Wel of geen bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xStrawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:36

Zelf vind ik het niet erg comfortabel zitten.. :o
Persoonlijk denk ik ook niet dat het heel veel helpt, je beschermt wel iets, maar armen en benen kun je alsnog breken... :j

Veel succes en plezier gewenst met de lessen van uw dochter! /3

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:37

Kost helemaal niet veel geld, je hebt ze al vanaf 35 euro, enne we hebben het hier wel over veiligheid!
Zou jij je kind dan wel op een motor laten rijden maar geen pak aanschaffen omdat hij/zij nog groeit?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:28

concetto schreef:
Kost helemaal niet veel geld, je hebt ze al vanaf 35 euro, enne we hebben het hier wel over veiligheid!
Zou jij je kind dan wel op een motor laten rijden maar geen pak aanschaffen omdat hij/zij nog groeit?

Ja maar die van €35,- zijn helemaal niet goed. Die zitten vreselijk stijf en beperken je in het bewegen.
De echt goede zijn volgens mij al zo'n €120,-...

concetto

Re: Wel of geen bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:10

Nee hoor, effe goed zoeken, en vaak helpt het als je de modellen van vorig jaar koopt!
Ik heb ze ook voor mijn dochtertje, ik vind het nl erg belangrijk.
Ik vind nl dat ze zich een beetje allround moet ontwikkelen en daar horen ook balkjes enz bij, en in het bos vind ik het ook een fijn idee.
En op een manegen worden ze ook vaak van kind op kind verkocht, als het bij de 1 te klein is kun je het vaak ook voor een prikkie overnemen.
Maar ieder zijn eigen mening, ik draag ook altijd een bodyprotector bij mijn jonge paarden en ik vind het gewoon een erg fijn en veilig idee...

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:51

Floor_x schreef:
concetto schreef:

Ja maar die van €35,- zijn helemaal niet goed. Die zitten vreselijk stijf en beperken je in het bewegen.
De echt goede zijn volgens mij al zo'n €120,-...

Dát zou ik niet te hard roepen! Mijn dochter haar BP was €34,95 nieuw van dechatlon vandaan. Hij is soepeler als elke andere BP die ik in kindermaatjes ben tegen gekomen.
Mijn dochter heeft een hele pasessie gehad met verschillende BP's, van powell, mondoni, HH, BR(die blokjes), ridesafe, airoware, Happy Valley, IR en die van Dechatlon.
Alle een tijdje aangehad(ze worden zoals bekend soepeler bij warmte van het lijf) en haar een paar simpele dingen laten doen(voeten aanraken, armen op de rug, schouders aanraken etc)
Met een paar had ze echt veel moeite met bewegen, ook duurdere of bv die met de blokjes maar die van Dechatlon kwam er wel echt met een hele grote voorsprong bovenuit, ze beweegt hier eigenlijk in zoals ze ook vrij beweegt.
Hij is flexibel en beweegt gewoon lekker mee zoals een BP hoort te doen.

Dus goedkoop kan ook prima zijn, uiteraard blijft 1 ding bovenaan staan, past hij niet dan gaat hij ook niet lekker zitten en kan hij inderdaad een belemering gaan geven in de beweging.
Maar dat gebeurt met mijn BP van €160 ook, maten kloppen gewoon niet lekker bij mijn lijf, en daardoor voelt het niet prettig en gaat hij me in de weg zitten(ik ben dan ook hard opzoek naar een BP die bij mij net zo lekker zit als die BP bij mijn dochter)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:57

Ik heb er zelf een van imperial riding en die zit bij mij prima. Hij is wel aan de prijs.
Wat ik alleen nog wil weten is hoe ik hem goed schoon krijg. Niet dat ik er elke keer afsodemieter, maar er komen toch vlekken op en je zweet erin.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:06

Isegrim schreef:
Tien jaar geleden bestonden die dingen nog geeneens, of in elk geval kende ik niemand die met zo'n ding op een paard ging zitten. Ik vind het ondingen die je bewegingsvrijheid beperken.

Tja, en 30 jaar geleden reed zowat niemand met een cap, inzicht kan veranderen in de loop van de tijd. Dat bodyprotectors toen nog niet bestonden betekend niet dat ze nu niet goed zijn.

Ik rijd zelf wel met een bodyprotector. Vroeger hebben we er één gehad die inderdaad heel stijf was en daardoor in de kast bleef hangen. Nu heb ik een wat modernere met blokjes. Dat ding is helemaal niet stijf, je kan het rugpand bijvoorbeeld helemaal dubbelvouwen (zowel horizontaal als verticaal). Ik voel er niks van dat ik hem aan heb met rijden, en hoe je het ook wend of keert, het is wel veiliger. Ik kan namelijk doordat het ding flexibel genoeg is nog steeds doorrollen na een val en vooral als je tegen de paal van het hek, of op een balk valt beschermd hij goed, terwijl je daar met valtechniek weinig aan kan doen.

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:59

Het is net zoals Aafje zegt, hij moet zo zitten,dat je het niet merkt dat je hem aan hebt, prijs maakt niet uit, niet omdat ik ze zelf verkoop, 60 euro, maar hij moet als gegoten zitten, en niet luisteren naar een verkoper/ster ja die zit goed, zelf je ervaring er in dat is belangrijk,,hoe voel je er in,zelf ga ik voor de blokjes model, omdat die het meest buigzaam zijn.

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:10

Ocrab schreef:
Welke gebruik jij dan? Eentje die naar je lichaam vormt? Dat klinkt wel comfortabel!
Dan ga ik er ook over denken om er een aan te schaffen!

