Waar doe ik verstandig aan?? Verhaarproblemen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milan_lover

Re: Waar doe ik verstandig aan?? Verhaarproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 20:52

Hij heeft ooit eens een drainagekuur gehad, maar dat durf ik nu nog even niet aan gezien zijn slechte toestand. ;)

imkebirba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:54

Ik zou hem scheren en dan zonnebloemolie door zijn voer doen,
Blijven wassen voor luis. En als de kale plekken weg zijn zo veel mogelijk in de zon
Suc6 ermee

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:03

ervaring bij een cusing paard van mijn instructeur was dat hij erg opleefde na t scheren!!

bij regen deden we een regendeken op en op t warmst van de dag lekker binnen zetten cusing paarden kunnen slecht tegen warmte en fel licht op de ogen daarom had hij ook een masker op overdag!

kwa medicijnen ed ben ik niet thuis op dit gebied dat regelde de eigenaar altijd.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:03

Hmm ik zou het geen aanrader en geen afrader vinden. (De homeopaat zou dat dan weer wel weten).

Maar zoals ie er nu uitziet zou ik me niet druk maken over zomervacht. Die is toch al aangort op die kale plekken. Zou (persoonlijk) hem helemaal scheren. Daarna lekker verpesten met lijnzaadolie/zonnebloemolie/bier en dan wassen tegen de luizen. Vervolgens lekker masseren zodat de huid word gestimuleerd.

Ik heb wel is eerder paarden geschoren in het voorjaar, zelfs in juni nog wel. Kwamen er meestal wel redelijk uit, zeker als ze toch nog geen vacht hebben aangemaakt. Veel kleurverschil in vacht vaak alleen.

ftwanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:41

ik ben (ook) geen voorstander voor scheren maar ik denk dat zijn natuurlijk evenwicht nu al een beetje kwijt is. Zorg dat je zo snel mogelijk van die luizen afkomt, dat is het belangrijkste, anders krijg je ook nog allerlei ontstekingen en huidproblemen door t schuren vd jeuk

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:45

waarom verweeg je niet om hem pergolide te geven?
Vaak helpt dat tegen het vachtprobleem.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 21:50

Ik zeg niet dat ik er niet voor open sta ;) Ik sta écht voor alles open als dat voor hem beter zou zijn, maar daarbij zoek ik ook alle voors en tegens op, en daar heb ik me nog niet in verdiept, want ik wist nog niets van dat medicijn af ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:54

Milan_lover schreef:
Ik zeg niet dat ik er niet voor open sta ;) Ik sta écht voor alles open als dat voor hem beter zou zijn, maar daarbij zoek ik ook alle voors en tegens op, en daar heb ik me nog niet in verdiept, want ik wist nog niets van dat medicijn af ;)

je dierenarts ook niet?
Er zijn uiteraard bijwerkingen bij het gebruik van pergolide....als hij nu vrolijk is en goed eet,is het misschien niet nodig.
Alleen helpt het wel om de vacht weer normaal te krijgen.
Weet je zeker dat hij cushing heeft?Meestal is het haar dan gekrult,en ook lang haar op de benen,dat zie ik eigelijk niet.
Hij wordt wel regelmatig ontwormd?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 21:59

Ja, hij heeft zeker weten cushing ;)
Krullende vacht heeft hij wel degelijk, regelmatig hoefbevangen (al is dat met alle vitamines en supplementen gelukkig veel en veel minder), vacht en huidproblemen, soort van suikerziekte, en zo heeft hij nog een hele lijst aan verschijnselen ;)
Hij wordt met de andere paarden gewoon mee ontwormd, regelmatig dus ;)

imkebirba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:16

Veulen84,
Dat lekker verpesten is dat op mij gericht,
Zoja ik zeg alleen maar wat ik zou doen,
Vind het wel een beetje onnozel hoe je op mij reageerd,
Marja eigen meening,
Jij doet het op een andere manier als mij,
Ik doe het zo altijd en mijn paard heeft gezonde hoeven is helemaal gezond glanst mooi en rijd er z2 mee
Dus, maarja mijn meening

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:32

imkebirba schreef:
Veulen84,
Dat lekker verpesten is dat op mij gericht,
Zoja ik zeg alleen maar wat ik zou doen,
Vind het wel een beetje onnozel hoe je op mij reageerd,
Marja eigen meening,
Jij doet het op een andere manier als mij,
Ik doe het zo altijd en mijn paard heeft gezonde hoeven is helemaal gezond glanst mooi en rijd er z2 mee
Dus, maarja mijn meening

Verpesten is een uitdrukking voor verwennen niks meer en niks minder. Niet denken dat alles over jou gaat he.

imkebirba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:33

Sorry dat wist ik niet dacht dat je het op mij had omdat ik die tip gaf.
Sorry 8)7