Slijtage Petrie dressage na 8x dragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equimotion

Re: Slijtage Petrie dressage na 8x dragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:37

waar heb je ze dan mee gepoetst?

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 12:33

Cavalcura laarzenwax zwart, die ik bij Divoza heb meegekregen. Toen ik er mee ben begonnen met rijden heb ik ze elke keer na het rijden schoongemaakt met de cleaner van Petrie.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:36

Wat vervelend allemaal zeg, dat julie zo veel problemen met Petrie hebben.
Ik heb 6jaar lang!!!! de Anky's gehad, ze gaan nu kapot. Ik reed er sowieso 2 per dag mee.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:36

Volgens mij trekt zo'n wax niet genoeg in het leer om het echt te voeden. Ben benieuwd wat ze er bij Petrie van zeggen.

Misschien heb je gewoon een maandagmorgenmodel gehad, kennis van mij heeft datzelfde gehad met een paar Königs.

Moony_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:10

jeetje, wat vervelend. ik koop nooit meer petries. heb ze een paar jaar geleden weggedaan. slijtten bij mij ook supersnel. maar na 10x rijden mogen ze echt niet slijten hoor! voor zoveel geld verwacht je toch wel meer... :( STOM MERK :(

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:13

Dit is vreemd zeg! Ik heb mn Petries nu al een jaar en er is nog geen enkel plekje op te zien. :)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:37

Even Petrie bellen :)
Iedereen klaagt dat de service van Petrie slecht is, maar iedereen is teruggegaan naar de winkel. Dat de winkel zegt dat het je eigen schuld is/normaal is/zo hoort daar kan Petrie toch niks aan doen? Natuurlijk moet Petrie betere kwaliteit leveren, daar ben ik het wel mee eens, maar kwaliteit en service word hier ineen gepakt.
Een aangetekende brief naar Petrie vind ik ook een beetje over de top, Petrie heeft geen idee wat zich afspeelt, als je daar eerst eens even heen belt ipv meteen een aangetekende brief stuurt. Misschien krijg je wel nieuwe laarzen omdat dit idd niet zo hoort :)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:43

Wat belachelijk zeg.. slordig ook weer van Divoza, daar hoor je ook beroerde verhalen over qua service.
Hyposjuhhh, misschien even de vorige pagina goed doorlezen? Daar heeft TS namelijk verteld dat ze zelf naar de Petriefabriek is geweest, en dat ze het daar doodgewoon vonden en niets voor TS hebben gedaan.

Ik zou er inderdaad flink werk van maken, voor 600 euro mag je zeker veel meer verwachten. Even informeren bij rechtsbijstand wat je ermee kunt?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:46

Heb je divoza al op de hoogte gebracht van wat petrie heeft gezegd? Lees even je rechten na op een consumenten site. Als ik me niet vergis mag je met een klacht binnen een jaar terug naar de winkel die het dan voor jou moeten oplossen. Er is ook nog een regel dat je de winkelier in de gelegenheid moet stellen om het probleem op te lossen en als dat niet lukt kan je de koop ongedaan maken. Maar nogmaals : lees even op een consumentensite hoe dat exact zit. Succes! Ik zou er geen genoegen mee nemen!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:42

d0nnaa_dan, dan heb ik niks gezegd, ik dacht dat het daar nog steeds over Divoza ging. Sorry, overheen gelezen.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:21

ik heb nu mijn tweede paar Petries (Anky's) en bij mij zag je ook al heel snel dat ze wat afsleten aan de binnenkant. Ook al poetste ik ze ieder keer grondig.
Ik ben er nooit mee teruggegaan.
Ik maak die 'kale' plekken altijd een beetje zwart voor ik op wedstrijd ga, dna valt het niet op.
Zoalng ze langs de buitenakant mooi blijven heb ik er niet zoveel problemen mee. Maar het zou idd niet mogen bij zo'n duren laarzen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:32

mijn moeder heeft ook petrie zijn 17 jaar lang elke dag gebruikt en nu pas begin kleine slijtage plekjes te zien. Maar moet niet mogen nee voor dat geld nee :n ik zou nog een keertje terug gaan na de winkel/fabriek en gewoon op je eisen gaan staan ( lees wel consumetenrechten door ) en als ze dat niet doen dat je jurdische stappen gaat onder nemen dan kunnen ze in eens veel doen voor je

