Hengst jaagt merrie op!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linneketeut

Re: Hengst jaagt merrie op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:08

Hengst er uit, merries bij elkaar, probleem opgelost.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:14

Nou ik kan het echt niet aanzien hoe mijn ruin de beide merrie's aanvalt.
Ik heb ze gelijk dezelfde dag nog apart gezet!
TS zou voor de veiligheid van je drachtige merrie toch die merrie apart zetten van die hengst.

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:19

linneketeut schreef:

Dat is natuurlijk heel simpel. Maar een hengst wil naar de merries. Een hengst die alleens gedekt heeft zal niet stoppen tot hij bij de merries is. Hengsten lijkt wel of hun nooit moe worden, deze hengst is zeeeeeeeeeeeeer levendig! En ik heb hem zegmaar 'gehuurd' om mijn merries te laten dekken. Waarom zou ik hem dan apart zetten? Dit klinkt egoiistisch, want Raya staat op dit moment al apart. Nu staat de hengst met 3 merries.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:20

anneuijttt schreef:
linneketeut schreef:

Dat is natuurlijk heel simpel. Maar een hengst wil naar de merries. Een hengst die alleens gedekt heeft zal niet stoppen tot hij bij de merries is. Hengsten lijkt wel of hun nooit moe worden, deze hengst is zeeeeeeeeeeeeer levendig! En ik heb hem zegmaar 'gehuurd' om mijn merries te laten dekken. Waarom zou ik hem dan apart zetten? Dit klinkt egoiistisch, want Raya staat op dit moment al apart. Nu staat de hengst met 3 merries.

Zo heb je dat goed opgelost TS,Je drachtige Raya apart gezet.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:21

Snap ook eigenlijk niet zo goed waarom die hengst er nu bij staat. Het is toch vroeg genoeg als de merries gedekt moeten worden? Wil je ze allemaal door de zelfde hengst gedekt hebben? Is die hengst goedgekeurd?

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:22

[/quote]

Zo heb je dat goed opgelost TS,Je drachtige Raya apart gezet.[/quote]
Dankje, ik heb heel veel opgezocht over kuddegedrag, en alleen iets gelijkends gevonden over dat de merries zich moeten overgeven?? Heel vreemd?

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:25

kohtje schreef:
Snap ook eigenlijk niet zo goed waarom die hengst er nu bij staat. Het is toch vroeg genoeg als de merries gedekt moeten worden? Wil je ze allemaal door de zelfde hengst gedekt hebben? Is die hengst goedgekeurd?

Hoi, wat bedoel je met vroeg genoeg? En Aurora ga ik een andere hengst voor zoeken. De hengst is niet goedgekeurd omdat er geen keuringen zijn gedaan. Hij heeft wel papieren. En een hele stamboom. Hier wat informatie:

Jimmy (de hengst) als veulen: http://www.adema-minipaardjes.nl/html/pintaloosa_8.html
Vader: http://www.adema-minipaardjes.nl/html/p ... nt_14.html
Moeder: http://www.adema-minipaardjes.nl/html/diversen_8.html
Opa: http://www.adema-minipaardjes.nl/html/pintaloosa_3.html

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:27

PS Als iemand nog een leuke Welsh of Grote shetlander hengst weet, zeg het even want ik zoek een leuke hengst voor Aurora, om te dekken:) (Ik kijk niet naar de kleur maar naar de beweging)

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 06:59

Slecht nieuws!
Soraya is gedekt! Dus geen drachtigheid en veulen, gewoon raar gedrag:)
Wel erg jammer, had vorige jaar 300 euro betaalt voor Soraya én Aurora. En ALLEBEI niet drachtig!
En krijg niks terug, maarja