Overigens zijn er ook genoeg haflingers die er niet gevoelig voor zijn hoor
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(was toen voor mij ook allemaal de eerste keer). Heb haar toen later in het seizoen een graasmasker gekocht (Green Guard bevalt het beste), maar toen was het kwaad al geschied.. Gelukkig heeft ze niet HB gestaan, maar ze was zo tonnetje rond dat trainen ook niet echt gemakkelijk ging
Trainen gaat nu ook een stuk makkelijker en ze eet 's avonds rustiger haar hooi, het schrokkerige is er wat van af. 
een graasmasker heb ik ook naar zitten kijken en ik dacht dat te doen als hij echt te dik zou worden maar een idee om het meteen al te doen?
Ze kunnen moeilijker contact maken met andere paarden, of zichzelf jeuken. Ook is het geen succes als je een automatische drinkbak op de wei hebt staan (zoals wij hebben). Dat past niet

Millanka schreef:Ja ik heb door dat onze relatie niet 100 procent is, het is voor hem erg moeilijk te begrijpen dat hij op me kan bouwen maar niet door me heen kan bouwen zeg maar... Hij is echt met sprongen vooruit gegaan in gedrag en gezondheid, maar dit is toch een puntje...
Zit erg te gissen ermee, hij stond bij zijn vorige baas zomers ook op het land maar werd vroegtijdig op stal gezet omdat hij te dik werd, hij bleef maar dooreten. dat gedrag zie ik ook terug met aan de hand grazen, hij blijft dooreten, op supersnelheid. Daar is hij naar mijn weten nooit hoefbevangen of koliekerig geweest.
Zo een masker is toch 50 euro, en natuurlijk is het het waard als hij lekker naar buiten kan en gezond kan blijven maar dat betekend ook dat hij nonstop om moet blijven, want ik kan er niet elke morgen zijn om hem af en/of om te doen, ben er alleen in de avond uren en het is een stuk verder weg dan mijn eigen stal war ik nu sta dus k kan ook niet zeggen ik kom na stage, doe hem af en kom een paar uur later weer even om hem af te doen.
Denk dat ik de emmer ga proberen, dat is wel een heel goed idee.
Nu is het schrokkerige er wat van af, maar ze eet wel het liefst de hele dag door. 
Helaas heb ik geen mogelijkheid tot strookbegrazing, dus dit is voor ons wel een goede oplossing. Wij hebben geen automatische drinkbakken op de wei, dus daar zijn gelukkig geen problemen. Overigens heeft ze toch wel sociaal contact, het zal vast prettig zijn zonder korf, maar goed, dan krijg je andere problemen.
hij is er vandaag al op vooruit gegaan. Aan de hand naar het bos gegaan, als hij alleen maar eraan dacht gaf ik hem al een waarschuwing en hij gedroeg zich veel beter. Alleen op de terugweg op een veldje waar we al een paar keer eerder zijn gestopt, verwachtte hij dat we dat nu ook deden en nam het initiatief al (dit had ik wel verwacht, vandaar dat ik niet elke keer op hetzelfde plekje met hem wil grazen) en banjerde er al heen maar met de nodige correctie gedroeg hij zich redelijk en zijn we op mijn termen nog even gaan grazen.
Maar daarna gooide hij zijn hoofd omlaag en begon die zowaar de eten met dat ding op!