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:39

Jij hebt de laarzen gewoon normaal gebruikt en onderhouden, dus dan horen de laarzen gewoon een redelijke tijd mee te gaan. Dat is in ieder geval langer dan maar een paar weken. :) Van een laars mag je zeker verwachten dat het na 9x rijden nog niet slijt als het gewoon van leer gemaakt is.
Zeker even mee terug gaan dus.
Je kunt je gewoon tot Divoza wenden, zij kunnen dan regelen met Petrie hoe ze de kosten verrekenen, maar aan jou mogen ze hoe dan ook geen kosten rekenen.
Als iets wat jij gekocht hebt binnen 2 maand kapot gaat heb je zelfs niet eens een bewijslast, dan is het aan Divoza aan te tonen dat jij er niet normaal mee om bent gegaan, en als ik dat zo aanhoor hebben ze weinig kans, want ze hebben jou zelf dat schoonmaakspul meegegeven (of in ieder geval geen ander advies gegeven hoe je ze schoon moet houden).

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:44

Ik ga met het bericht van Polaris mee.

Zelf heb ik Petrie Anky's van 5 jaar oud, zien er nog super uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:51

Polaris schreef:
Jij hebt de laarzen gewoon normaal gebruikt en onderhouden, dus dan horen de laarzen gewoon een redelijke tijd mee te gaan. Dat is in ieder geval langer dan maar een paar weken. :) Van een laars mag je zeker verwachten dat het na 9x rijden nog niet slijt als het gewoon van leer gemaakt is.
Zeker even mee terug gaan dus.
Je kunt je gewoon tot Divoza wenden, zij kunnen dan regelen met Petrie hoe ze de kosten verrekenen, maar aan jou mogen ze hoe dan ook geen kosten rekenen.
Als iets wat jij gekocht hebt binnen 2 maand kapot gaat heb je zelfs niet eens een bewijslast, dan is het aan Divoza aan te tonen dat jij er niet normaal mee om bent gegaan, en als ik dat zo aanhoor hebben ze weinig kans, want ze hebben jou zelf dat schoonmaakspul meegegeven (of in ieder geval geen ander advies gegeven hoe je ze schoon moet houden).

Mee eens.
Vind het echt raar dat zulke dure laarzen zo snel slijten. Ik heb zelf de allergoedkoopste leren laarzen die ik kon vinden (HKM, 80euro) en die hebben na een half jaar gebruik en te weinig poetsen (een keer of 4? :o ) Nog helemaal nergens slijtage.....

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 12:49

Brief word gemaakt en vandaag verstuurd. Onderstaand de foto's voor een beeld:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:59

sow hé dat zijn lelijke plekken :(:)
Lekker laf van petrie dat ze er niks aan doen!
Ik wil over een tijdje ook nieuwe laarzen kopen. Ik denk er nog wel een keertje dubbel over na of ik petries wil.

Succes met je laarzen!
Wel echt jammer zeg!

ps heb je van die rubbertjes om je sporen? of draag je ze kaal over de laars?

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:03

Sjonge, wat zien die laarzen er al uit zeg!
Ze zijn trouwens ook al erg ingezakt, en je ziet de knikken in je voet ook al erg goed.
Dat heb ik nog niet eens bij mijn Petrie's (Anky elegance) en deze heb ik al 2/3 jaar (wel weinig gedragen)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:08

Erg jammer dat dit is gebeurd, het is overduidelijk. Maar je hoort dit soort dingen bij alle merken die er zijn.

Ik ben ondertussen al bezig met mijn derde paar van Petrie, en ben er tot nu toe altijd ontzettend tevreden over
geweest. Ook over de service heb ik niets te klagen. Ik woon hemelsbreed 500 meter van Petrie af, en ben er
al eens langs geweest met een paar laarzen van een vriendin waarvan de rits kapot was. Het waren dus zelfs
niet mijn eigen laarzen, maar ik mocht er gewoon mee langs komen en ze werden gemaakt terwijl ik wachtte.

