Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar dan wel een ruiterroute uitkiezen die een beetje gelijk opgaat met een fietspad, anders krijg je van die hilarische situaties (heb ervaring).
Supervixen schreef:@liekevb
Het achteruitloop/steigergedrag begint bij mij al als ik net buiten de stal opstap, dan is het vijf meter lopen en dan denkt ze waarschijnlijk dat ze in haar eentje een buitenrit moet gaan doen ofzo en dan gaat ze in de ankers en begint achteruit te lopen. Ze houdt dan haar hoofd in de lucht, zodat ik ook weinig meer aan de teugels heb. Dan geef ik eerst been en prik ik de spoor erin, daarna zweepje erbij. Ik houd mijn handen hierbij wat breder en lager en zelf ga ik wat naar voren zitten, want ze blijft dan achteruit lopen en begint omhoog te komen. Op dat punt stap ik dan af, omdat ik het gevaarlijk vind worden.
Het is niet zo dat ze bang is voor een obstakel, geluid of een dier, het lijkt wel gewoon een soort staking.
Met iemand erbij, lopend of op de fiets gaat het prima, ook met een goed voorpaard geen probleem, met een paard waarmee het niet goed klikt dus weer hetzelfde gedoe.