hallo ben nieuw, en heb nu al een probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:33

sallandval schreef:
Ik zou mijn verlies nemen en een andere pony kopen.

Het is vervelend voor je dochter maar het is ook een waardevolle les; het gaat niet altijd zoals je wilt.

Wat is de meerwaarde van een rechtzaak? Het kost jullie als ouders veel stress en energie. Dochterlief heeft met een beetje pech volgend jaar pas een pony (wie weet wat er in de tussentijd mee gebeurt terwijl de vorige eigenaren hun eigen frustraties hebben om die pony).

Heel jammer en vervelend, maar volgens mij maak je het alleen maar dramatischer als je er een rechtzaak van maakt, ook voor je dochter.

Helemaal mee eens :)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:35

En, er is blijkbaar nog een ander kind in het spel, die ook veel verdriet heeft omdat een pony die ze al jaren heeft, weggaat.
Ten opzichte van een meisje dat alleen nog 'op papier' een pony heeft.

Ik zou gewoon verder zoeken naar een andere pony. :j is even zoeken, maar de juiste is er wel. Als hij al op stal had gestaan was het anders geweest, verkocht is verkocht, maar ik zou nou gewoon een ander kopen. Als dat beestje zo niet nog leuker is, is je dochter deze pony zo vergeten. Inderdaad een les voor de dochter; je kunt niet altijd alles krijgen wat je wilt...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:36

Wat erg zeg van je dochter
maar ik zou denk ik toch ook mijn verlies nemen en gauw een andere pony gaan zoeken...
maar volgesmij sta je wel sterk in die rechtzaak. Maarja dan gaat het natuurlijk wel wat geld kosten.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:48

Gaat het hier nog over in je recht staan?
Natuurlijk zoals je het verhaal vertelt, is de verkoper fout bezig.
Maar mensen kunnen zich bedenken, hebben spijt, allerlei plausibele redenen. Daarmee valt hun opstelling niet goed te praten natuurlijk.
Maar je bent wel verantwoordelijk voor hoe het verder gaat, ook voor je dochter.
Als jullie je er bij neerleggen, kun je je kind begeleiden naar acceptatie.
Zolang je dat niet doet en je dochter in feite de leiding geeft (zij wil de pony!) maak je het alleen erger voor haar.
Opnieuw beginnen en een andere lieve pony zoeken lijkt me het verstandigst.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:54

@TS:
Ik zou je rechtsbijstand inschakelen, als jullie bijden het contract hebben getekend.
Of toch het geld accepteren en op zoek naar een andere leuke pony.
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 23-04-11 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde reactie verwijderd.

SheridaD

Re: hallo ben nieuw, en heb nu al een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:01

Vervelende situatie waarin je bent beland TS!
Ik zou persoonlijk kiezen om het geld terug te nemen, en voor een andere pony te gaan kijken. Ik snap dat dit niet is wat je dochter op dit moment wil, zij heeft nu dat plaatje van die pony in haar hoofd. Maar dit klinkt alsof het nog wel een hele poos kan gaan duren. En is het dat heen en weer getrek waard? Ik denk van niet eerlijk gezegd.
Er zijn zoals eerder gezegd momenteel behoorlijk wat leuke brave pony's te koop, dus dat zou moeten lukken.
Straks escaleerd de boel en kun je naar je geld fluiten, daar ben ik een beetje bang voor.

Succes in ieder geval!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:05

Ik zou dan ook verder kijken voor een andere pony, hier ga je alleen maar heel veel tijd en energie in steken voor waarschijnlijk niks. Er lopen genoeg leuke pony's in NL.
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 23-04-11 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde reactie verwijderd

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:07

aerdenhout1 schreef:
Er zijn echt veel meer pony's te koop die aan dit ideaal beeld voldoen......Hoe oud is je dochter?
Ik denk nog vrij jong en elke pony is dan leuk natuurlijk!
Ga jezelf niet al deze ellende op de hals halen met alle stress en kosten die er aan vast zitten.
Neem je geld terug en ga op zoek naar een ander leuk dier!
Geloof een oude rot in het vak, de stress gaat niet op wegen tegen het gevoel van recht vaardigheid!
Want natuurlijk sta je in je recht, mits je kan aan tonen dat je hebt betaald??

