een rits is handiger,maar zakken soms ook nog weleens open.
zoveel moeite is het niet een schoen met veter vast te maken,ze sluiten dan vaak veel fijner om je enkel heen. ik heb de Ariat Cobalt XR Performer Pro Black,kwalitatief heel goed en zit/loopt super fijn
Ik heb eerst Ariat rijschoenen met rits maar dat was geen succes. Ik moest hem iedere dag helemaal schoonmaken vanwege het vele stof dat ertussen kwam, en na 4 maanden was de eerste rits al stuk. Nu heb ik dezelfde schoenen maar dan met veter. Het duurt weliswaar 10 seconden langer met aantrekken maar ik vind het veel fijner, en ze hebben een mooiere pasvorm
Ik heb ook ariat jodhurps met alleen rits vooraan en de rits was binnen 4 maanden ongeveer al kapot. Toch deed ik de rits altijd heel voorzichtig dicht
Nu dus maar sparen voor jodhurps met vooraan veters en achteraan een rits, staat veel minder druk op de rits dan..
Ik vind ook rits en veter fijner. Plus nog een voordeel in de winter kan je er makkelijker dikke sokken indoen, want je kunt met de veter het veel beter aan je voet aanpassen. Moet ook zeggen dat ik smalle voeten heb, en dat ik het wel veel makkelijker vind om met veter te doen! Mijn leren rijlaarzen zijn ook met rits en veter, net als mijn jophurs.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 10-05-11 21:04
Heb beide gehad (veter en rits) en heb nu die van mondoni met rits. Ik vind een rits toch fijner, chaps zitten er netter om en het is veel makkelijker met aan en uittrekken.
Moony_Lover
Geplaatst: 11-05-11 10:16
leuk zijn ze die je hebt gekocht
Babs80
Geplaatst: 03-07-11 21:58
als je de veters niet steeds hoeft te strikken maakt het niet uit maar als dat wel het geval is zou ik voor de rits gaan lekker makkelijk aan en uit doen
xlieverd
Geplaatst: 04-07-11 16:35
Ik zou ze gewoon met rits doen, omdat je dan bijv. niet in de stijgbeugel ofso met die veters blijft hangen ( en het is gewoon ook veel makkelijker )
Ik heb Ariat schoenen met veters, ideaal! Ik wilde eerst Ariats kopen met rits, maar hier kom ik met mijn voeten niet eens in. Daarbij kun je veters eens in de zoveel tijd vervangen, met een rits is dat toch wat lastiger..
Ik heb altijd rits + veters. Waarom? De rits wil ik sowieso en de veters vind ik mooi.
JuudKaas
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-11 20:55
Chaos schreef:
Ik heb altijd rits + veters. Waarom? De rits wil ik sowieso en de veters vind ik mooi.
Dat vind ik dus ook Ik heb er ook super veel plezier van!!
_Snow_White
Geplaatst: 05-07-11 21:40
Veter & Rits
Ik heb met alleen rits gehad, alleen ging de rits op een gegeven moment steeds een stukje open...
Nu heb ik met beide voor training en wil nooit meer anders Ik doe ze een keer aan doe de rits dicht en trek de veters aan, daarna kom ik nooit meer aan de veters en hoef ik alleen nog maar aan de rist te komen. Wel met zo'n flapje over de bovenkant van de rits.