Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
u_times schreef:Ik start ook een paard van iemand anders op wedstrijd.
Hebben jullie de ervaring dat je het soms niet eens bent met de eigenaar? Hoe hebben jullie dat opgelost? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Om nu te zeggen dat ik ambities heb om verder te komen in de peerdensport.... ik weet niet hoor.Ashti schreef:Leuk om jullie ervaringen te lezen.
Waar ik zelf tegen aan loop is het volgende:
Zoals al eerder aangegeven rijd ik het paard van iemand anders. Zij zelf heeft erg veel ervaring, kan goed rijden, maar heeft simpelweg te veel paarden om het allemaal in haar eentje te doen.
Afgelopen jaar heb ik een "vast" paard toebedeeld gekregen, hiermee start ik ook op wedstrijd. Het is geen gemakkelijk paard en ik heb duidelijk van begin af aan aangegeven dat ik begeleiding nodig heb. Ik zou graag (bv. 1x per week) structureel les van de eigenaresse krijgen. Puur om te voorkomen dat er stiekem fouten insluipen zeg maar. Ze heeft me beloofd mij zeker genoeg begeleiding te geven.
Helaas pakt het in de praktijk anders uit... Ik rijd het paard nu ongeveer 8 maanden en heb in die tijd misschien 10x hulp gekregen. Ik merk zelf dat mijn niveau en dat van het paard (!) niet vooruitgaat. Nu zijn we op een punt gekomen dat ze heeft besloten dat het paard waarschijnlijk door de ruiter (is bij hen in dienst) gereden zal gaan worden omdat ie te moeilijk is voor mij. Ze geeft aan dat ik het paard goed gereden heb, dat het niet aan mij ligt, maar dat het gewoon een moeilijk paard is dat een meer ervaren ruiter nodig heeft.
Hier baal ik natuurlijk erg van: vanaf begin af aan heb ik mijn twijfels gehad. Zij heeft mij toen eigenlijk overtuigd dat het wel zou lukken en heeft me beloofd veel begeleiding te bieden. Dit is echter niet gebeurd en nu moet ik het paard waarschijnlijk "afstaan" aan iemand anders. Ik heb het hier heel moeilijk mee.
Hoe denken jullie hierover? Hebben jullie zoiets al eens meegemaakt? En hoe ben je hier toen mee omgegaan?