paard van mijn vriendin is ook geschoren van de week, en al een geluk 't is hier 26°C overdag en paard staat nog te gloeien, ze heft nu wel een vliegen deken op omdat we toch een beetje "bang zijn" dat ze anders zou verbranden en tijdens de nacht een zomerdekentje. Merrie is weer opgefleurd
roxy_ZharaX
Geplaatst: 24-04-11 21:13
shetten hebben inderdaad veel moeite om dooor hun dik shettenvacht te graken. Vooral veulens wat hun veulenvacht moet ook mee. ik heb 2shetten van bijna 2 en heb op aanvraag van mijn DA goedkeuring gehad om ze te scheren. Alleen nog scheerder zoeken en klaar. Toen ik vandaag vertellde dat ze moelijk door hun vacht graken zei hij meteen volledig scheren. Want in dekenpatroon kunnen ze inderdaad hun warmte kwijt, maar ze zijn niet verllost van hun vacht.
Jkke
Geplaatst: 26-04-11 21:59
ik zou scheren, want zweten ziet er ook zo uit, als je het kunt voorkomen door te scheren, waarom niet??
dikke shetlander vachten kun je het best eerst met de haren mee scheren zodat het ergste eraf is,en dan pas tegen de haren in.Een korter mes van bv 1 mm komt er ook vaak beter doorheen.Maar soms is de vacht zo wollig en zacht ,dat het een heel lastig klusje is.Zelf heb ik een heininger saphir,die met iedere shettenvacht korte metten maakt.