Goede kwaliteit rijbroek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:02

Ik heb altijd Harry's horse rijbroeken, bevallen me echt goed. 1 daarvan heb ik nu ongeveer 5 jaar, hij is me ietsje te klein geworden, maar kan 'm nog net aan. Het zitvlak is nog prima, wel wat afgesleten natuurlijk, en de knopen/rits/klittenband is nog in nieuwstaat! Ook geen scheuren, naden los of gaten. Ben echt erg te spreken over HH!
Heb nu een harry's horse navy jeanslook. Ook erg fijn, erg rekbaar alleen gaat niet 'lubberen'. Alleen helaas ben ik langs een scherp hoekje gegaan van de trap toen ik onze hond leerde traplopen :+ , dus zit wel een lijntje in, maar is niet helemaal open ofzo. Ben daar ook erg tevreden mee! :j
De hh zijn ook redelijk goedkoop. Heb de navy voor 40 euro gekocht via een site, was wel wat te groot, maar mijn moeder heeft m wat ingenaaid, en nu zit 'ie als gegoten! Vooral omdat het zo'n rekbare stof is denk ik! :)

Succes met het zoeken!

moonwolf

Re: Goede kwaliteit rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:11

Ik weet niet of de EJ broeken al genoemd zijn, maar ik heb er daar eens 3 van gekocht toen ze flink in de aanbieding waren, en ik vind het best fijne broeken

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:15

Goede rijbroeken zijn:
Nedhorse, Horka (dus niet de redhorse), Cama heeft ook superfijne goede rijbroeken,
Prijzen zo ongeveer allemaal tussen de 60 en de 80 euro.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:16

Ik heb een tijdje terug een nieuwe wedstrijdbroek gekocht. Daar wilde ik ook niet te veel geld aan uitgeven. Dus ik heb een HKM broek met leren kont en overal goed aansluitend. Was volgens mij 80 euro.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:28

Ik heb niemand nog met deze tip gezien, dus bij deze: koopjes zoeken!
Ik heb zo een pikeur broek voor 50% korting gevonden, hij was dus nog maar 100 euro! Oke was ook iets boven het budget maar die broek zit echt als heaven. Het is zo'n hoge met drie knopen en van een super fijne stof en hij is nog sterk ook!
Ik heb trouwens nog een broek van HH liggen met lederen zitvlakken. Naar mijn mening niet fijn. Taille die zit echt precies op een plek op je buik dat het zelfs bij mij lijkt (met m'n 52 kilo) of ik zwembandjes inclusief flubberbuik heb. Ik houd overigens wel meer van de hogere modellen dus het kan ook mij liggen.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:15

Ik vind mondoni juist superfijne broeken! Heb er eentje nu bijna 2 jaar en die is nog steeds netjes, geen slijtplekken oid terwijl ik hem toch elke week wel 1/2 dagen aanheb minimaal. Ook heb ik een spijkerrijbroek van Mondoni en die draait al bijna een jaar prima mee :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:05

Ik heb een broek van Red Horse zit als een 2e huid alleen wat ik ook heb, 1 keer bukken en hij zit wijd om je knieën. Dat vind ik dan echt een nadeel. En van EJ 2 broeken. Zitten super! Al buk je de hele tijd gaat niet wijt om je knieën zitten en zit veel stretch in dus met opstappen werken ze goed mee.:D . Moet ook een broek nieuw aanschaffen dus ik lees verder even mee :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:43

Ik vind zelf Eurostar erg fijn en Cavallo heeft erg fijne rijbroeken, alleen zijn beiden wel duurder dan EJ/Horka of Mondonibroeken.

Axioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:51

Horka misschien? Die van mij is van goede kwaliteit, zit fijn en kostte net 80€ ...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:51

Ik heb nu een premiere aan à 50 euro, vind ik absoluut niet te dragen.
Zit supercomfy naast het paard, maar op het paard, jeetje.
Draait, trekt tegen, zakt af, ... bah
Alhoewel ik thuis sowieso m'n knop openzet, zit nogal graag doorgezakt :D

Ben daarentegen erg tevreden van m'n 2 PK rijbroeken en m'n witte Pikeur rijbroek (helaas uitgegroeid).
Alledrie vlotjes boven de 100 euro, maarja. M'n ene rijbroek is beige, wordt met twee morsers dus goed vuil, maar is altijd lekker netjes na wassen.