Helemaal mee eens. Geld aannemen en verder kijken. Een leermoment voor jezelf en je dochter.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:15

Vervelende situatie TS.
Ik snap dat jij de pony wilt die je uit had gezocht en betaald heeft voor je dochter.
Maar aan de andere kant, zo leer je de mensen wel kennen, ik zou er niet meer mee in zee durven te gaan.
Die mensen zijn toch niet te vertrouwen?
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 23-04-11 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde reactie verwijderd

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:24

maargoed, TS lastige situatie. Ik zou op zoek gaan naar een andere pony. Zal een lange tijd overheen gaan voordat je de pony überhaupt bij je kan krijgen denk ik. Zijn genoeg betrouwbare beestjes op het moment.
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 23-04-11 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde reacties verwijderd

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:27

Hier ook even een tijdelijk slotje zodat het topic door de forummods opgepakt kan worden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:08

Hier dan eindelijk de forummod, die wegens internetproblemen vanaf woensdag niet online kon komen. Excuses dat het zo lang geduurt heeft voor er dus weer actie kwam.

Ik heb een hele lading aan offtopic en ongewoon onvriendelijke reacties en speculaties (en reacties op die berichtjes) verwijderd. Ik ben nu even in overleg waar dit topic naar toe moet, want op WWW hoort het eigenlijk niet thuis. Zodra het topic verplaatst is, zal ik het weer openen.

Edit: Topic verplaatst naar TAO en weer open.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:19

Is er ondertussen al nieuws?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:20

Ben ik ook benieuwd naar. :j

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:28

@ TS heb je bewijs dat de pony betaald is? (bank afschrift,bekend in contract?)
ook ik ben erg benieuwd.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:32

Geld terugnemen idd en een andere pony kopen. Als je je dochter er in betrekt komt het vast wel goed.
Jij bent de moeder, jij kan duidelijk aangeven dat deze pony het niet wordt en dat jullie verder kijken. Als je dat open laat is het voor je kind ook moeilijk om open te staan voor een ander dier :)

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:43

Die pony is al betaald,
en er is een contract, ik zou hem inladen en meenemen,
hij is al van jou, de 'eigenaars' waar hij nu staat, hebben er geen
zeggenschap meer over, want de pony is verkocht.
Wel zou ik dat meisje die nu zoveel verdriet om hem heeft,
af en toe langs laten komen,
Dan blijft ze haar pony zien en met een eigen paard wat ze dan heeft is
het verdriet vast minder geworden om haar oude pony.

Succes :j

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:44

charlie_x schreef:
Die pony is al betaald,
en er is een contract, ik zou hem inladen en meenemen,
hij is al van jou, de 'eigenaars' waar hij nu staat, hebben er geen
zeggenschap meer over, want de pony is verkocht.
Wel zou ik dat meisje die nu zoveel verdriet om hem heeft,
af en toe langs laten komen,
Dan blijft ze haar pony zien en met een eigen paard wat ze dan heeft is
het verdriet vast minder geworden om haar oude pony.

Succes :j

helemaal mee eens
op halen die pony

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:53

Jeetje wat een moeilijk leesbaar verhaal. Wat ik begrijp is dat jullie een pony hebben gekocht maar de mensen wouden tot het najaar afscheid nemen? Daar gaat het natuurlijk al fout. Als je een paard verkoopt dan heb je de afscheidperiode daarvoor al gehad. Dat jullie daar in mee zijn gegaan was niet echt handig, maarja die dingen gebeuren. Neem toch dat geld aan en koop een leuke andere pony. Dat je dochter al 3 dagen huilt vind ik nogal overdreven, ze kent de pony amper. Ja natuurlijk is ze verdrietig, maar beetje té in mijn ogen. Soms gaan dingen in het leven niet zoals je het graag zou willen, dat leert je dochter nu met een wijze les. Je kan je kind prima uitleggen dat er een ander meisje heel verdrietig is dat haar pony weg moet, en dat jullie dus naar een ander paardje gaan kijken.

jacky15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 13:18

hai paardenfans,
Nee er is verder nog geen nieuws daar het paasweekend is en dus alles dicht is.
Gaan dinsdag weer naar onze advocaat.
adnerB: Het staat ook in het contract dat we al betaald hebben.
charlie_x: we hadden dat ook zo afgesproken dat hun dochter zou mogen komen als ze wil

