Dus dat is geen excuus
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) en toen hij het wijken een klein beetje beheerste en de lijnen vloeiend kon lopen ben ik over gegaan. Zelfde met de L2. _Christine schreef:avanoort schreef:Dankjewel allemaal.
Wij zijn nu B+11. Ik wil graag eerst nog werken aan de galop, dat is echt een verbeterpunt.
Wijken gaat al goed.
Ik heb alleen niet een gebruikelijk dressuurpaard, 200 punten rijden gaat heel lastig worden denk ik.
Ons hoogste tot nu toe is 191.
Om 200 punten te rijden heb je echt geen 'dressuurpaard' nodig, zeker niet in de B
. Ik ben nu B+11 en heb als als hoogste 209 en voor de rest ruim 1 wp of 2 wp en soms zelfs ruim 2 wp. Ik ga nog een keer B omdat ik niet zo veel tijd had om te oefenen en dan gaan we L1 proberen. Maar je hoeft toch niet perse wp te rijden in je nieuwe klasse. Bij sommige lijkt wel alsof ze hun hoge resultaten in de B meteen in de L1 willen voorzetten, maar zo werkt het toch niet? Ik vind dat je er in moet groeien
. Elise95 schreef:Oooh echt wel. B paarden is echt streng gerekend hoor. Ik heb vaak genoeg punten van 160 gezien van mensen die wel gewoon hun proef uitrijden en niet eens echt slecht. 200 punten komt niet vaak voor hoor, alleen als de hele rubriek hoge punten heeft.
_Christine schreef:Elise95 schreef:Oooh echt wel. B paarden is echt streng gerekend hoor. Ik heb vaak genoeg punten van 160 gezien van mensen die wel gewoon hun proef uitrijden en niet eens echt slecht. 200 punten komt niet vaak voor hoor, alleen als de hele rubriek hoge punten heeft.
Ik heb zelf ook vaak zat B gestart (ook paarden) en weet dus echt wel wat je moet laten zien voor 200 punten, en nee daar heb je geen 'dressuurpaard' voor nodig, het gaat erom dat jou paard ontspannen is, op je hulpen reageert en nageeflijk loopt. Meer hoef je niet te laten zien, en dan kan je dus met elk type paard over die 200 punten komen.
. Oke ik heb er ook weleens jurys bij zitten dat ik denk, zoo dat zijn hoge puntjes voor deze proef, maar er zijn ook zat jurys waar je echt een hoop extra moet hebben hoor. Dat zijn de wel beruchte 6jes jury's. Die alleen als je echt iets spetterends laat zien een 7 of hoger geven.
Elise95 schreef:Hmmm dan wil ik toch een keer bij de jury starten die jij hebt. Oke ik heb er ook weleens jurys bij zitten dat ik denk, zoo dat zijn hoge puntjes voor deze proef, maar er zijn ook zat jurys waar je echt een hoop extra moet hebben hoor. Dat zijn de wel beruchte 6jes jury's. Die alleen als je echt iets spetterends laat zien een 7 of hoger geven.
_Christine schreef:Elise95 schreef:Hmmm dan wil ik toch een keer bij de jury starten die jij hebt. Oke ik heb er ook weleens jurys bij zitten dat ik denk, zoo dat zijn hoge puntjes voor deze proef, maar er zijn ook zat jurys waar je echt een hoop extra moet hebben hoor. Dat zijn de wel beruchte 6jes jury's. Die alleen als je echt iets spetterends laat zien een 7 of hoger geven.
Ik me zo aan mensen ergeren die alleen maar zeggen dat de jury nooit punten weggeeft/6jes jury etc. Als jij je paard (ongeacht het ras!!) gewoon voor elkaar hebt moet je (en zeker in de B) gewoon makkelijk 205 punten kunnen rijden.
Kom nu dus niet met verhalen aan dat wij hier jurys hebben die met punten strooien en dat ik dus wel 200+ rijd om vervolgens te zeggen dat dat alleen dankzij de jurys is.
Ik heb gewoon mijn paard voor elkaar, dat is een heel ander verhaal.
Elise95 schreef:_Christine schreef:Ik me zo aan mensen ergeren die alleen maar zeggen dat de jury nooit punten weggeeft/6jes jury etc. Als jij je paard (ongeacht het ras!!) gewoon voor elkaar hebt moet je (en zeker in de B) gewoon makkelijk 205 punten kunnen rijden.
Kom nu dus niet met verhalen aan dat wij hier jurys hebben die met punten strooien en dat ik dus wel 200+ rijd om vervolgens te zeggen dat dat alleen dankzij de jurys is.
Dat bedoel ik ook niet, met mijn paard dat ik heb vind ik dat ik ook makelijk in de 200 kan rijden als het goed gaat, maar met mijn pony kon ik echt niet boven de 200 rijden. Mijn pony was niet soepel (is ook vaak gemasseerd) en had weinig takt. Uit zich zelf liet ze niet snel los in haar rug. En dan wordt het echt lastig om 200 te rijden!
Dat ligt niet aan de jury, die vinden het ook veel leuker om dikke punten te geven.

Citaat:Ik me zo aan mensen ergeren die alleen maar zeggen dat de jury nooit punten weggeeft/6jes jury etc. Als jij je paard (ongeacht het ras!!) gewoon voor elkaar hebt moet je (en zeker in de B) gewoon makkelijk 205 punten kunnen rijden.