Paard wilt poetsplaats niet op, kent afspoelen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Paard wilt poetsplaats niet op, kent afspoelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:05

Hier staan paarden in poetsplaatsen altijd met hun hoofd naar de opening, dat scheelt. Ze worden vastgebonden met touwen aan de zijkanten.

Er zijn een antal dingen mogelijk:
De bodem voldoet niet echt. Paard is bang om uit te glijden. Rubber mat kan oplossing zijn.
Het is te laag, te smal, paard is bang zich te stoten. Geen kant en klare oplossing voor.
Het is te donker, paarden gaan niet graag een "hol" in. Zorg voor goede verlichting.
Paard voelt zich niet veilig met het hoofd naar de muur. Omdraaien.

Benfan

Re: Paard wilt poetsplaats niet op, kent afspoelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:15

Ik zou gewoon een tijdje lekker achteruit parkeren, het werk toch? Ga niet lopen hanissen met zwepen of bezems, een paard over de zeik helpen werkt gewoon nimmer nooit niet het vergt jou en hem alleen maar veels te veel energie die het niet waard is. Lekker achteruit parkeren, belonen en ga maar poetsen. Ik zou er persoonlijk niet zo'n probleem van maken als hij vooruit er niet in wil. Ik kan het me eigelijk wel vorostellen dat sommige paarden dat niet willen, wij mensen snappen gewoon niet dat het allemaal maar dood en dood eng is! er kunnen beren zitten hoor BEREN! ... pff.. tweebeners *rolt met haar ogen*