starten met wond?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

Re: starten met wond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 22:24

wond gisteren
Afbeelding

wond vandaag
Afbeelding
Afbeelding

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 18:23

nou hoef me niet meer druk te maken of jury iets van wond ziet en zegt of niet, want wond is niet meer te zien, tenzij je er met je neus bovenop gaat staan. Maar nog belangrijker, paard loopt weer super, eigenlijk nog beter dan hiervoor, 6 weken vakantie hebben hem blijkbaar goed gedaan. We gaan dus over 1,5 week lekker starten!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:37

kun je het niet aan de jury uitleggen? uiteraard kun je de KNHS een mail sturen, die kunner er wellicht meer over vertellen. Wij achter de PC kunnen je het niet bevestigen dat het wel/niet mag. De ene jury is anders als de ander jury.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:44

Jeetje mina...aan de hand van het hele verhaal verwachtte ik een flinke wond te zien of een enorme korst...
Dit stelt toch niks meer voor...
Bovendien als 2 DA's zeggen dat het kan en dat het fysiek okay is voor je paard, dan telt dat toch?
Jury kan er alleen iets van zeggen als het paard niet rad loopt en dan nog moet een jury dat omzichting melden, want een jury mag niet de diagnose kreupel stellen, want de jury is geen DA. Jury kan alleen adviseren.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 19:39

hyperion, het ziet er nu zelfs nog veel minder uit. Maar ik moet wel eerlijk zeggen, 6 weken terug lag hele been open en waren bot en pees zichtbaar. Paard is gehecht en sinds 2 weken gaat het genezingsproces wel heel snel gelukkig. Zoals het er nu uitziet, ziet jury niet eens iets denk ik, maar twee weken terug was dat wel anders.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:44

Een lichaam is een heel wonderlijk iets...
Je staat soms versteld van hoe iets kan genezen wat er eerst zo dramatisch uitzag.

jhersisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:20

Ik zou pas starten als de wond egt dicht en sterk genoeg is want je word gediscwalificeerd als ze het zien en het kan ook gebeuren dat je wond op wedstrijd open springt dus ik zou wachten tot je er helemaal nix meer van ziet en dat je paard ook weer in topvorm is

suc6

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 21:24

Jhersisia, we gaan het beleven volgende week of ik gediskwalificeerd wordt, ben benieuwd. Ik denk het niet, want je ziet het alleen als je er met je neus bovenop zit. En als het wel zo is, dan heb ik pech.. Open springen kan niet, daar is de wond te dicht voor. Topvorm is ook geen probleem, paard is nu weer sinds 1,5 week onder het zadel. Eerst paar keer bosritje om weer beetje in conditie te komen en lekker stukken rechtuit en nu sinds maandag in de bak aan het werk. Hij loopt eigenlijk nog beter dan voor het ongelukje. Lijkt wel of die 5/6 weken rust/vakantie hem goed hebben gedaan.

Links de wond een week geleden, heb geen recente foto, maar nu ziet het er nog veel beter uit.. en rechts Ol weer aan het werk van de week..
Afbeelding Afbeelding

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:51

joenohoe schreef:
Pff je zou niet eens moeten willen starten na zoiets. Geef het de tijd, meer wedstrijden dan kerels in Nederland. Wat is nou het belang van 1 zo'n wedstrijd? Door de pijn kan je paard zich best verhouden hebben waardoor de spieren ook een opdonder hebben gehad (en geloof me, ik kan het weten, mijn vorige paard heeft zn sprong kapot gehad) en daardoor kan het moeilijker zijn om hem in vorm te krijgen. Laat deze wedstrijd schieten, denk eens aan je paard en niet aan jezelf en je eigen eer of wat dat dan ook is en bouw RUSTIG weer op...

Edit: heb net de meest recente foto bekeken en dat kan je wel schudden voor 15 mei, dat is nooit op tijd dicht (zou bijna zeggen 'gelukkig'). Begrijp me niet verkeerd, maar die gefixeerdheid op wedstrijden kan ik niet goed volgen. Dat je zo nodig een wedstrijd moet gaan rijden terwijl je paard zo'n wond heeft (gehad), dat je de wond wel dicht wilt kijken want "oe mijn wedstrijd", dat begrijp ik dus totaal niet. Je mag blij zijn dat je paard uberhaupt geneest en niet geopereerd hoeft te worden en er waarschijnlijk niets aan overhoudt. Besef maar eens hoeveel mazzel je daarmee hebt.........

Mee eens. Je hoeft er hopelijk niet van te leven. Doe rustig aan.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 19:48

Lieve Bokkers,

Ik begrijp jullie reacties, maar.... de vraag van het topic is of een jury je kan diskwalificeren omdat je nog restjes van een wond ziet (nog geen haargroei). Verder doe ik rustig aan, en kan 2x 5 minuutjes een B proefje lopen geen paard. Ik begrijp dat jullie aan de welzijn van het paard denken. Maar dat doe ik ook. Ik zie mijn paard elke dag dus kan denk ik zelf (in overleg met DA) het beste inschatten wat hij aan kan. Hij wordt dus absoluut niet overvraagd oid.

rolling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:00

Brainless schreef:
Ik zou pas starten als de wond volledig dicht en sterk genoeg is.
Haargroei kan heel lang duren, en soms komt er geeneens haar meer voor terug.