Wie kan mij helpen met de aanschaf van deze pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 20:50

Ja het gaat om het paspoort. Ik ga dit eens bij de politie navragen, heb daar genoeg kennissen werken.

Bedankt allemaal voor de info! Ik hoop echt dat ik het nu geregeld ga krijgen.

Reacties mogen blijven komen...

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:52

_DP_ schreef:
Ja het gaat om het paspoort. Ik ga dit eens bij de politie navragen, heb daar genoeg kennissen werken.

Bedankt allemaal voor de info! Ik hoop echt dat ik het nu geregeld ga krijgen.

Reacties mogen blijven komen...

Ik denk dat je het beter bij het stamboek dat het nieuwe paspoort uit gaat geven kan gaan regelen. De politie heeft geen idee volgens mij.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:08

de haflingers deden niet zo moeilijk, en de appaloosas ook niet.

Grapjasjes12

Re: Wie kan mij helpen met de aanschaf van deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:12

Pony kopen en een nieuw paspoort aanvragen. Of zeg ik nu iets heel blondts? :o?

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:26

officeel kan/mag je geen pony kopen zonder paspoort.
maar wel kan je een pony erfen waar de na bestaande nooit aan een paspoort gedacht hebben en deze weg gegooit hebben of zo iets

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:28

Tja, als de eigenaar het niet wil doen en ik wil de pony zo graag hebben, dan zou ik liegen dat het gedrukt staat en gewoon zeggen dat het paspoort na de koop is gestolen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:28

Ik zou haar ook gewoon kopen, wel met een officiele koopovereenkomst zodat je daar altijd op terug kan vallen bij eventuele problemen.

Bij het stamboek ook een nieuw paspoort aanvragen.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 21:40

hotchocolat schreef:
Ik zou haar ook gewoon kopen, wel met een officiele koopovereenkomst zodat je daar altijd op terug kan vallen bij eventuele problemen.

Officiele koopovereenkomst gaat er sowieso komen. Maar stamboek vertelde mij dat ik niet de pony kan kopen en dan nieuw paspoort aan kan vragen. Ze zeggen dat alleen degene die geregistreerd staat een duplicaat kan aanvragen...Dit is dus het grote probleem. Ik moes eerst zorgen voor een nieuw paspoort en dat dan op mijn naam laten zetten. Vind dit zo vervelend allemaal. Ik wacht al zo lang. Daarom dat ik er nu ook genoeg van had en het op bokt heb gezet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:46

Kun je niet het paspoort aanvragen en de huidige eigenaar(persoon B) zijn handtekening laten zetten? Doe jij het werk, het gaat voor de instantie toch alleen maar om de handtekening van persoon B.

Zoals vaker gezegd, paspoort is geen eigendomspapier.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:47

Mindim schreef:
Kun je niet het paspoort aanvragen en de huidige eigenaar(persoon B) zijn handtekening laten zetten? Doe jij het werk, het gaat voor de instantie toch alleen maar om de handtekening van persoon B.

maar persoon B staat niet als eigenaar bij stamboek vermeld en A wel maar die is er niet meer.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:51

Volgens mij mag je ook je paard niet vervoeren zonder geldig paspoort bij je te hebben, dus het is wel noodzakelijk dat je het paspoort hebt.
Hopelijk kom je eruit!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:54

_DP_ schreef:
hotchocolat schreef:

Officiele koopovereenkomst gaat er sowieso komen. Maar stamboek vertelde mij dat ik niet de pony kan kopen en dan nieuw paspoort aan kan vragen. Ze zeggen dat alleen degene die geregistreerd staat een duplicaat kan aanvragen...Dit is dus het grote probleem. Ik moes eerst zorgen voor een nieuw paspoort en dat dan op mijn naam laten zetten. Vind dit zo vervelend allemaal. Ik wacht al zo lang. Daarom dat ik er nu ook genoeg van had en het op bokt heb gezet...
En als de geregistreerde nou overleden zou zijn hoe gaan ze het dan oplossen bij het stamboek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:56

loes-freke schreef:
Mindim schreef:

maar persoon B staat niet als eigenaar bij stamboek vermeld en A wel maar die is er niet meer.

