Hoody mutsje zakt af, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:58

Ik moet zeggen dat ik je openingspost ook wel erg vaag vindt hoor. Ook het afzakken, daar moest ik even bij nadenken. ;)

De RSIH hebben allemaal dat de oortjes eruit floepen, dat kan ook bijna niet anders. Als je de voorpluk wil beschermen helpt de RSIH hier ook niet echt tegen. Zover komt het 'hoedje' niet eens en de vliegjes kunnen daar gewoon onderdoor, ook als de oortjes er doorheen zitten.
Als je echt wil dat ze geen jeuk krijgt aan haar hoofd moet je inderdaad een hoofdkap kopen. Dat hoeft niet persé die van rambo te zijn, je hebt veel varianten en er zijn er ook in shetmaat verkrijgbaar.

Ik heb zelf een pagony-masker en die zijn op zich wel fijn. Ik vind zelf de sliertjes voor de ogen niet zo makkelijk (en paard ook niet) maar misschien werkt dit voor jullie juist wel super?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:21

Mijn rshi komt wel degelijk bij de aanzet waar de voorpluk begint overigens en zelfs over de voorpluk zelf (alleen is die niet zo lang helaas :') )

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:27

ik heb een velcro vlak achter de gaten voor de oortjes gestikt zodat je die rond het halster kunt dichtplakken :) maar de rambo-deken is intussen wel gesneuveld...

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 15:05

Annetje schreef:
Ik moet zeggen dat ik je openingspost ook wel erg vaag vindt hoor. Ook het afzakken, daar moest ik even bij nadenken. ;)

De RSIH hebben allemaal dat de oortjes eruit floepen, dat kan ook bijna niet anders. Als je de voorpluk wil beschermen helpt de RSIH hier ook niet echt tegen. Zover komt het 'hoedje' niet eens en de vliegjes kunnen daar gewoon onderdoor, ook als de oortjes er doorheen zitten.
Als je echt wil dat ze geen jeuk krijgt aan haar hoofd moet je inderdaad een hoofdkap kopen. Dat hoeft niet persé die van rambo te zijn, je hebt veel varianten en er zijn er ook in shetmaat verkrijgbaar.

Ik heb zelf een pagony-masker en die zijn op zich wel fijn. Ik vind zelf de sliertjes voor de ogen niet zo makkelijk (en paard ook niet) maar misschien werkt dit voor jullie juist wel super?

Misschien niet goed bij nagedacht, dacht onder de bokkers is het wel duidelijk :D

Het gaat overigens met het halster door de oortjes prima. Ik laat het eerst maar even zo, totdat het hoofdkap tijd is.
Ik heb er wel 1, maar dan zonder oren zeg maar.

Bedankt voor het mee denken!

loulou

Re: Hoody mutsje zakt af, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:10

ik doe ook gewoon het vliegenmasker eroverheen. dan blijft het prima zitten.

deedee19

Re: Hoody mutsje zakt af, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:01

Ik heb mijn shetlander met de RSIH opstaan en doe haar vliegenmasker (van Bucas speciaal op maat gemaakt) er overheen. Dan blijven de oortjes goed zitten.