Of zie ik dat nou fout? Ik heb nog niet in deze situatie gezeten. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Of zie ik dat nou fout? Ik heb nog niet in deze situatie gezeten.
KellyDV schreef:Je hebt toch altijd een keuze?Of zie ik dat nou fout? Ik heb nog niet in deze situatie gezeten.
Rumpleteaser schreef:@ KellyDV: Jammer dat je niet even het fatsoen genomen hebt om het topic goed te lezen, voordat je hier met zo'n ongenuanceerde en volledig offtopic reactie komt
Voor mijzelf weet ik dat dit de juiste keuze is voor mij en mijn paard! Overigens ben ik er van overtuigd, dat mocht Kelly een paard hebben zoals de mijne, ze wel anders zou piepen i.p.v. zo'n oordeel te vellen.
)
Zowel met de verzekering als met mijn dierenarts heb ik vandaag contact gehad en deze laatste gaat met de ander contact opnemen om duidelijkheid te krijgen in de afspraken die zijn gemaakt. Morgen neem ik wederom contact op met de dierenarts over de stand van zaken en krijg ik te horen hoe we nu verder zullen gaan.
Wellicht dat ze alsnog over 2 weken weg gaat, maar wellicht dat ze dus ook nog de komende 3 maanden gras staat te maaien.
Ik vind het heel dapper dat je kiest voor wat goed is voor je paard, en je niet laat beïnvloeden door de mening van anderen
En dan nog is het eigenlijk "bloedgeld", ik had het net zo lief niet gekregen, want wie wil z'n paard nou inruilen tegen wat eurootjes?! 
Zidore schreef:beetje laat maar ik ga toch ook temmen
dacht eerst 'dat is een mening' maar ben het er mee eens dat het hier niet om de discussie gaat of slachten of inslapen
zie het anders maar zo 'cremeren of begraven' is hier niet de discussie
dus vandaar dat ik tem
TS heel erg veel sterkte de komende tijd
vreselijk van die verzekeringsambtenaren
zo te lezen ga jij de juiste beslissing maken voor je paard en voor jezelf, nogmaals veel sterkte toegewenst
LindyH schreef:Ik ben er ook bij gebleven bij het schieten. Ik heb er absoluut geen spijt van, alleen al om zeker te weten dat hij echt dood was. Anders weet je dat toch nooit echt 100% zeker. Je hoort te veel rare verhalen over paarden die via de achterdeur de markt weer op gaan. Dan kan die slachter nog zo goed bekend staan, voor mijn eigen gemoedsrust wilde ik zeker weten dat hij dood was.
Het enige waar ik niet echt goed op voorbereid was, waren de stuiptrekkingen die volgden na het schot en het vallen. Daar schrok ik even van. Ik dacht heel even: Hij is niet dood! Het schot is verkeerd gegaan! Toen realiseerde ik me wel dat het stuiptrekkingen waren, maar ik had het toch wel prettig gevonden als iemand me daar vantevoren voor gewaarschuwd had.
Bij deze dus.
ARhythmical schreef:pb maar eens met jolliegirl....ik heb helaas veel ervaring in het wegbrengen... Mijn eigen pony's gaan als het even kan naar Nijkerk...met inslapen heb ik meer narigheid dan een 'goed'gevoel bij overgehouden.
In Nijkerk is het goed zoals je het doet...de slager is meer paardenliefhebber dan slager....
ik ben blij dat er zo'n plek is op aarde , waar we onze vrienden naar toe kunnen brengen wanneer hun tijd daar is.
RM94 schreef:even ter verduidelijking ik ben niet voor of tegen slachten dat mag iedereen voor zich weten. Ik wilde alleen aangeven dat het me traumatisch lijkt om erbij te zijn als het om schieten gaat. In dat geval zou ik van te voren afscheid nemen en het paard herinneren zoals ze was.
TS ik wil je ook even sterkte wensen. Je maakt een goede keuze voor je paard en dat is voor jou heel moeilijk maar wel heel eerlijk. Het doet pijn maar denk dan aan de mooie dingen die jullie samen hebben gedaan