TS noemt dat stamboek heeft gezegd dat persoon B het moet regelen en niet perse A.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:58

Poeh, ik zie hier prijzen van een paar honderd € voorbij komen voor een kopie aan te vragen......dat is wel erg veel....
Ik heb ooit € 75 betaald om het paard te laten chippen en bij het KNHS in te laten schrijven.
Dat was toen het net verplicht was en toen hebben we het met de club collectief laten doen.
Wilde je het later apart doen, dan betaalde je rond de 100€.
Dus als ik het goed begrijp, dan is het laten chippen en aanvragen van een paspoort goedkoper dan het opvragen van een kopie.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 21:59

[/quote]En als de geregistreerde nou overleden zou zijn hoe gaan ze het dan oplossen bij het stamboek?[/quote]

Dat is idd een goeie! Woensdag maar eens samen met persoon B bellen. Hopelijk krijgen we het dan geregeld als hij kan aantonen voor de pony te zorgen(al jaren...) Dacht ik "even" een pony te kopen....

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:59

Ik heb wel eens een paard gekocht en verkocht, maar ik heb nog nooit een handtekening hoeven zetten om het paspoort te laten overschrijven... Ook heb ik nog nooit een handtekening nodig gehad toen ik mijn paard op mijn eigen naam overschreef. juist omdat het geen eigendomsbewijs is! Misschien eens contact opnemen met de pve dit is een overkoepelende organisatie van de paspoortverstrekkers instantie's, daar zullen ze vast wel weten wat je nu moet doen. Als de oorspronkelijke eigenaar onvindbaar blijft, zou de pony dus nooit meer kunnen worden doorverkocht. Daarbij is een paspoort tegenwoordig ten aller tijden verplicht en kan de huidige eigenaar een boete krijgen, omdat hij het paard niet kan identificeren. Daarom vind ik het helemaal raar dat zo'n instantie niet wil meewerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:59

Kabouterdans schreef:
En als de geregistreerde nou overleden zou zijn hoe gaan ze het dan oplossen bij het stamboek?

Lijkt me dat je in de handel wel vaker dit soort dingen voorbij ziet komen, er zal toch wel een oplossing zijn.
Ik kon bij het kwpn wel de papieren omruilen, alhoewel ik bij het kwpn niet geregistreerd sta als eigenaar(moet ik namelijk lid worden en daar heb ik geen zin in),ik moest oude papier opsturen en dan was het klaar. Maar goed dat is een iets andere situatie.
Kun je persoon A niet opsporen?

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 22:01

TS noemt dat stamboek heeft gezegd dat persoon B het moet regelen en niet perse A.[/quote]

Ja persoon B zou aanvraagformulier duplicaat moeten aanvragen en stamboek gaat dit dan navragen aan persoon A of dit duplicaat uitgegeven mag worden....

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 22:03

Mindim schreef:
Kabouterdans schreef:

Lijkt me dat je in de handel wel vaker dit soort dingen voorbij ziet komen, er zal toch wel een oplossing zijn.
Ik kon bij het kwpn wel de papieren omruilen, alhoewel ik bij het kwpn niet geregistreerd sta als eigenaar(moet ik namelijk lid worden en daar heb ik geen zin in),ik moest oude papier opsturen en dan was het klaar. Maar goed dat is een iets andere situatie.
Kun je persoon A niet opsporen?

Die woont niet meer op dat geregistreerde adres. Hmm.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 22:04

santie schreef:
Ik heb wel eens een paard gekocht en verkocht, maar ik heb nog nooit een handtekening hoeven zetten om het paspoort te laten overschrijven... Ook heb ik nog nooit een handtekening nodig gehad toen ik mijn paard op mijn eigen naam overschreef. juist omdat het geen eigendomsbewijs is! Misschien eens contact opnemen met de pve dit is een overkoepelende organisatie van de paspoortverstrekkers instantie's, daar zullen ze vast wel weten wat je nu moet doen. Als de oorspronkelijke eigenaar onvindbaar blijft, zou de pony dus nooit meer kunnen worden doorverkocht. Daarbij is een paspoort tegenwoordig ten aller tijden verplicht en kan de huidige eigenaar een boete krijgen, omdat hij het paard niet kan identificeren. Daarom vind ik het helemaal raar dat zo'n instantie niet wil meewerken.

