Mijn paard wil terug naar huis tijdens een buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ester262

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:02

wij rijden meestal met de vrachtwagen naar het bos dus naar huis is dan ver lopen :) . maar mijn paard loopt wel altijd 2x zo hard in het bos. ik denk dat hij dan gewoon heel blij is maar wie weet wil hij gewoon graag terug de vrachtwagen op naar huis.

Myrthee_

Re: Mijn paard wil terug naar huis tijdens een buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:07

Ik herken dit probleem ook met de fries en kwpn'er die ik rij.
Als ze samen mee gaan is het geen probleem. Maar als ik ze een voor een mee neem dan willen ze omdraaien. Dus misschien werkt het als je iemand meeneemt te paard. Dat 'ie het niet leuk vind om alleen te gaan.
Ik los het ook op met een kneepje in mijn teugel, een schopje en desnoods een tik. Dat lost het meestal wel op bij mij.

Horzelover9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:55

Ik heb dit probleem ook ik heb sinds kort een nieuw verzorgpaard en het is echt een lieverd maar als hij zo blijft doen verkopen ze hem en dat wil ik echt niet. In de bak doet hij dit ook elke keer als ik hem aan het longeren ben of aan het rijden wil hij terug naar de stal. Het helpt niet om de bak dicht te doen want dan blijft hij net zo lang voor de opening staan totdat iemand hem wegduwt. Heeft iemand een tip die goed helpt ik wil hem niet kwijt. /3

gabiweb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:07

maak de buitenritt leug voor je paard, stap onderwegs af en laat hem gras eten. ga afwisselnde routes.
voorall blijf relaxt en denk niet eraan hoe het uitziet als hij terug wil lopen , stel je voor hoe uitziet als jullie een mooie relaxte buitenritt doen met veel mooie pauzes. Jou paard moet zich op de buitenritjes verheugen met zijn ontspande ruiter.