Ik zou alleen rijbroeken moeten vinden met lange(re) benen, want om aan de taille goed te zijn heb ik een 176 nodig (dus grootste jeugdmaat) maar dan komen ze ongeveer halverwege m'n kuiten.
In jeans is dit makkelijk, koop ik gewoon 26/34 ipv 26/32, maar rijbroek? Beh

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:36

Ik heb vandaag een rijbroek gekocht van Happy Valley super broek! Zit heerlijk rekt lekker mee met lopen/bukken. Wel 100 maar die broek is wel mooi met witte naden op een bruine broek (of blauw of een andere kleur wat je neemt) Ik vind dat ie wel wat heeft.

SheridaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:18

Ik koop al jaren alleen nog maar Eurostar broeken. Dat vindt ik echt geweldige broeken, blijven lang mooi en zitten ook lekker. Volgens mij heb je die ook wel vanaf jou budget.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:23

Ik ben erg tevreden over mijn Horze broek met leren zit. Draag hem nu 2 jaar zonder slijtage. Alleen blauwe vlekken op het leer maar dat valt onder mijn kousen (iets blauws in de was gehad :+). Voor de winter heb ik een Cavallo thermo broek gekocht. Prijs 20 euro via ebay *\o/*. Gloednieuw maar "bijzondere" maat; was te koop in een 36 en 44. In Duitsland kun je het vaak treffen op ebay; goede broeken, leuke prijzen, maten staan er bij vermeld. De moeite waard om eens te kijken :j.
Verder maak ik bij voorkeur mijn broeken zelf. Nog goedkoper en altijd goed qua maat.....

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:02

Ik heb het model Festoon van HH, deze zijn niet te vergelijken met de oude modellen van HH, een stuk beter qua model en materiaal. Deze bevalt me super, heeft een elastisch kunstlederen zitvlak welke ook meestretcht en heeft steekzakken met drukknoop, zit heel netjes.
Heb al een hele poos een zwarte die heel netjes gebleven is, heb daarom ook een witte voor de wedstrijden gekocht en nu nog een bruine in bestelling.
Heb zelf altijd lengtematen maar deze kan prima. Heb hiervoor altijd Pikeurs en Cavallo's gehad maar de Festoon van HH bevalt me net zo goed, en kosten maar de helft.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:06

Ik heb met mijn gevoelige benen altijd dikke kwaliteit broeken en neem altijd eurostar! Nu had ik daar op dit moment geen butget voor en heb ik 2 broeken gekocht van easy rider! Dit is een broertje of zusje van Eurostar, tot nu toe bevallen beide broeken heel goed. Ik ga er niet per direct van uit dat ze net zolang mee gaan als de Eurostar maar daar betaalde ik dan ook het dubbele voor.
Snel linkje van divoza er bij: http://divoza.com/shop/a.visit/4db7c265 ... View/34344

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:08

Ik koop alleen nog maar goedkope broeken. Ben erachter dat ze bij mij vaak beter zitten dan dure en de kwaliteit van dure vind ik ook niet altijd jevanhet...
Heb nu een Mondoni Kenia. Prima hoor.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:16

Heb er 2 van HH en na 3 jaar zitten die nog steeds als nieuw en de kleur is ook super......zwart is nog steeds zwart!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:02

Ik heb 2 Mondoni Ghana's (Divoza). Ben er heel tevreden over, ze sluiten mooi aan en zitten prima.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:18

AfbeeldingEurostar, easy riding Zohra full seat. 80 euro. Super fijne en ook nog eens hele leuke broek!

_ping_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:49

die hier boven is wel heel mooi

en ziet er goede uit

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:52

Ik zeg Eurostar! Die broeken zijn niet kapot te krijgen, krimpen niet (iig de modellen die ik heb). Worden uiteindelijk wel vaal na veel wassen maargoed, dat heb je met de meeste broeken wel. Doe er toch zeker wel een jaar of 5 mee!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 22:07

Henrieke: Zoals in de OP staat zoek ik een niet al te dure. Een eurostar valt buiten mijn budget.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:10

Calimero, die broek hierboven (foto) is ook een eurostar, en die kost 80 euro.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 22:22

Sorry, dit is niet een rijbroek die ik zelf zou kopen..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:26

geen probleem uiteraard, maar ik wilde even aangeven dat niet alle eurostarbroeken heel duur zijn. Succes met je zoektocht.