inesje15 schreef:Ik weet niet hoe de ponymarkt nu is, noch de afstamming.
Maar ik vind ook dat hier ook voor paarden behoorlijk lage prijzen worden vermeld. Als het ECHT een goeie pony is, raszuiver met goede afstamming, zonder verborgen gebreken, en braaf, dan kun je daar gerust dat geld voor betalen. Qua castratie, 500 is ruim gerekend, maar als je daarintegen geen risico's loopt als het fout gaat, (want ook bij castratie zijn er risico's) dan zou ik dat wel zo doen.
Aangezien ik hier voor 3 jaarse paarden overal prijzen zie staan van rond de 3000 euro. Ik kan je zeggen dat ik meer dan het dubbel voor de mijne heb betaald en dat (niet slecht bedoeld!!) op kwaliteit ook een prijs staat...
Soms verkeerdelijk ook hoge prijs voor een minder paard, maar daarvoor heb je een nader onderzoek nodig.
Paard is tenslotte ook weer anders als een pony he. En de echt goede paarden (en pony's) worden niet zo maar verkocht als 2 jarige, JUIST niet door een stal die zelf (zoals ik het iig begrijp) naar keuringen ed gaan. Die weten de goede er wel uit te pikken en te houden, die gaan ze echt niet aan een meisje verkopen hoor... En daarbij, een 2 jarige is weer totaal wat anders als een 3 jarige...
Verder zou ik een bedrag van 1500 euro met casteratie zou ik zelfs redelijk veel vinden. Met keuring en alles erbij vind ik het een mooi bedrag. Het is en blijft een 2 jarige, hoe mooi, goed of wat dan ook hij ook is.