Misschien heb ik zelf elke keer geluk met mijn laarzen, want ik kan er gelukkig niet over mee praten :).

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 13:19

Tot nu toe ook nooit klachten gehad over Petrie laarzen. Dit is idd ook mijn derde paar en qua pasvorm ben ik ook met deze laarzen super blij. Ze zien er alleen niet meer uit.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:37

Je hebt 't bonnetje nog wel toch? Want als ik ze zo zou zien zou ik ze echt minstens twee jaar oud schatten :=
Hoop voor je dat er iets aan gedaan wordt, ga je de brief naar Divoza of direct naar Petrie sturen?

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 13:40

Haha nou ze zijn nog geen 2 maanden oud! Bonnetje is er nog en brief word naar Divoza gestuurd. Daar heb ik de laarzen gekocht dus die moeten het ook oplossen.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:41

oh ;( dat is echt achtelijk, ik heb ook petries heb ze nu 3 jaar zitten inmiddels ook echt wel plekken op en ben er absoluut niet zuinig mee, ik trek me paard er mee uit de wei modder of niet ik spuit ze gewoon af met water, 1x per 3 maanden een dikke laag vet erop. heb ze de hele dag aan, 1x een nieuwe zool onder laten zetten en verder zijn ze nog prima :D verschilt echt heel erg. maar hoor ook dat lipica binnen 2 maanden angort is, en de ander heeft ze 5 jaar en zijn ze nog prima,..

sandra26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:42

Hoi hoi

Ook ik heb lang gespaard voor de mooie anky elegance laarzen ben er ook zeer blij mee maar heb er al enorm veel pech mee gehad.
Na de eerste keer er mee gereden te hebben liet mijn zool aan de voorkant al helemaal los van een laars. Dus terug naar de winkel opgestuurd naar petrie
was een foutje met de lijm geweest dus gerepareerd en weer terug.
Na een week had inmiddels al wel 4 keer met mijn laarzen gereden ging de andere zool los. En de geplakte zool kwam ook al weer los. Dus weer naar de winkel opgestuurd gemaakt 2 weken verder voor ze weer terug waren.

Na 2 maanden (ongeveer 12 keer mee gereden om in te rijden het werden mijn wedstrijdlaarzen) mijn rits kapot echt niet te geloven. Maar gelukkig niet bij mij alleen bij die van mijn man ook hebben,we ze tegelijk aangeschaft. Dus op gestuurd en nieuwe rits er in hoefden niet te betalen gelukkig, maar komt mijn laars terug is helemaal gebobbeld aan de voorkant er allemaal rare vormen ik was echt kwaad.

De ruitersport zaak zag me aan komen met die laarzen al voor de 4e keer dus ik om het telefoonnummer gevraagd en ben zelf gaan bellen. Dus daar iemand aan de telefoon gekregen maar het was niet de bedoeling dat de klant zelf belde eigenlijk mocht alleen de winkelier bellen helaas nu had ie me toch al aan de lijn. Dus ik gevraagd of dit normaal was voor zulke dure(649,-) laarzen, of dat ze wel bedoeld waren om mee te rijden of om in de kast te zetten en alleen maar naar te kijken? Tja dit hoorde natuurlijk niet, ik mocht ze weer terug opsturen dus zo gezegd zo gedaan en ze hebben geprobeerd de vouwen er nog wat uit tehalen maar je blijft het zien. En eigenlijk had ik gewoon hard moeten spelen en om nieuwe laarzen moeten vragen maar dat doe je dan ook niet. Ik heb het er maar bij laten zitten maar bij zo een bedrijf mogen ze toch best wel eens wat aan de service doen.

Tja en omdat het zulke mooie en fijne laarzen zijn zullen waarschijnlijk mijn eerst volgende nieuwe laarzen toch weer petrie worden maar eigenlijk zou ik gewoon naar andere moeten gaan zoeken.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:43

Nou, dat is dus echt belachelijk.. Ben benieuwd naar 't verdere verloop hiervan!!