Petrie laarzen vullen met water?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judie

Re: Petrie laarzen vullen met water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:59

ik volg dit topic ook even, heb sinds kort ook nieuwe petries. ai ai ai wat doet dat inlopen zeer!!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:03

ik ging er lekker mee computeren en door het huis wandelen de hele dag. Werkte prima.

Heb met deze laarzen ook niet zoveel afgezien als mn vorige.. maar dat kwam denk ik omdat
ze op maat zijn gemaakt oid? Ze waren al wat ruim gelukkig en het is wel kalfsleer maar niet
dat hele stugge

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:11

Trouwens, warm water met afwasmiddel maakt het wél soepel... toen ik eigenlijk nieuwe laarzen nodig had (kuiten waren zo langzamerhand wat "gespierder" geworden :') ) en nog geen nieuwe aan had laten meten, was ik zo eigenwijs mijn oude tóch nog een keertje aan te trekken. Zelfs met de ritsen helemaal open kreeg ik ze met geen mogelijkheid meer uit... er was hier iemand op Bokt die met 1 laars aan (meen ik, of allebei?) heeft geslapen, omdat ze ze niet meer uitkreeg. Ik zag het al helemaal gebeuren... :D
Maar de staleigenaresse wist raad: goot warm water met afwasmiddel in mijn laarzen en binnen 5 minuten waren ze soepel genoeg om uit te trekken.
Leren schoenen gooi ik ook gewoon in de wasmachine, al jaren. Leer moet daar tegen kunnen, ik geloof best dat het warm water-zeepsop idee kan werken!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:14

Niet over nadenken en gewoon mee gaan rijden, zo moeilijk zijn petrie's echt niet. :?
Al die trukjes zijn IMO nergens voor nodig.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:25

Niet moeilijk, maar pijnlijk. En als je dat een beetje vergemakkelijken kan... ;)

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:29

Heb ook petrie olympics en idd een hel! maar nu zitten ze goed en staan ze ook goed :D dus het is het wel waard!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:31

GamblersCup schreef:
Niet moeilijk, maar pijnlijk. En als je dat een beetje vergemakkelijken kan... ;)

als dat al pijnlijk is tegenwoordig stel ik me vragen bij je pijngrens eigenlijk... :o

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:35

Ik vraag me eigenlijk meer af wat jij dan voor laarzen hebt. Als 90% zegt dat het pijn doet, je de blaren op je poten krijgt, dan zal er wel een kern van waarheid in zitten, denk je niet? Niet dat iemand huilend van z'n paard komt uiteraard, maar vervelend is het wel.
Moet er wel bij zeggen dat ik geen petries heb, maar ik denk dat wat rijlaarzen betreft er weinig verschil in zit. Ze zijn allemaal strak en stug in het begin. Zo strak zelfs, dat ik met mijn Cavallo's niet eens op mijn knol kwam in het begin! Ik kwam gewoon niet omhoog... :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:41

Petries :+
En die vielen me 100x beter mee om in te lopen dan mijn lipica's hiervoor. :D

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:42

Mijn Petrie's waren ook erg stug m.n bij de voet. Nu heb ik ook wel een behoorlijk hoge wreef dus tja....
Heb ze idd een nacht flink opgevuld met natte kranten en de volgende dag aangetrokken met boterhamzakjes. Nog wel gevoelig na een uur rijden maar gingen wel fijner naar mijn voet staan.

En ik heb meerdere merken lederen rijlaarzen gehad maar vind persoonlijk de Petrie wel een van de meest stugge. Maar goed, denk dat het ook wel erg persoonlijk is.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:51

Beetje natte kranten en een paar druppels spiritus, nacht laten staan, aantrekken en rijden.
kreeg iedere keer weer blaren als ik met mijn laarzen liep, sinds ik dat gedaan heb niet meer.

