Standrit op welke manege het leukst in NH?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marls

Re: Standrit op welke manege het leukst in NH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 10:34

Oh okee, ik weet niet of ik het dan nog lees want ik ga vandaag naar de camping anders bel ik zelf even.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:43

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-10-23 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:36

Ik ga binnenkort ook in Noord holland een strandrit maken, dus ik lees even mee! :D

Weten iemand of ze bij Noot ook een lekkere rengalop doen op het strand?

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:38

xmarlies96 schreef:
Okee, ik ga waarschijnlijk naar manege Noot in Schoorl :D

Manege noot staat niet in schoorl? In Callantsoog :j Of er is nog een mange die Noot heet :+

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:40

xmarlies96 schreef:
Okee, maar ik ga denk ik naar Manege Noot in Callantsoog iemand ervaringen met die manege? :)

Daar heb ik 3 jaar gereden :j Ik ben tevreden over de manege, het is dicht bij het strand en de paarden vind ik erg leuk en lief. Ik zeg doen :D!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:41

Carlijn @ Dat was een foutje! :P Staat een paar posts terug. :P

Zijn de strandritten bij Noot leuk?

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:43

Ja, ik heb beetje een rare manier van lezen. Ik zag dat het foutje daar staan en quote het meteen. Toen las ik van onder naar boven zag dat ze het al verbeterd had :'). Ik heb nog geen strandrit bij Noot gedaan. Maar volgens mij zijn ze erg leuk :D. Zelf willen we ook met het topic waar ik in zit een strandrit maken daar :j.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 15:28

Ik was supertevreden met de strandritten bij Poelenburgh.
Van te voren wel even bellen wanneer je wilt!
De paarden zijn lief en lekker snel op het strand.
Ik ga er morgen op kamp voor de 2e keer.
Ik vind het super!

blueguyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:57

xmarlies96 schreef:
Oh okee, ik weet niet of ik het dan nog lees want ik ga vandaag naar de camping anders bel ik zelf even.

Daar ben ik dan weer eventjes ^^
Ik heb het even nagevraagd en hij kon mij vertellen dat je het beste de manege zelf even kan bellen.
De persoon welke dan aanwezig is kan alles vertellen en ook (indien nodig) reserveren.

Hij kon mij wel vertellen dat enige ervaring echt nodig is! (maar dat lijkt me logisch ^^)

Nummer van menege Noot is: 0223-641287

Suc7 :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:02

Ik heb een aantal jaren geleden een buitenrit gemaakt via een manege in Schoorl.
We waren met een paar van onze manege daarheen gegaan en hebben wel zo'n 4 uur gereden, je hebt een korte en een lange route, eerst een hele tijd door de duinen en dan op het strand.
Het was héérlijk, alleen weten de paarden precies waar de korte routeovergaat in de lange := dus dat was even worstelen maar voor de rest was het heel erg fijn!
Ik heb voor die tijd nooit gewten dat de duinen zó groot waren!!
Ik weet alleen niet meer hoe die manege heette!

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:26

Manege Noot is erg leuk! Zelf vroeger jaren bij gereden en nu rijdt mijn dochter er. Ik denk niet dat je zelf een pony/paard mag kiezen, maar dat er na aanleiding van jouw ervaring voor je wordt gekozen. De manege ligt vlak aan het strand, je bent er zo. Rengalop wordt geloof ik wel gedaan (lang geleden en mijn dochter is nog niet toe aan buitenritten).

Manege Poelenburgh heb ik ook gereden. Keurig verzorgt, alleen voor je op het strand bent, moet je eerst een heel stuk door het bos/duinen. Ook hier denk ik niet dat je mag kiezen (maar mijn ervaringen met Poelenburgh zijn 13 jaar oud). Rengalop werd wel gedaan.

Zou gewoon beide maneges even bellen. Heel veel plezier in ieder geval!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:43

mamajolijn schreef:
Ook hier denk ik niet dat je mag kiezen (maar mijn ervaringen met Poelenburgh zijn 13 jaar oud).