Daar kan ik het mss ook op gooien. Dat het nu verplicht is, eigenaar heeft het niet en wil het wel, en dan werken zij tegen...Eigenlijk ook in strijd met de regels he:p

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:09

piendepien schreef:
Mag ik vragen waarom de papieren zo belangrijk zijn?
Is het een merrie en wil je nog een veulen.

Als het mijn droompony zou zijn zou het mij niks uitmaken of de papieren er wel dan niet bij zouden zitten, het zijn idd geen eigendomspapieren .
Bij mijn ruin zitten ook papieren, maar die bekijk ik maar eenmal per jaar , bij het inenten ;)

Het betreft hier het Paspoort, niet de papieren. En paspoort is VERPLICHT. Niet aanvallend bedoel maar dus heel goed van TS dat ze dit in orde wilt hebben. Inderdaad duplicaat aanvragen. Vriendin van mij heeft dit kunnen doen, en toen deze binnen waren, het paardje gekocht. Wat eerder dit topic al aangekaart werd. Succes

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:22

santie schreef:

Ik heb toevallig een paar weken geleden dus gezien dat je bij het ICS WEL een overschrijvingspapier hebt wat de oude eigenaar ondertekend. De nieuwe stuurt dat op naar het stamboek en dan worden de papieren op naam overgeschreven.

Ik zelf heb een KNHS paspoort bij mijn paard, en ik heb even op de site van het KNHS gekeken en daar kan ik dus een overschrijvingspapier downloaden.
Hierop worden de gegevens van de 1e en 2e eigenaar ingevuld, maar alleen de aanvrager hoeft te tekenen. In dit geval zou jij dat dus zijn en heb je dus geen handtekening nodig van de 1e eigenaar.

Edit: Ow sorry, ben niet meer goed wakker :z ...je moet dan uiteraard ook het paspoort meesturen (in jouw geval het registratiebewijs en niet het paspoort)...en dat heb je juist niet....je hebt beide dus niet :+

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:50

Ik heb gewoon de paspoorten opgestuurd, met mijn gegevens en het verzoek tot overschrijven. Maar ik heb echt nog nooit een handtekening van de vorige eigenaar nodig gehad. Misschien dat het per instantie verschillend is. Maar helaas heeft ts geen paspoort en wil de huidige eigenaar het (ivm de kosten?) eigenlijk liever ook niet regelen en dan word het wel heel erg lastig.

@ Ts: Een paard houden die geen paspoort heeft is idd tegen de regels, maar blijkbaar moet de eigenaar dit regelen. Dus die zou ik dan toch weer even aan zijn jas trekken, dat hij het in orde maakt, zodat jij je geld aan hem kan geven := Stel anders eens voor, om mee te betalen, ofzo?

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 22:54

santie schreef:
Ik heb gewoon de paspoorten opgestuurd, met mijn gegevens en het verzoek tot overschrijven. Maar ik heb echt nog nooit een handtekening van de vorige eigenaar nodig gehad. Misschien dat het per instantie verschillend is. Maar helaas heeft ts geen paspoort en wil de huidige eigenaar het (ivm de kosten?) eigenlijk liever ook niet regelen en dan word het wel heel erg lastig.

@ Ts: Een paard houden die geen paspoort heeft is idd tegen de regels, maar blijkbaar moet de eigenaar dit regelen. Dus die zou ik dan toch weer even aan zijn jas trekken, dat hij het in orde maakt, zodat jij je geld aan hem kan geven := Stel anders eens voor, om mee te betalen, ofzo?

Ja ik geef m een schop!XD Ik heb gezegd bereid te zijn alle kosten op me te nemen als het maar geregeld word en alles volgens de regels. Meneer leeft nog in de tijd dat er handje contantje beesten worden gekocht en paspoorten wat is dat?
Morgen poging zoveel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:54

santie schreef:

Klopt, van het ICS krijg je idd overschrijvingspapier, deze moet je samen met het paspoort naar het stamboek sturen en dan wordt de naam van de eigenaar in het paspoort veranderd. Maar goed, je hebt het originele paspoort dan al wel in handen. Maar daar moet je idd wel een handtekening zetten, zowel oude als nieuwe eigenaar.

TS, valt persoonA niet op te sporen via internet??