Ik heb de blauwe bodyprotector van kavalkade. Hij zit nog wat stijf als ik hem net aantrek, maar na ongeveer 10 min ben ik er helemaal aan gewend en wordt hij steeds soepeler. Na het rijden moet ik echt denken, oh ja ik heb mijn bp nog aan!
Daarbij geef deze bp veel vrijheid bij de schouders geeft, zodat je je armen gewoon naar voren kan doen.
Enigste (kleine) nadeel van deze bp vind ik zelf dat hij vrij lang is (betere bescherming van mijn rug), maar daardoor kom ik bij een zadel met een diepe zit soms wel tegen de lepel aan. Maar alleen als ik te ver achterover zit. Als ik gewoon rechtop zit is er niets aan de hand.

Afbeelding
op deze foto heb ik de bewuste bp aan!

Wat betreft de valtechniek waar hier veel over gesproken wordt: tuurlijk is het belangrijk om te leren vallen (hoe vaker je van het paard valt hoe beter je dit leert) En ik kan het weten want ik ben in mijn ponytijd van heel wat pony's afgevallen, en ook tijdens het inrijden van de verschillende paarden die ik gedaan heb. Dus ik heb echt wel leren vallen (heb nog nooit wat gebroken oid)!
Ik vind niet dat ik slechter val vanwege mijn bp, en daarbij komt dat ik mijn gezondheid toch wel heel belangrijk vindt. Als ik mijn rug bezeer kan ik mijn werk wel vergeten!

o0horsey0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:17

Ikzelf vind een bodyprotector echt verschrikkelijke dingen. Ze zitten gewoon niet lekker en er zijn nog zoveel dingen die je kan breken oid ook al heb je een bodyprotector aan.

Ik neem aan dat je zelf nooit met een bodyprotector hebt gereden, dus waarom zou je er nu wel mee gaan rijden. :) Maarja... als je je veiliger voelt met zou ik er zeker wel eentje kopen.

Hellhound28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:26

Ikzelf heb nooit met bodyprotector gereden. Maar ik ga wel 1 aanschaffen omdat ik erg broos ben geworden door de medicatie die ik slik. En omdat ik graag bosritten wil maken en het beetje griezelig vind. :') en als ik iets eng vind heb ik nog wel eens de neiging me gewoon te laten vallen. snap nog steeds neit waarom ik dit doe. xD Bianca keek me altijd zo stom aan als ze ik dan opeens op de grond lag als ze niet eens wat deed. Gelukkig doe ik dit nu niet heel vaak meer. Het is een moment van shock ofzo dan bevries ik en laat ik alles los. En als je dan zonder zadel rijd ofzo glij je er heel droog af _O-

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 01:12

ik heb er wel 1 maar gebruik hem eigenlijk nooit. vind ze gewoon niet lekker zitten.
Ik zou gewoon doen waar je je zelf het fijnst bij voelt.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:00

concetto schreef:

ik ga ook vaak met de moter mee,maar ook geen pak hoor.oke vandaag heb ik een broek gekregen en mijn mams een nieuwe jas dus daarom heb ik ook esn eigenjas.anders ging ik in me spijkerbroek en dikkejas hoor.ook heb ik geen bp, nouja ik vind zelf dat ik em niet nodig heb en dat het erg rot zit endat ik eerder het vevoel heb dat ik juist val met zo'n ding aan xd

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:14

Het valt me op dat mensen die er mee rijden er vaak erg tevreden over zijn. En dat de mensen die er negatief over zijn dit vaak baseren op vooroordelen. Ikzelf rijd pas vanaf mijn 36e wat intensiever. De eerste 8 jaar zonder BP en sinds enkele maanden met. Na een paar ongelukkige vallen (en dat worden het nu eenmaal als je wat ouder wordt) voel ik mij een stuk veiliger met. Vwb je dochtertje als je haar er nu al aanwent weet ze later niet beter. Veel handiger dan straks wanneer ze bv. als 11 jarige een jonge pony wil gaan rijden ineens te zeggen nu moet je een BP om. Het gaat trouwens niet alleen het breken van ribben tegen maar een BP beschermt ook vooral al je kwetsbare organen en bv. het hart mocht er een paard op je gaan staan. Dat kan het verschil betekenen tussen leven en dood.

xJuliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:25

Ik zeg, doen! Vooral voor de veiligheid!;)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:32

xxOrlando schreef:
concetto schreef:

ik ga ook vaak met de moter mee,maar ook geen pak hoor.oke vandaag heb ik een broek gekregen en mijn mams een nieuwe jas dus daarom heb ik ook esn eigenjas.anders ging ik in me spijkerbroek en dikkejas hoor.ook heb ik geen bp, nouja ik vind zelf dat ik em niet nodig heb en dat het erg rot zit endat ik eerder het vevoel heb dat ik juist val met zo'n ding aan xd

Moet je helemaal zelf weten.
Mijn broer is jaren motorcoureur geweest en weet als geen ander hoe het zogenaamde "straatexzeem" voelt.
En mijn andere broer werkt bij BMW motors nederland en ziet zoveel domme ongelukken en verwondingen omdat iemand het gewoon weigert og niet nodig vind om beschermende kleding te dragen.
En na de tijd maar huilen!
Nee hoor, bij mij staat veiligheid voor alles, en als dat betekend dat ik een BP aan moet dan doe ik dat, net zogoed als ik altijd een cap draag en goed schoeisel. Je hebt maar 1 lijf, 1 hoofd en ik denk dat dat wel de moeite waard is om te beschermen!