Je mag je pony wel zelf kiezen, zij hebben alleen een lijstje met de paarden die mee gaan. Uit die paarden kun je kiezen :)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 17:53

Ik ben nu in noord holland en ben vandaag naar Manege Noot geweest maar ik heb slechte ervaringen met de manege. Ze deden erg onvriendelijk en we moesten vandaag proefrijden voordat we een strandrit mochten maken maar ze had niet gezegd dat we voor het proefrijden moesten betalen en toen we eindelijk hadden proefgereden moesten we nog even 25 euro betalen. De pony's vond ik er ook erg slecht uitzien. Ze stonden met 2 paarden in een stal & sommigen lagen op de grond alsof ze koliek hadden. Dus Manege Noot is geen aanrader.
Alleen ik wil wel een strandrit maken bij manege van poelenburgh maar gisteren zijn er 2 grote duinbranden geweest en de brand is nog steeds niet geblust dus ik vraag me af of we wel een strandrit kunnen maken want er is veel afgesloten. Ze zijn nog steeds aan het blussen nu.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 17:55

Cheetahfan schreef:
Ik ga binnenkort ook in Noord holland een strandrit maken, dus ik lees even mee! :D

Weten iemand of ze bij Noot ook een lekkere rengalop doen op het strand?

Manege noot is een slechte manege onderaan dit topic heb ik het net getypt de mensen zijn onvriendelijk en pony's zien er slecht uit

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:57

Vanaf manege Poelenburgh gaan de buitenritten niet meer door, ze zijn vanochtend gebeld door de brandweer dat het niet was toegestaan door de duinen e.d. te rijden
Laatst bijgewerkt door Destination op 02-05-11 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 18:00

Okee, jammer. Maar ik ga niet meer naar Manege Noot.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 18:01

Carlijnx schreef:
xmarlies96 schreef:
Okee, ik ga waarschijnlijk naar manege Noot in Schoorl :D

Manege noot staat niet in schoorl? In Callantsoog :j Of er is nog een mange die Noot heet :+

Nee dat was een foutje maar manege noot is super slecht.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 18:02

xmarlies96 schreef:
Ik ben nu in noord holland en ben vandaag naar Manege Noot geweest maar ik heb slechte ervaringen met de manege. Ze deden erg onvriendelijk en we moesten vandaag proefrijden voordat we een strandrit mochten maken maar ze had niet gezegd dat we voor het proefrijden moesten betalen en toen we eindelijk hadden proefgereden moesten we nog even 25 euro betalen. De pony's vond ik er ook erg slecht uitzien. Ze stonden met 2 paarden in een stal & sommigen lagen op de grond alsof ze koliek hadden. Dus Manege Noot is geen aanrader.
Alleen ik wil wel een strandrit maken bij manege van poelenburgh maar gisteren zijn er 2 grote duinbranden geweest en de brand is nog steeds niet geblust dus ik vraag me af of we wel een strandrit kunnen maken want er is veel afgesloten. Ze zijn nog steeds aan het blussen nu.

^^Voor mensen die naar Manege Noot willen lees eerst mijn ervaring maar even hihi :P

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:02

Oeh, dat is niet best. :\
Denk idd niet dat ik dan naar Manege Noot ga.
Ben je nog wel het strand op geweest dan?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 18:07

Nee, moest vandaag eerst proefrijden maar ze had niet van te voren gezegd dat we voor proefrijden moesten betalen maar toen we hadden gereden moesten we opeens 25 euro betalen.
Ik weet niet wanneer je een strandrit gaat maken maar in Schoorl Manege van Poelenburgh is gisteren een grote brand in de duinen geweest en ze zijn nu nog aan het blussen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:10

Ja, dat weet ik, maar het is pas in de zomervakantie, dus dat duurt nog wel even. :j

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:55

Heb even gemaild, maar Noot doet ook geen rengalop.
Denk dat het voor mij ook Poelenburgh word. :j

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 18:20

Misschien ga ik morgenavond op buitenrit bij Manege van Poelenburgh maar dat is niet zeker i.v.m de brand.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:21

Het bos is volgens mij tot overmorgen nog afgesloten ;)
Volgens mij doen ze trouwens alleen 's ochtends/ 's middags buitenritten

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 18:24

Nee, 's avonds ook. Ik hoop dat we morgen wel een buitenrit kunnen maken. Maarjah het is afwachten.