, voel je er na 5 minuten niets meer van.. het is gewoon een kwestie van wennen.. net als een cap.. voel je op een gegeven moment ook nietmeer

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:21

TS: als je de zoekfunctie had gebruikt had je ONWIJS veel RECENTE topics kunnen vinden...

Airjacket is fijn, let er wel op, mocht je gaan crossen is een airjacket alleen niet toegestaan. Alleen icm BP.
Zoals altijd: How's Racesafe. Waarom? lijkt me vrij duidelijk. Blokjes, zit onwijs licht, lekker, niet zweten, buigt mee, uiteinde mooi meegebogen zodat je niet uiteinde van je ruggraat door je bp zou kunnen breken.
Op ebay al voor 150 INC verzenden. :j Anders 240 op oa canter-equipment.nl

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:28

Weet je toevallig of ze ergens in NL ook te passen zijn?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:39

Canter, Heja ruitersport, drop en draf, divoza en nog een zooi.
Vrij veel ruitersportzaken hebben ze tegenwoordig, en anders ff bellen van tevoren.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:44

bij Divoza zijn geen How's BP. Wel de goedkopere variant maar niet de ''echte'' How's

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:45

Oké, ik wou net zeggen volgens mij heb ik ze van de week ook niet bij de divoza gespot. :n
En de EJ? Die is vanaf hier ook nog wel enig zins te doen...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:48

Niet bij divoza? Ik dacht ze toch echt gezien te hebben maar zouden dan ook wel de neppe kunnen zijn idd :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:19

dat zijn die van USG en oeiii de andere kom ik niet op :oo

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:49

Tov schreef:
Ik kan het hier alleen maar helemaal mee eens zijn.Na een aantal keren van mijn paard te zijn gevallen, was ik er klaar mee. Het idee dat het de volgende keer verkeerd zou kunnen aflopen, maakte me behoorlijk gespannen. Daarom heb ik het vest gekocht. Ik draag het hit air vest altijd tijdens het rijden en hij geeft totaal geen belemmering. Ik ben er al eens mee gevallen en het werk perfect, je nek je rug, je stuit, je schouders alles wordt helemaal ingepakt. Je bent net een michelin mannetje :D Dus als het geld geen probleem is zou ik zeggen doen!

Ik heb dus meegemaakt dat het verkeerd ging en ik ben echt heeel blij dat ik mijn cap op had maar helaas was mn schouder nu t slachtoffer en met een bp had ik dit kunnebn voorkomen. Ik wil nu vooral kijken naar de air bp omdat die geen belemmering geeft tijdens t rijden. Zou die bij eppjejeck te krijgen zijn?

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:20

Ik weet het niet of die bij EJ te krijgen is. Gewoon even informeren.
Als je hem gaat passen lijkt hij in eerste instantie vrij zwaar door de cillinder. Zodra je op het paard zit is dat helemaal weg. Dus laat hem daar niet voor hangen ;)

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:03

Okee bedankt voor de tips!! Ik ben erg blij dat de bp bestaat en de paardensport net dat beetje veiligheid extra geeft.
Hoe weet ik dat de persoon die mij adviseert daadwerkelijk verstand heeft van een bp aanmeten? Weten jullie bepaalde principes die gelden bij bp's?

Edit:wat toegevoegd

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:53

De hitair moet zitten als een goede bodywarmer bij het paardrijden. Je moet je goed kunnen bewegen, maar hij moet ook niet te ruim zijn.Denk dat dat bij iedere BP zo is. Bij het hit air vest gewoon een keer laten ontploffen, als hij tijdens het rijden lekker soepel zit en na aktivering lekker strak dan heb je de goeie maat :D :P
PS Sommige mensen zijn bang dat door het pffffft geluid van de airbag het paard er alsnog van door gaat. Dat bleek bij mij hard mee te vallen. Tov deed alleen een extra pasje. En als je paard echt out of control is maakt het helemaal niets uit....
Hit air heeft ook een website, daar kun je ongetwijfeld dealers en maatvoering vinden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:52

Haha ja laat 'm 'ff' ontploffen, pof, weer 20,- voor een nieuw patroontje :')

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:26

:o heb er nog genoeg liggen ,kosten E 60,- ex verzenden blokjes patroon,en passen kan altijd hier ,,heb er al veel verkocht aan jockey,s en ruiters :9

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:33

Tov schreef:
De hitair moet zitten als een goede bodywarmer bij het paardrijden. Je moet je goed kunnen bewegen, maar hij moet ook niet te ruim zijn.Denk dat dat bij iedere BP zo is. Bij het hit air vest gewoon een keer laten ontploffen, als hij tijdens het rijden lekker soepel zit en na aktivering lekker strak dan heb je de goeie maat :D :P
PS Sommige mensen zijn bang dat door het pffffft geluid van de airbag het paard er alsnog van door gaat. Dat bleek bij mij hard mee te vallen. Tov deed alleen een extra pasje. En als je paard echt out of control is maakt het helemaal niets uit....
Hit air heeft ook een website, daar kun je ongetwijfeld dealers en maatvoering vinden.

Bedankt!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:16

MrTut schreef:
:o heb er nog genoeg liggen ,kosten E 60,- ex verzenden blokjes patroon,en passen kan altijd hier ,,heb er al veel verkocht aan jockey,s en ruiters :9

60,- per patroon? ze zijn toch 20,-?
Ik wil nog een airjacket voor over mn bp in de cross. Maar dat komt volgend jaar wel. :))

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:30

Ik denk dat jullie het over twee verschillende dingen hebben :D

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:35

precies ik bedoel bp,s en de patronen kun je al voor 12,50 verkrijgen op internet

EYSCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:02

De Hitair is idd een goede wat ik van andere mensen heb gehoord!

Zelf vind ik het erg lastig om een goede bodyprotector te hebben!! Hoe beter ze zijn hoe duurder ze zijn!
Dus dat is altijd wel even goed zoeken!!

ImperialR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:26

De bodyprotector van AirOwear zit heerlijk, zeker als je hem een tijdje aan hebt!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:54

MrTut schreef:
precies ik bedoel bp,s en de patronen kun je al voor 12,50 verkrijgen op internet

Is de hitair dan 60? :? *snapt het niet*, want ik wil de point two voor de cross iig en die is een stuk duurder... :P

schrappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:56

ik zou gewoon een ietwat duurdere nemen als je er toch lang mee moet doen...

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:40

Volgens mij Melanie B bedoelt MtTut dat hij/zij gewone -blokjes- body protectors verkoopt, dus niet de hit air.