Nu heb ik een hele dunne huid op mijn voet en krijg al blaren van gympen inlopen :(

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:08

Zelf gebruik ik gewoon een berg pleisters om de inloop periode door te komen. Rij er zelf ook in het begin alle dagen mee en als ik ergens een plekje krijg meteen een pleister erop de volgende keer. Op een gegeven moment gaan ze vanzelf lekker zitten en raak je eraan gewend ook zonder blaren. Olie ze de eerste keer wel in wat afgeraden wordt ivm door lederolie/vet het leer te soepel kan worden, maar als ze net uit de winkel komen is het leer kurkdroog dus vind het dan wel kunnen.
Draag ze verder alleen als ik ga rijden en doe ze daarna meteen weer uit, ben erg zuinig op m'n laarzen. En langer erop lopen krijg ik ook blaren van, maar ze rijden fantastisch <3

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:42

Ik heb ook nieuwe petrie's besteld, dus kijk even mee.

Maar dat je ontzettend veel pijn hebt met de Petrie Olympic is niet zo gek... In die laars zit namelijk aan de buitenkant van je been een doorlopend hard en recht stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:46

Vriendinnetje van me gaf een keer de tip voor pumps om dikke sokken in lauw water te 'dopen', aan te trekken, pumps aan en dan een dagje lopen. Werkt met laarzen vast ook wel :j

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:58

Ja het werk echt. Ik doe juist lauw water met groene zeep, dat is met Glyserine en dat ontvet niet.
Je kan natuurlijk als je het lekker vind ook door de pijn heen lopen :+
Ik deed het altijd zo met dure leren rijlaarzen en met bv mijn leger kistjes.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:49

ja tuurlijk zijn er mensen die het lekker vinden om pijnlijk in te lopen }:0
maar misschien zijn ze eerder bang hun mooie laarzen te verpesten en bijten ze door de zure appel heen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:29

Snoevie schreef:
ja tuurlijk zijn er mensen die het lekker vinden om pijnlijk in te lopen }:0
maar misschien zijn ze eerder bang hun mooie laarzen te verpesten en bijten ze door de zure appel heen

of ze vinden het simpelweg geen pijn doen. :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:31

Haha ja dat kan natuurlijk ook! Ik hoop dat ik daar ook bijhoor. Ik heb met het inlopen van mijn ariat schoenen wel wat last van mijn wreef gehad,maar ik heb ze direct 4 dagen aangedaan omdat ik de zondag erna wedstrijd had...

Daisy_Candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:54

Ik doe altijd met mijn danslaarsjes natte sokken aan trekken en dan gaan lopen. en heel de dag aanhouden.
dan gaan ze helemaal naar je voeten zitten.
dat zal ook wel lukken voor paardrijlaarzen ;)

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:08

Euwww water erin met dreft??
Leer is als een huid, behandel het ook zo...
Is net zoiets als kiwi erop smeren en dan in de fik steken.. :((

Het inlopen moet je nou eenmaal even doorheen, de verzorgingssetjes van petrie zijn wel goed, evenschoonmakn met de cleaner, en dan goed laten drogen en dan de creamer.
Geen goedkope emmers vet erop smeren. De ledercreme van rapide is ook goed, maakt het leer ook lekker soepel..

Ik heb in een ruitersportzaak gewerkt, en hoe vaak mensen terug komen met klachten over het leer... Tja als je het niet goed verzorgt..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:52

ik heb voor mijn rijschoenen(en binnenkort laarzen...)ook de petrie verzorgingsset. daar wil ik,als ik de laarzen heb,ook de ritsenspray bij

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:56

Gewoon aandoen en gaan rijden :j Mijn Petrie's deden enorm veel pijn bij die knobbels bij mijn enkels, daar deed ik dan pleisters op en weer verder rijden. Ik zou niet te veel truukjes uithalen met je laarzen (als in warm water en dreft), dat komt het leer echt niet ten goede.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:59

dat heb ik idd met mijn mountain horse laarzen wel erg gehad,hele blauwe enkels van de vouwen in het leer

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:23

ja de zipspray is ook super!

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:12

Gelpleisters op mn hielen voor het inlopen en idd bij erg stugge laarzen even mee onder de douche :)
Wel link trouwens met al die nieuwere laarzen et verschillende kleuren en lak, je kan enore kringen krijgen van vocht op bepaald leer!