het is een heel net bedrag en zekker als die stalling zoveel faceliteiten heeft die je mag gebruiken is het echt een heel erg goed bedrag.
Bobster
Geplaatst: 07-05-11 17:57
als je iets heel graag wil en je hebt alle faciliteiten tot je beschikking is het toch een prima bedrag ga maar eens kijken naar wat een paard kost in de maand (aanschaf, stalling, hoefsmit, DA, tuig ect. ) Iedereen heeft hier zijn eigen menig over maar het gaat er toch om wat jij wil? en of je het kan betalen.
Ik ga een manege paard huren, 4x rijden per week, € 140,- p/m
cashmira
Geplaatst: 12-05-11 19:14
ik heb ook ooit een paarden verzorgt waarvoor ik moest betalen. de eigenaar wilde 50,- per maand voor 1 dag in de week rijden. (100,- 2x 150,- 3x enz.)
Blabla1980
Geplaatst: 12-05-11 19:21
Amy8super schreef:
Ja ik vind het altijd wat moeilijk. Ik ben bijna mijn hele leven bijrijder/verzorgster geweest (ben nu 33) en heb nog nooit hoeven betalen voor de paarden die ik reed. Ik kon komen wanneer ik wilde en rijden wanneer ik wilde. Ik vind dat het afhankelijk is van het paard wat je rijd. Is deze van een bepaald niveau of rij je puur recreatief, of betreft het een wedstrijdpaard wat jij mag gebruiken om zelf verder te komen. Ik ben zelf altijd recreatieruiter geweest. Ik was er voor mezelf, maar zeker ook omdat de eigenaren zelf niet voldoende tijd hadden om hun paard de aandacht te geven die het nodig had. Ik weet niet of ik er dus zelf ooit voor zou willen betalen; dit omdat je elkaar eigenlijk een dienst bewijst, en dit kan prima met gesloten beurzen. Sterker nog, grote stallen betalen de verzorgers voor hun werk...
Chezshir77
Geplaatst: 13-05-11 11:03
Amy8super schreef:
Dit vind ik dus ook weer anders. Het paard wordt dan puur en alleen 'gebruikt' om te berijden. Een manege-paard krijgt verder de volledige verzorging van de manege. Je hoeft neem ik aan niet uit te mesten en dergelijke.
gretoes
Geplaatst: 13-05-11 11:07
ik vind het een mooi bedrag, kijk maar eens als je 2 keer in de week op een manege wilt rijden (groepsles) bij mijn oude werk was het geloof ik vor een kind 13,50 per les, is 27 euro in de week..... dus ben je meer kwijt per maand.
Mijn bijrijder betaald 100 euro in de maand ze mag minimaal 2 keer rijden, soms vaker als ze zin heeft, en ze gaat 1 keer in de week lessen, ik vind het prima zo, mijn bijrijder mag veel meer met mijn paard dan met een manege paard, bijvoorbeeld op buitenrit en dergelijke.
Ik hou ook rekening met het feit dat zn ijzers slijten door buiten rijden.;