Zodra ik meer weet meld ik me weer
groetjes en geniet van het lekkere weer

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:46

ELpatcho schreef:
Jeetje wat een moeilijk leesbaar verhaal. Wat ik begrijp is dat jullie een pony hebben gekocht maar de mensen wouden tot het najaar afscheid nemen? Daar gaat het natuurlijk al fout. Als je een paard verkoopt dan heb je de afscheidperiode daarvoor al gehad. Dat jullie daar in mee zijn gegaan was niet echt handig, maarja die dingen gebeuren. Neem toch dat geld aan en koop een leuke andere pony. Dat je dochter al 3 dagen huilt vind ik nogal overdreven, ze kent de pony amper. Ja natuurlijk is ze verdrietig, maar beetje té in mijn ogen. Soms gaan dingen in het leven niet zoals je het graag zou willen, dat leert je dochter nu met een wijze les. Je kan je kind prima uitleggen dat er een ander meisje heel verdrietig is dat haar pony weg moet, en dat jullie dus naar een ander paardje gaan kijken.

Niets aan toe te voegen _/-\o_

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 23:40

Ook volledig eens met Elpatcho. En ik wil er wel wat aan toe voegen namelijk dat jullie het niet makkelijker maken voor je dochtertje door hier een strijd over aan te gaan en er ook een ander kind onder lijdt die daadwerkelijk een band heeft met het dier.

Het levert een enorme hoop onzekerheid op voor beide kinderen (!) omdat de ouders zich niet als volwassenen gedragen.

Ik zou zeggen: gedraag je als de wijze volwassene hier en leer de belangrijke les dat je in paardenwereld pas je kind blij maakt als het dier op je erf staat. Jullie zijn naïef geweest om onder deze voorwaarden een koop te sluiten en je kind alvast blij te maken. De mate van teleurstelling bij je kind hebben jullie zelf in de hand gewerkt. Nu is het een harde les geweest, je kind leert met teleurstellingen omgaan en vind vast een hele lieve andere pony waar ze helemaal verliefd op is. Laat deze waar ie is alsjeblieft.

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:28

Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe mensen er met de verkoop zo een puinhoop van kunnen maken.Echt heel vervelend voor je dochter dat ze de dupe wordt van mensen die geen beslissingen kunnen nemen. Mag ik je een tip geven? Je hebt er goed aan gedaan om met je dochter een aantal maal te kijken en te rijden met de pony. Wanneer jullie daarna besluiten dat je deze pony graag wilt, laat hem dan keuren door de dierenarts, reken hem daarna! af en neem hem direct mee. Verkoop gesloten.

Je mag denk ik nog blij zijn dat deze mensen het geld terug willen geven, vaak gebeurd dit ook niet. Neem het geld en ga op zoek naar een andere pony, dit wordt touwtrekken met alleen maar verliezers(beide dochters).

Succes!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:39

Ik zou al geen mensen vertrouwen die een pony nog een halfjaar!!! bij huis willen hebben om langzaam afscheid te nemen.... maar dat is achteraf praten.

Ik zou het geld terugnemen, desnoods proberen om nog een onkostenvergoeding te krijgen (reiskosten die je voor niets hebt gemaakt) en verder kijken naar een andere pony.
Een wijze les voor je dochter dat er helaas oneerlijke mensen bestaan.
Advocaten in de strijd gooien geeft alleen maar meer spanning en ruzie, en dat zou het me niet waard zijn. Straks staat die vent weer dreigend aan je deur. En hoe wil je dan ooit nog een ''goed'' contact behouden waarbij ze de pony mogen bezoeken? Dat gaat niet werken.....

Mocht je de pony ooit nog tegenkomen op bijv. marktplaats dan zou ik wel een klacht indienen bij marktplaats dat het geen betrouwbare verkopers zijn. }:)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:51

Denk dat je al heel dankbaar mag zijn dat ze je geld terug komen geven.
Meestal eindigd dit verhaal zonder pony en zonder geld.
Ook ik zeg dus; geld aannemen en op zoek naar andere pony.
Zodra je dochter haar nieuwe pony in haar armen sluit zal ze deze snel vergeten zijn, vooral als jullie er ook niet meer van maken dan het is.

Wat je ook beslist, sterkte ermee!